.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چند میلیون نفر از مردم ایران ورزش می کنند
نماینده دبیرخانه شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: تنها 15 میلیون نفر از جمعیت 75 میلیونی کشور به نوعی فعالیت ورزشی دارند.

 شمال نیوز: نماینده دبیرخانه شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: تنها 15 میلیون نفر از جمعیت 75 میلیونی کشور به نوعی فعالیت ورزشی دارند.

به گزارش ایرنا، صدیقه کعبی زاده شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان افزود: این آمار درحالی است که باید بر اساس توزیع نرمال، 30 میلیون نفر از جمعیت کشور سه جلسه در هفته تمرین و فعالیت منظم ورزشی داشته باشند.

وی از ارسال نسخه اولیه سند ملی ورزش کشور برای بررسی به استان ها خبر داد و یادآور شد: در تدوین این سند از برخی مطالب نظام جامع ورزش کشور به عنوان سند بالادستی استفاده شده است.

کعبی زاده با یادآوری این که در سند ملی نگاه جدیدی به مدیریت ورزش شده و نقش حاکمیتی وزارت ورزش و جوانان نیز دیده شده است، ادامه داد: نگاه جزیره ای و فقدان هم افزایی به علت تقسیم کار طولی، اهداف مستقل، رویکرد قهرمانی و غیر پایدار، رویکرد کمرنگ سلامتی، رویکرد حرفه ای غیر متوازن، کمرنگ شدن ارزش ها در ورزش کشور و کمبود زیرساخت ها در بخش نیروی انسانی، سخت افزار و نرم افزار در وضع موجود ورزش کشور از مسایلی بوده که در این سند با ارایه راه حل های اساسی گنجانده و دیده شده است.

وی گفت: در این سند نقش همه دستگاه ها در توسعه ورزش دیده شده و سهم هر یک از آنها نیز مشخص بوده و از سوی دیگر در خصوص نقش دستگاه ها در توسعه ورزش، هفت حکم به صورت قانونی استخراج و تبیین شده است.

نماینده دبیرخانه شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: تدوین سند ملی ورزش از سوی وزارت ورزش و جوانان یک ضرورت است زیرا شاهدیم که معنویت در ورزش دچار اختلال شده و اقبال عمومی از انجام فعالیت های ورزشی مطلوب نیست.

کعبی زاده خاطر نشان کرد: رویکرد واحد ورزش در کشور وجود ندارد و به دلیل فقر حرکتی شاخص های سلامتی نامطلوب است.

وی تصریح کرد: هم زمان با توسعه ورزش سلامت محور، شاهد افزایش ورزشکاران و رونق اقتصاد ورزشی خواهیم بود و رویکرد کلان سند نیز سلامت محور و معنویت ساز است.

کعبی زاده اظهار کرد: مواردی همچون هم افزایی در فعالیت های شرکای ورزش، تامین سلامت عموم مردم، پوشش همه ابعاد و بخش های ورزش کشور، قابلیت احصاء برنامه های راهبردی و برنامه های عملیاتی از سند، شفاف سازی نقش دولت در حوزه های مختلف ورزش و امکان تقسیم کار ملی و تشریک مساعی در اجرای اقدامات اساسی از محورهای اصلی و مهم سند ملی ورزش است.

به گفته کعبی زاده، این سند در اختیار اعضای شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان قرار می گیرد تا نظرات ارایه شود.

نماینده دبیرخانه شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان افزود: از استان ها انتظار می رود که زمینه های مشارکت دستگاه ها و نهادهای مرتبط، اقشار و اصناف برای توسعه ورزش سلامت محور را فراهم کنند.

کعبی زاده خاطرنشان کرد: ضمانت اجرایی این سند مصوبه هیات دولت است و برای دو برنامه ششم و هفتم نوشته می شود.

وی گفت: فرآیند کار باید مورد نظارت و کنترل قرار گیرد که در این راستا کارگروه کنترل و نظارت تشکیل شده است و انتظار داریم با اجرایی شدن سند ملی جمعیت 60 میلیون نفری غیرفعال ورزشی را به 40 میلیون نفر کاهش دهیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.327 seconds.