.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پلیس آگاهی در حال بررسی موضوع؛
مرگ مشکوک سالمند گرگانی در خانه سالمندان
شمال نیوز:بر اساس شواهد و اخبار موجود این فرد سالمند توسط دو نفر از کارمندان این مرکز مورد آزار و اذیت واقع شده و در نهایت پس از آنکه وضعیت عمومی وی نامساعد بود به بیمارستان منتقل و در نهایت جان خود را از دست داد.

مرگ مشکوک یک سالمند در یکی از مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان در گرگان که تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی گلستان بوده باعث پلمپ شدن آن مرکز شد.


به گزارش شمال نیوز، در روزهای گذشته مرگ مشکوک یکی از سالمندان در یکی از مراکز نگهداری شبانه‎روزی سالمندان که تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان گلستان نیز بوده موجی از نگرانی و اندوه را در استان به وجود آورد.

بر اساس شواهد و اخبار موجود این فرد سالمند توسط دو نفر از کارمندان این مرکز مورد آزار و اذیت واقع شده و در نهایت پس از آنکه وضعیت عمومی وی نامساعد بود به بیمارستان منتقل و در نهایت جان خود را از دست داد.

پس از آنکه این سالمند در بیمارستان جان خود را از دست داد به دلیل وجود آثار ضرب و شتم بر روی بدن وی، موضوع بلافاصله به پلیس و دادستان مرکز استان گزارش شد و پیگیری پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در حال حاضر نیز دو کارمند این مرکز توسط پلیس دستگیر شده و موضوع در حال رسیدگی است.

مرگ سالمند بر اثر خطای انسانی / هنوز چیزی اثبات نشده است

مدیرکل بهزیستی استان گلستان سه‌شنبه شب در حاشیه برگزاری ضیافت افطاری با مددجویان زیر پوشش آن اداره کل در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در خصوص این حادثه اظهار داشت: این اتفاقی که در این مرکز نگهداری سالمند رخ داد ناشی از خطای انسانی بوده و شاید بتوان گفت این حادثه عمدی نبوده است.

رقیه رحمانی ادامه داد: در اولین فرصتی که این موضوع به ما اطلاع داده شد موضوع را بررسی کردیم و به سرعت موضوع به دادستان مرکز استان اطلاع داده شد.

وی افزود: موضوع کماکان توسط بازپرس در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست چه کسی مقصر اصلی در این حادثه است و تنها افرادی که مشکوک بوده‎ایم را به همراه مستنداتی که در اختیار داشتیم به دادستان تحویل دادیم و این افراد فعلا بازداشت هستند و موضوع در حال رسیدگی است.

با مراکز متخلف برخورد می‎کنیم / مرکز نگهداری سالمند فوت شده پلمپ شد

مدیرکل بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: تکریم سالمندان از جمله هدف‎های سازمان بهزیستی است و برای جلوگیری از تضییع حقوق این سالمندان بلافاصله در کمتر از 24 ساعت کمیسیون ماده 26 را برگزار کردیم و فعالیت این مرکز متوقف شد و مرکز به صورت دائم تعطیل و پلمپ شده و سالمندان نیز به مرکز سالمندان مهر گنبدکاووس انتقال داده شدند.

رحمانی تاکید کرد: برای نگهداری این افراد در گرگان ما فراخوان می‎زنیم و اگر شخصی متقاضی بود و صلاحیت اجرای این کار را داشت تلاش می‎کنیم که یک مرکز شبانه‎روزی نگهداری سالمندان در گرگان دایر شود.

وی بیان کرد: تمام مراکز تحت نظارت بهزیستی گلستان هرگونه تخلفی را مرتکب شوند، قاطعانه برخورد می‎کنیم و کوتاه نخواهیم آمد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: اگر چنین رفتاری در هر مرکزی که تحت نظارت بهزیستی است اتفاق بیافتد همانند همین مرکز که به سرعت پلمپ شد، به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به واقع در تمام مراکز شما چنین برخوردهای نامناسبی با سالمندان می‎شود، ابراز داشت: قطعا خیر؛ مراکز ما تیم نظارتی دارد که کارشناسان مربوطه و معاون‎های تخصصی ماهانه از مراکز بازدیدهایی را انجام می‌دهند و در صورت بروز تخلف به آنها اخطار کتبی و شفاهی داده می‎شود و در صورتی که سه بار اخطار تکرار شود، آن مرکز تعطیل خواهد شد./فارس /350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مجرد 31 تير 1393
اون از مهدکودک تحت پوشش اردبیل
اینهم از خانه سالمندان گرگان
ایندفعه نوبت کجاست ؟
هر دم از این باغ .....
نا شناس 3 مرداد 1393
مدیرکل بهزیستی گلستان کیه که پرسنلش قاتل هستن
محمد93 5 مرداد 1393
بهزیستی جواب کامل بده توجیح نکن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.