.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دهمین نمایشگاه صحیفه سبز مازندران درمصلای جمعه بابل افتتاح شد

شمال نیوز: امام جمعه بابل ، مهم‌ترین فاکتور پیروزی انقلاب و شکل‌گیری نظام، بهره‌گیری از قرآن بود.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه صحیفه سبز مازندران با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع ) گفت: یکی از رویدادهای ارزشمند قرآنی در این شهرستان که چند سالی است شکل گرفته است، برگزاری نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز است. چنین رویداد فرهنگی که کمتر در فضای جامعه شاهد آن هستیم بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

خطیب جمعه بابل بااشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع) می‌توانست از طریق حربه سیاسی در مقابل خاندان بنی‌امیه و شکل‌گیری بنی‌عباس بایستد، تصریح کرد: ولی اقدامات فرهنگی را برای مبارزه با فساد و تقویت باورهای دینی در جامعه ترجیح داد.

وی با تأسف از مهجوریت قرآن در جامعه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فاکتور پیروزی انقلاب و شکل‌گیری نظام، بهره‌گیری از قرآن بود. کتاب مقدسی که منشا امواج گسترده رفتارهای ارزشمند در میان جوامع مختلف بشری بوده و تحولات عظیمی در دنیا به وجود آورد.

این مسئول بیان داشت: در آشنا کردن جامعه نسبت به آموزه‌های قرآنی اهتمام کافی نشده و در معرفی این کتاب الهی به نسل جوان کوتاهی شده است که باید جبران شود.

روحانی درادامه بااشاره به اینکه براساس منویات مقام معظم رهبری عنصر فرهنگ بر عنصر اقتصاد ترجیح دارد، افزود: فرهنگ زمینه‌ قوت اقتصادی در کشور را فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: این نمایشگاه می‌تواند خلأ محصولات فرهنگی موجود در استان و شهرستان را رفع کرده و این فرصت را در اختیار علاقه‌مندان به علوم قرآنی که در پی تحقیق و پژوهش هستند، قرار دهد.

روحانی تصریح کرد: اهتمام امام جعفر صادق (ع) به امور فرهنگی نشان‌دهنده این واقعیت مهم است که مهم‌ترین امری که بر قلوب، اندیشه و رفتار آحاد انسانی چه جنبه فردی و اجتماعی اثرگذار است، بحث فرهنگی است.

وی ادامه داد: امروزه در کنار محصولات زهرآگینی که در جامعه عرضه می‌شود جای این نمایشگاه‌ها خالی است و در حقیقت شایسته است از برنامه‌ریزان این حرکت ارزشمند تقاضا کنیم در نمایشگاه صحیفه سبز محصولات مورد توجه مردم را در معرض نمایش قرار دهند.

روحانی: از مسئولان این شهرستان نیز تقاضا داریم نسبت به این مجموعه توجه بیشتری داشته باشند تا با همکاری متقابل، شرایط شکوفایی این نمایشگاه در فضای مطلوب و ارزشمند برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم شود.

خطیب جمعه بابل، ابراز امیدواری کرد به‌زودی شاهد این حرکت ارزشمند در قالب‌های متعدد در این شهرستان و دیگر شهرهای مازندران باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی درپایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از جمله سرمایه‌های ارزشمندی است که درصدد است قرآن و آثاری که در ارتباط با قرآن شکل گرفت با آگاهی که در این زمینه با استفاده از تجربیات محققان و اندیشمندان انجام شده را در معرض دید آحاد مومنین قرار داده و مردم را با آثار فرهنگی آشنا کند.

به گزارش خبرنگارما حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیزدادگستری، حجت‌الاسلام حسن روحانی، حجت‌الاسلام ناصری نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی ، دکترفلاح استاندارمازندران،مهندس ملایی معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان بابل وهمچنین دیگرمسئولین استان وبابل نیز درمراسم افتتاح این نمایشگاه حضورداشتند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.