.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرصت سوزی مدیران در مازندران
علیرضا قلی زاده
فرصت سوزی مدیران در مازندران

در حالیکه امروزه در بسیاری از جوامع تهدید را تبدیل به فرصت می کنند با تاسف باید گفت در استان مازندران وضع به گونه ی دیگری بوده و در حالیکه فرصت های بسیار زیادی برای پیشرفت استان وجود دارد نه تنها از آنها استفاده درست نمی کنیم بلکه در حال تبدیل فرصت های موجود به سوی تهدید برای استان هستیم .

همانطور که می دانیم بسیاری از پیشرفت های جوامع انسانی به دلیل وجود تهدیداتی بوده که در مسیر شان وجود داشته و آنها نیز با کنترل صحیح  و برنامه ریزی مناسب و حل مشکلات باعث خلق فرصت و منفعت و جلوگیری از ضرر شده اند.

 اما اینکه چرا علیرغم وجود موقعیت های مناسب و فرصت های لازم و خارق العاده، استان مازندران هنوز در خم یک کوچه بوده و اینچنین شاهد برخی کاستی ها در آن هستیم مطمئنا می توان یکی از دلایل اصلی آنرا درعدم شناخت مدیران استان از فرصت ها و بهره برداری صحیح از آنها دانست.

در اینکه مدیران استان در طول این سال ها نتوانستند از وجود موقعیت های مناسب به درستی استفاده کرده جای هیچگونه شک و تردیدی نیست. کافیست تنها به چند مورد اشاره تا آن وقت متوجه اوج  مظلومیت مردم استان و عدم شناخت مدیران از فرصت ها آشکار گردد.

همانطور که می دانیم امروزه از گردشگری به عنوان یک صنعت نام برده می شود و کشورها برای بدست آوردن درآمد پایدار از این صنعت، برنامه ریزی های مدون و طولانی مدت انجام داده و می دهند. اما در استان  مازندران  نگاه به این صنعت به گونه ی دیگری است.

مازندران به لطف پروردگار الهی چنان از منابع الهی و طبیعت بکر و پر جاذبه بهره مند است که اگر مدیران استان فقط و فقط به همین مساله می پرداختند می توانستند بسیاری از مشکلات استان بالاخص بیکاری را در آن حل کنند. اما با سرافکندگی باید گفت امروزه این فرصت ها در استان در حال تبدیل شدن به تهدید می باشند. منابع بکر ما نه تنها مورد دست یازی زمین خواران و از ما بهتران شده بلکه هر روز شاهد تخریب بسیاری از منابع به دلیل آتش سوزی، انباشت زباله و ... می باشیم.

براستی متولیان صنعت گردشگری در استان چه نمره ای به خود دراستفاده صحیح از این فرصت می دهند؟ آیا نمی توان گفت که ما نه تنها قدردان این نعمت های خدادادی نبودیم بلکه فقط و فقط براساس بی تدبیری با مقوله درآمد زای گردشگری در استان برخورد کرده ایم ؟ آیا قابل باور است که درآمد استان هایی که نصف منابع گردشگری ما را ندارند بسیار بیشتر از استان ما باشد ؟

به مورد دیگری از فرصت در استان که یگر تبدیبل به تهدید شده اشاره می کنم. بر اساس اعلام یکی از معاونین استاندار درصد بیکاری در مازندران دو رقمی شده در حالیکه بر اساس آمار بیشترین قشر از افراد بیکار در استان را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند.

آیا نمی شد با برنامه ریزی درست و شایسته بسیاری از این افراد را که اتفاقا تخصص در حوزه ی کشاورزی و گردشگری، صنعتی و ... دارند بکارگیری کرد؟ آیا مسئولین استان می دانند که امروز موضوع تحصیل کرده ها به یک مشکل و دغدغه برای خانواده ها تبدیل شده است؟ آیا آقایان تصمیم گیر در مازندران به پای درد دل این جوانان نشسته اند و می دانند که آنها از بیکاری چه می کشند؟

بگذارید از کشاورزی بگویم اگر در مازندران در حوزه کشاورزی درست کار می شد، برنامه ریزی صحیح انجام می شد، از ظرفیت ها به شایستگی بهره برداری می شد، آیا نمی توانستیم با افتخار امروز خودمان را با برخی از کشورهای اروپایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی مقایسه کنیم ؟

آقایان مسئول باور کنید مازندران در هر حوزه ای که بخواهید فرصت های فراوان دارد. اما نمی دانم چرا باید اینگونه باشد که فرصت هایمان اینگونه تبدیل به تهدید شدن است .آقایان ذره ای تدبیر بیشتر نمائید. از ظرفیت ها به درستی استفاده کنید . از سیاست بازی های رایج که پدر این استان را در آورده دوری کنید به متخصصین بهای بیشتری دهید.

باور کنید می توانیم استانی به مانند گلستان! داشته باشیم. به شرطی که باور کنیم نتوانستیم تا کنون به درستی کار کرده و از فرصت هایمان استفاده نماییم.باید تدبیر عاقلانه و متخصصانه در مواجهه با این فرصت ها داشته باشیم .آن وقت است که میتوانیم به آینده استان مازندران امیدوار باشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 5 آبان 1393
سلام آقای قلیزاده
چه عجب بعد مدتها نوشتین
انشااله مطالب شما تلنگری برای مسئولین مازندرانی باشد.
نا شناس 5 آبان 1393
وقتی مدیران بر اساس رابطه انتخاب می شوند دیگر بیشتر از این نباید انتظار داشت
علي 6 آبان 1393
اقاي قلي زاده اي كاش سازمان خودتان رامثال مي زدي تا ماهيت موضوع بهتر مشخص شود چه الگوي بارزي بر گفته هاي شما ميباشد
یوسف 6 آبان 1393
سلام وقتی که مدیرام ارشد مازندران از پیمانکاران مسکن مهر ضمانت نامه ای مبنی بر کم کاری یا تخلف از انان نمیگیرند بعد واحد مسکونی را نیمه کاره به مردم تحویل میدهند ومیگوند که کاری از دست ما بر نمی ایند نمونه مسکن مهر346واحدی مهر دشت بابل
نا شناس 6 آبان 1393
آقا چان خیلی خوشحال شدیم. با مقاله ی شما متوجه شدیم که مازندرانیها در زمینه صنعت و معدن و تجارت هیچ مشکلی ندارند!!!
احمد 7 آبان 1393
چرا همش به استاندار می چسبید پس این دوازده نفر نماینده چه کاره اند هشتاد نفر از مدیران دیگر استان چه کاره اند وقتی در جلسه ماهانه شورای برنامه ریزی وثوسعه استان شرکت می کنند نمی دانند مشکل از کجاست صنعت که مشکل اشتغال را حل می کند برخی از همین مدیران اصلا اطلاعی ندارند هرچه ازکشاورزی بگیم رفع کننده اشتغال اصلی نمی تواند باشد صنعت گردشگری که هیج
هم استانی 8 آبان 1393
سلام بزرگوار
کمی هم از مطالب تحلیلی گیلان و گلستان استفاده کنید.
شمال که فقط مازندران نیست!!!
فلاح 8 آبان 1393
سلام استاد عزیز
کو گوش شنواااااااااااا
نا شناس 8 آبان 1393
استاد لطفا یادداشت دوستانتان را هم درج کنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.757 seconds.