.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون رئیس جمهور
مدیریت پسماند درگردشگری شمال دیده نشد

 معاون رئیس جمهور با انتقاد از شیوع شیرابه‌های زباله تاسیسات گردشگری در استان های شمالی، گفت: مدیریت پسماند برای طرح های گردشگری استان‌های شمالی نداریم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری مازندران، اظهار کرد: انتخابات 24 خرداد 92 تحول شگرفی در انتخاب و سرنوشت مردم در تصیم‌گیری‌ها بوده و مردمسالاری دینی را در کشور با نظارت عالیه رهبری انقلاب توسط مردم محقق شده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید از روز نخست فعالیت دولت را با حفظ محیط زیست تشکیل داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست به بخش خاصی تعلق نمی گیردو همه باید مسئول حفاظت محیط زیست باشیم، تصریح کرد:  برای مدیریت سواحل برنامه ای داشته باشیم تا اگر ملاحظات زیست محیطی را نبینیم دیگر نمی توانیم جلوی حفظ را بگیریم.

ابتکار با بیان اینکه مازندران سرزمینی ارزشمند با ظرفیت‌های زیست محیطی است، افزود: بیشتر از ظرفیت استان بهره‌کشی کرده و استان را آلوده کردیم.

وی با اعلام اینکه پروتکلی اخیرا در کنوانسیون تهران امضا کردیم و برای حفاظت از دریای خزر و بهره مندی از مواهب شیلاتی، گردشگری و تجاری در چارچوب ضوابط زیست محیطی می توانیم صورت دهیم، افزود:  فاضلاب‌هایی که وارد دریا شده باید مدیریت شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه نسبت به مدیریت صحیح منابع آب و مصارف کشاورزی و استفاده صحیح از نهاده های سم و کود باید در استان های شمالی جدی تر ورود پیدا کنیم، گفت:  یکی از ظرفیت های استان گردشگری بوده که به شکل غیرمدیریت شده در استان صورت می گیرد و یکی از آثار سو غیرمدیریت شده گردشگری، فاضلاب است.

وی با بیان اینکه پسماند تمام کمیت های محیط زیست استان های شمالی را تخریب  کرده است، افزود: به دلیل دپوی زباله، گردشگر از سواحل و جنگل ها لذت نمی برد.

ابتکار با بیان اینکه تمام روستاها و شهرهای استان باید برنامه مدیریت پسماند داشته باشند و به تصویب شوراها برسد، گفت:  از اعتبارات صندوق توسعه برای طرح های زیست محیطی طرح هایی را دیدیم.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح های مدیریت پسماند محیط زیست اختصاص خواهد یافت، افزود:  برای ساماندهی رودخانه های کشور برنامه داریم و رودخانه ها از آلودگی، ساخت و ساز از و برداشت بی رویه شن و ماسه ضربه دیدند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای مدیریت جنگل و حفاظت مناطق چهارگانه برنامه جدی داریم، گفت: برنامه هایی جدی برای حفاظت از ذخیره گاه های استان های شمالی داریم.

وی با بیان اینکه نگاه منابع طبیعی به حفاظت از محیط زیست خوب بوده است، گفت: گردشگری یکی از بزرگ ترین صنایع دنیا است.

ابتکار گفت: طرح های بزرگ صنعتی باید با الزامات زیست محیطی اجرایی شود، گفت:  ارزیابی زیست محیطی راه حل توسعه استان ها است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.365 seconds.