.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ازهر4ایرانی یکنفرمتلا به بیماری عصبی است

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از هر چهار نفر ایرانی یک نفر از بیماری روانی ، عصبی رنج می برد که نیاز به مداخلات روانپزشکی دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی، دکتر اعرابی طی مصاحبه ای اعلام داشت: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2001، اختلالات عصبی ، روانی، صدمات و بیماری ایدز به ترتیب مسئول 13%، 12% و 6% از (DALY سالهای عمر از دست رفته تطبیق یافته با ناتوانی) در جهان می باشند. بار کلی بیماریها، 33% از YLD (سالهای سپری شده با ناتوانی) را بیماریهای عصبی، روانی تشکیل می دهند و در این میان اختلال افسردگی عامل 15/12 درصد از YLD بوده و سومین مرتبه بین علل محاسبه شده دارد.
وی افزود: تا سال 2020، بار کلی بیماریهای روانی به سرعت افزایش  می یابد و شواهد موجود افزایش 15 درصدی بار این بیماریها را نشان می دهد . این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه تا 90% مبتلایان از درمان محروم می مانند.

رئیس مرکز بهداشت استان  بمناسبت هفته نکوداشت سلامت روان (30-24 مهرماه ) گفت: طبق پژوهش بررسی سلامت روان در سال 1378  میزان شیوع اختلالات روانی در جمعیت بالای 15 سال 21% برآورد شده است، اختلالات افسردگی و اضطرابی بیشترین شیوع را داشته است. شیوع اختلالات روانی از 11/6% در استان یزد تا 39/1% در استان چهارمحال و بختیاری متغیر بوده است. سایر پژوهش ها شیوع کلی اختلالات روانی را به طور تقریبی همین مقدار نشان داده است.

دکتر اعرابی در ادامه بیان داشتند: در مطالعه بار بیماری ها که گزارش آن در 1384 منتشر شد اختلالات روانی 10/25% از کل بار بیماریها را شامل می شوند (با احتساب اختلالات مرتبط با مواد 14/5%) که سه علت اول بار اختلالات روانی به ترتیب عبارتند از افسردگی (26 درصد بار اختلالات روانی)، اعتیاد (24 درصد بار اختلالات روانی)، اختلالات دو قطبی (12 درصد بار اختلالات روانی)، در صورتیکه سایر اختلالات اعصاب و روان منجمله اعتیاد را در نظر داشته باشیم، طبق پژوهش کلی انجام گرفته بار بیماریهای روانی پس از حوادث غیرعمدی بطور مشترک با بیماری های قلبی عروقی جایگاه دوم را به خود اختصاص می دهد. در زنان افسردگی بیش از سایر بیماریها بار ایجاد کرده است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.