.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران بمناسبت روز قدس

در بخشی از بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آمده است: نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» که به دست با زعامت رهبر کبیر مسلمین جهان حضرت امام خمینی(ره) دائر شده است، یکی از وقایع مهم تاریخی است.

 به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در بخش نخست این بیانیه از قدس به عنوان نخستین قبله و حرم دوم مسلمانان جهان نام برده شد و تآکید شده است: قدس وطن میلیون‏ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

در ادامه ی این بیانیه با اشاره به اشغال پاره تن اسلام عنوان شد: پس از اشغال سرزمین قدس، مقاومت فلسطینیان و اعتراض مسلمانان و انسان‏های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت.

اداره کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس مازندران در بخش دیگر این بیانیه  با تأکید بر اینکه همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ملت مسلمان ایران به ویژه پس از صدور پیام تاریخی امام امت در سال 1358 مبنی بر نام‏گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‏های خویش قرار داد، تصریح کرد: از این رو، همه ساله، روز قدس به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ و به لرزه درآوردن پایه‏های سست رژیم اسرائیل تبدیل شده است.

این  بیانیه اضافه می کند: نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» که به دست با زعامت رهبر کبیر مسلمین جهان حضرت امام خمینی(ره) دائر شده است، یکی از وقایع مهم تاریخی است.

در بخش دیگر این بیانیه از بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمین جهان و پایتخت فلسطین یاد شده است و عنوان شد: بیت المقدس اهمیت ویژه ای بین شهرهای مذهبی جهان دارد.

در ادامه ی این بیانیه تصریح شده است: امام راحل با تدبیر الهی خویش و نام‏گذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه‏ها و ملیت‏ها و زبان‏های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام است.

در این بیانیه تأکید شده است: امسال در حالی در آستانه آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان قرار گرفتیم که بیش از دو هفته از آغاز تهاجم سراسری رژیم اسرائیل غاصب به نوار غزه می گذرد.

این بیانیه اضافه کرده است: رژیم نژادپرست اسرائیل از زمین و هوا و دریا ملت مظلوم روزه دار غزه را مورد هدف قرار داده و رمضان خونین غزه را در برابر چشمان و دیدگان حقوق بشر رقم زده است.

در ادامه ی این بیانیه عنوان شده است: در این تهاجم زنان وکودکان قربانیان اصلی این جنایت بزرگ هستند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد شهدای فلسطین تأکید کرده است: در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، ملت های مسلمان جهان مانند سال های گذشته برای حمایت و دفاع از ملت مظلوم و ستم دیده ی فلسطین به خیابان بیایند و فریاد های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردهند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.486 seconds.