.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستین همایش زن و رسانه در ساری برگزار شد

شمال نیوز: نخستین نشست هم اندیشی زن و رسانه عصر روز گذشته چهارشنبه با حضور مهندس سهیلا جلودار مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور و رییس اتحادیه زنان کارگر، جمشیدی مدیرکل امور بانوان استانداری، باقری رییس شورای شهر ساری و دریابیگی، فرهیختگان صنعت معدن و تجارت و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز درساری؛ مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران بعنوان نخستین سخنران این مراسم با اشاره به نقش انکارناپذیر نیروی انسانی در پیشبرد اهداف کشور گفت: متاسفانه امروزه نقش و جایگاه نیروهای انسانی یا خوب تعریف نشده و یا مجموعه ای از عوامل مانع بکارگیری واقعی هرکس در جایگاه شایسته خود است.

مریم جمشیدی افزود: زن و رسانه فقط تلنگری است برای مجموعه کسانی که دارای توانمندی های خاص هستند اما دیده نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیاری در مازندران وجود دارند ابراز داشت: بنیادی ترین نهاد در تعیین سرنوشت هرشخص که نهاد خانواده است آنهم در مازندران با سبقه های عظیم علمی سیاسی اجتماعی فرهنگی بدون همیاری زنان محقق نخواهد شد.
 

دانشگاه فرهنگیان، تربیت محور است

رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران در این مراسم اطلاع رسانی را محور کوتاه مدت رسانه بیان کرد و افزود: دانشگاه به تنهایی یک رسانه است که وظیفه اش را در درازمدت انجام می دهد.

آرزو ولی پور همیاری اصحاب رسانه با دانشگاهیان را مهم ارزیابی کردو گفت: اگر یک زن در جایگاه خانواده و محافل علمی پژوهشی و اجتماعی موفق ظاهر می شود یعنی دانشگاه به وظیفه اش به درستی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه تربیت محور بودن در اولویت برنامه های دانشگاه فرهنگیان قرار دارد افزود: اگر رسالت تربيتي خود را خوب انجام دهيم خروجي كار ما هم خوب خواهد بود و اين يك نوع كار رسانه اي است.

زهرا اسلامی فعال رسانه ای مازندران گفت: يكي از ضرورت هاي تعامل زن و رسانه ،اعتماد متقابل است و اگر اين اعتماد شكل بگيرد يقيناً ارتباط بين آن ها قوي تر خواهد شد.

وي بر ضرورت ثبات كاري زنان فعال در رسانه در حوزه هاي تخصصي تاكيد كرد و اين ثبات را زمينه ساز پردازش كارشناسانه مسايل دانست.

نگاه جامعه نسبت به زنان باید تغییر کند

مدیر انتشارات «شلفین» مازندران،
با اشاره به آغاز فعالیت های اجتماعی زنان ایران از زمان مشروطه اظهار داشت: نخستین نشریه زنان در سال 1292 به نام نشریه دانش منتشر شد.

وی مطرح کرد: پس از 101 سال، هم اکنون چند نشریه تخصصی زنان در سطح کشور وجود دارد که منحصرا به مسائل پیرامون زنان بپردازد.

فریده یوسفی با بیان اینکه نگاه جامعه نسبت به زنان باید تغییر کند بیان کرد: رسانه ها بايد بسياري از مسايل را كه مانع درخشش زنان مي باشند به چالش بكشند.

وي اظهار داشت: به عقيده من زنان در همه حوزه ها توانمند هستند .

توانمندی های نابینایان در انتظار توجه مسئولین

خانم دكتر فاتحي
از كار آفرينان برتر استان كه به اتفاق دو تن از فرش بافان نابينا در اين همايش حضور يافته بود اظهار داشت : شعار ما اين است كه هنر سرانگشتان نابينايان با احساس زيبايشان در مي آميزد تا توانمندي آن ها را به ظهور برساند.

وی افزود: ما در خلاف جهت آب شنا کردیم تا نشد را به شد تبدیل کنیم.

اين كارآفرين ياد آور شد : ما سعي كرديم ايجاد اشتغال كنيم و موفق هم بوديم اما مشكلاتي داريم از جمله در رابطه با حضور در نمايشگاهها و انتظار ما اين است به خاص بودن كارمان توجه ويژه شود .

تلاش خبرنگاران زن غیرقابل توصیف است

زهرا بشيري نیز از فعالان رسانه اي مازندران با غير قابل توصيف خواندن تلاش زنان خبرنگار در استان خواستار استفاده بهتر از اين ظرفيت شد.


 توانمند سازي زنان سرپرست خانوار  در دولت تدبیر و امید   


 مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت بعنوان میهمان ویژه این مراسم در سخنانی ابراز داشت: از نظر فعاليت اجتماعي در اسلام محدوديتي براي زنان نيست چنانكه حضرت خديجه تاجر بود و حضرت فاطمه با داشتن فدك استقلال مالي داشت.

سهیلا جلودارزاده در خصوص تعامل زن و رسانه گفت: كار حضرت زينب(س) به عنوان الگوي زنان ما يك كار رسانه اي بود .

رئيس اتحاديه زنان كارگر كشور تصریح کرد: رشد فردي، تعادل خانوادگي و رشد اجتماعي سه چالش پیش رو براي حضور فعال تر زنان در حوزه هاي اجتماعي است که باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نسل جدید در کارآفرینی عاجز است دلیلش این است که فرهنگ کار از خانواده ها دور شده است.

جلودارزاده افزود: برخی مواقع عرف های اجتماعی مشکل ساز می شود که دراین مواقع باید به رساله ها برگشت.

وي با اشاره به اين كه استراتژي دولت تدبير و اميد اجماع كلي براي حل مشكلات است افزود: رسانه ها مي توانند به شكل گيري اين اجماع كمك كنند.

جلودار زاده گفت :در معاونت رياست جمهوري دو كار توانمند سازي زنان سرپرست خانوار و مشاركت ۳۰ درصدي زنان در تمام امور جزو برنامه هاست زيرا ما زن را بخش حذف نشدني توسعه كشور مي دانيم .

وي با اشاره به سخت و زيان آور بودن كار خبرنگاري گفت: زنان ما در اين قبيل كار هاي سخت نيز پيشرو هستند وي اظهار داشت: ما توانايي داريم فقط بايد در آن ترديد نكنيم .

جلودارزاده با بيان اين كه امسال سال مديريت جهادي است زنان را بهترين مديران جهادي توصيف كرد.
خاطرنشان می گردد در حاشیه این همایش، نمايشگاهی از توانمندي ها و دست ساخته هاي زنان برپا شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.617 seconds.