.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معضل تابستانه باکس های زباله در گرگان؛
بوی بد و پس آب زباله شهروندان گرگانی را کلافه کرد
بوی بد و پس آب زباله شهروندان گرگانی را کلافه کرد شمال نیوز: علی رغم تجهیز و شست و شوی هفته ای باکس های زباله، بوي نامطبوع آن ها مدتي است شهروندان گرگاني را در خيابانها آزار مي دهد، لذا با توجه به گرمای هوا در تابستان ضرورت شست و شوی بیشتر این سطل ها احساس می شود.

با آغاز فصل گرما شهروندان گرگاني از بوي بد باكس هاي زباله و يا نبود آن در جايگاه گلايه مند هستند مشکلی که پس از پايان فصل گرما تا حد زيادي اين نارضايتي فرو مي نشيند.

يكي از ساكنان شهرك شهروند ازبوي نامطبوع زباله و نبود درب در اكثر باكس هاي زباله ابراز نارضايتي كرد و گفت: نبود درب براي باكس هاي زباله باعث شده تا در اكثر روزهاي سال، بوي مشمئز كننده اي ايجاد شود كه اين شرايط در فصل گرما به بدترين حد ممكن مي رسد.

باكس هاي زباله به معضلي براي شهروندان تبديل شده است

منصوره پاكدل در گفتگو با خبرنگار ما افزود: قرار بود اين باكس هاي زباله شرايط بهداشتي و مناسب تري در خيابان و محلات ايجاد كند درحالي كه اكنون اين موضوع به معضلي براي شهروندان تبديل شده است.

وي ادامه داد: در هنگام جمع آوري اين زباله ها با خودروي حمل زباله، بخشي از پس آب هاي زباله بر زمين جاري مي شود كه به دليل گرما در روز اين بو تشديد مي شود.

وي در گلايه از تخليه نامنظم باكس هاي زباله، گفت: گاهي مشاهده شده تا 2 شب نيروهاي شهرداري براي جمع آوري زباله ها نيامدند كه اين باز بستري براي افزايش بوي بد و چهره نازيبا در محله ايجاد مي كند.

يكي از مغازه داران خيابان ملل از وجود باكس زباله در مقابل مغازه اش ابراز نارضايتي كرد و گفت: انتظار مي رود شهرداري پس از نصب زباله در جايگاه، رسيدگي هاي لازم را داشته باشد.

حبيب احمدي افزود: در چهار فصل سال به دليل اين بوي بد ناچارم درب مغازه را بسته نگه دارم و از طرفي رقبت مشتريان براي خريد و توقف در مقابل مغازه كم است كه خوب حق هم دارند.

يكي از شهروندان ساكن كوي تختي از نبود باكس زباله در جايگاه آن، ابراز نارضايتي كرد و گفت: مدتهاست كه باكس زباله از جايگاه آن برداشته شده و تاكنون جايگزيني براي آن آورده نشده است، به همين دليل مردم ناچار به قرار دادن پلاستيك هاي زباله در اين مكان هستند.

الهه پرتوي افزود: گاهي برخي شهروندان زباله ها را در وسط روز سر كوچه قرار مي دهند كه وجود زباله گردها و حيوانات باعث پاشيده شدن زباله ها در كف خيابان مي شود.

وي در گلايه از عمكرد شهرداري در اين بخش گفت: نيروهاي شهرداري پس از جمع آوري زباله هيچ اقدامي براي آشغالهاي ريخته شده در اين محل نمي كنند كه باز اين هم شرايط نامساعدي را در اين محله ايجاد كرده است.

وي با بيان اينكه اين شرايط توليد آلودگي و بيماري هاي زيادي مي كند، افزود: اميدوارم شهرداري بيشتر به اين مقوله به جاي كندن مستمر هر قسمت از شهر توجه كند.

افراد دوره گرد و سهل انگاري شهروندان مشکل زباله را تشدید کرده است

معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري گرگان در توضيح بوي نامطبوع باكس هاي زباله گفت:  يكي از دلايل بوي بد باكس هاي زباله وجود افراد دوره گرد وگاهي سهل انگاري شهروندان براي بستن درب باكس پس از قرار دادن زباله است.

محمد رضا اسفندياري ادامه داد: وجود آب درداخل پلاستيك زباله و عدم استفاده از پلاستيك مخصوص زباله يكي ديگر از عوامل ايجاد بوي بد در باكس هاي زباله است.

وي تاكيد كرد: آب داخل كيسه زباله به دليل گرماي زياد در فصل تابستان تبديل به مايع خطرناكي مي شود كه بسيار آسيب رسان است و از طرفي همين پساب ها عمر باكس زباله را كاهش داده و سبب فرسودگي زود هنگام مي شود.

اسفندياري از استفاده مواد ضد عفوني كننده براي شستشوي بهتر باكس هاي زباله خبر داد و اعلام كرد: اين اقدام با همكاري مركز بهداشت گرگان، محيط زيست و معاون خدمات شهري در يك ناحيه به صورت پايلوت انجام مي شود كه در صورت موفقيت آميز بودن در تمام نقاط شهري اجرا مي شود.

وي توزيع اطلاعيه هايي براي شهروندان در خصوص مضرات شيرابه هاي زباله را از جمله برنامه هاي خدمات شهري دانست و افزود: قرار است حدود 20 هزار اطلاعيه براي آگاه سازي شهروندان در درب منازل آنها توزيع شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر گرگان در گفتگو با خبرنگار مهر، وضعيت ساماندهي باكس هاي زباله را در سال جاري مطلوب ارزيابي كرد و گفت: در سالهاي قبل تنها يك ماشين شستشو داشتيم به همين خاطر شايد نوبت شستشوي باكس زباله هر 20 روز يكبار انجام مي شد كه اين به بوي بد باكس ها در هواي دامن مي زد.

تمام باكس هاي زباله هفته اي يكبار شستشو مي شوند

ناصر گرزين با بيان اينكه اكنون 3 ماشين شستشو را به خدمت گرفتيم، اظهار كرد: در حال حاضر تمام باكس هاي زباله هفته اي يكبار شستشو مي شوند از اين رو آن مشكلاتي كه براي بوع نامطبوع زباله سالهاي گذشته داشتيم امثال نداريم.

به گفته اين عضو شورا، بخشي از بوي بد باكس هاي زباله مربوط به شهروندان است زيرا در ساعات تعيين شده زباله هاي خود را در باكس قرار نمي دهند.

وي با اعلام اينكه جمع آوري زباله از ساعت 9 شب است تا 4 صبح انجام مي شود، افزود: متاسفانه تعدادي از شهروندان در ظهر و يا صبح زباله را در باكس قرار مي دهند به همين دليل اين زباله ها تا شب بوي نامطبوعي ايجاد مي كند.

وي تاكيد كرد: نياز است در اين بخش اطلاع رساني و فرهنگ سازي شود زيرا توجه به اين نكات تاثير بسيار زيادي در رفع اين بوي مشمئز كننده خواهد داشت.

گرزین در توضيح نبود مخزن زباله در جايگاه، گفت: به محض نبود باكس زباله در جايگاه نياز است شهروندان با روساي ناحيه تماس گرفته و اطلاع دهند.

روساي ناحيه ها موظف به پيگيري و نظارت در بحث چگونگي  تخليه مستمر باكس هاي زباله هستند

وي ادامه داد: روساي ناحيه هاي شهرداري موظف به پيگيري و نظارت بر كار پيمانكار در بحث چگونگي  تخليه مستمر باكس هاي زباله، نظارت بر شستشو و قرارگيري در جايگاه زباله هستند ضمن اينكه شوراي شهر هم اين موارد را رصد مي كند.

وي خاطر نشان كرد: هفت ناحيه شهرداري گرگان موظف هستند كه مناطق خود را به خوبي نظارت كرده و پوشش دهند ضمن اينكه اگر گاهي كوتاهي صورت گرفته با روساي نواحي برخورد جدي كرديم.

گرزين بخشي ديگر از بوي بد زباله مربوط به زباله گردها دانست و افزود: وجود دوره گردها يكي از معضلاتي است كه حتما بايد پيگيري شود تا همين تعداد نادر زباله بيرون ريخته شده در شهر نباشد.

وي با بيان اينكه وضعيت ساماندهي و نظارت بر باكس هاي زباله به نسبت سال قبل بهتر شده، گفت: يكي از دلايل آن كمبود دستگاه شستشو بود درحالي كه امسال 2 دستگاه شستشوي باكس زباله اضافه كرديم كه شرايط بهتري در شهر ايجاد كرد .

به گزارش مهر، فرسوده شده مخازن زباله در زماني كوتاه نشان از ايجاد فرهنگ سازي دربين شهروندان براي اجراي توصيه هاي خدمات شهري شهرداري است اما به اين نكته هم بايد اذعان كرد كه تاكنون شهرداري چه مقدار براي اطلاع رساني و فرهنگ سازي در اين بخش هزينه كرده است.

نبود باكس زباله در جايگاه اصلي، خراب بودن درب آن و پاشيدن زباله توسط زباله گردان شهر نياز به نظارت جدي تر نيروهاي ناحيه هاي مختلف شهر گرگان وايجاد روحيه همكاري در بين شهروندان دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.