.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بانکداری ما بدون ربا است نه اسلامی
بانکداری بدون ربا بانکداری است که با مشارکت سرمایه‌گذاری می‌کنند

غلامرضا کاتب عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بانکداری بدون ربا بانکداری است که با مشارکت سرمایه‌گذاری می‌کنند دقیقا مثل رویه‌ای که در کشور ما برای عقد قراردادها استفاده می‌شود تا به سرمایه‌گذاری مشترک بتوانند در سود یکدیگر شریک باشند.

وی در خصوص بانکداری اسلامی افزود: بانکداری اسلامی به گونه‌ای است که قرض‌الحسنه پرداخت شود و موجب رونق اقتصادی در این سیستم شود.

بانکداری اسلامی فراتر از بحث بانکداری بدون ربا است که یقینا اگر ما بتوانیم وامها و تسهیلاتی را که پرداخت می‌کنیم قرض‌الحسنه و با کمتر کارمزد و بیشترین خدمات باشد.

کاتب اظهار داشت: الان در کشور ما بانکداری بدون ربا در حال انجام است اما هستند بانکهایی که بر طبق بانکداری اسلامی فعالیت می‌کنند و قرض‌الحسنه با کارمزدهای بسیار پایینی به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا نرخ سود تسهیلات اعطایی در چارچوب بانکداری بدون ربا است یا خیر گفت: نرخ سودهای پرداختی کاملا تحت قوانین بانکداری بدون ربا است و پایه و بنای این قراردادها و تسهیلات کاملا بر اساس بانکداری مورد قبول شرع اسلام است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 آبان 1393
سلام
لطفا به این بانکداری کشور ما بانکداری اسلامی نگوئید چون مردم را از اسلام بدبین می کند بانکداری که در دادن یک وام ناچیز به افراد فقیر بزور فرمهای وام عقود اسلامی را امضا می گیرند و دولا پهنا حساب می کنند بعد هم اسمش را اسلامی می گذارنددر نهایت با 35 درصد بهرهو چهر نفر ضامن و هشت برابر مبلغ ولم وثیقه. چطور اگر کسی در بازار فقط با یک فقره چک و بدون فوت وقت مشکلت را حل کند آن هم با سود 30 درصد نزول حساب می شود ولی پول بانک نزول محسوب نمی شود آقای نماینده لطفا توضیح بفرمائید.
نا شناس 13 آبان 1393
آقای کاتب خواب یا خودش می زنه به اون راه هیچ جای بانکداری ایران اسلامی نیست وام با بهره 25 یا 30 درصد اسلامیه پدرملت را در می آورند یا با همین درصد وام بدهند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.311 seconds.