.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقرار صنایع فولادی،برند مناسبی درمنطقه ایجاد می کند

 شمال نیوز: دکتر محمدپور عمران در بازدید از خط تولید آزمایشی مجتمع فولاد البرز ایرانیان این پروژه را مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا- اروپا دانست که به عنوان نمادی در صنعتی شدن مازندران تا دو سه ماه آینده با حضور احتمالی رئیس جمهور به خط تولید نهایی می رسد و به عنوان صنعت استراتژیک علاوه بر توسعه استان و کشور در منطقه و بین الملل ارزش افزوده و برندی مناسب را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ محمد محمدپورعمران با اشاره به بحث هدفمندی یارانه ها گفت: در مکان یابی کارخانجات کشور و صنایع انرژی بر به ویژه در حمل و نقل قرار شد تا مزیت های منطقه ای دیده شود و از آنجایی که در مجموعه شمال کشور کمبود واحد تولید مقاطع فولادی مشهود بود استقرار مجتمع فولاد البرز ایرانیان می توانست این کمبود را جبران کند و هم می تواند با توجه به مدرن بودن و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا محصولات تولید شده این واحد با قیمت تمام شده پایین تر، مزیت رقابت در بازارهای ملی و جهانی را از آن خود کند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه طراحی مدیریت فولاد البرز ایرانیان و بهره مندی از تکنولوژی بالای کارخانه موجب شد تا این پروژه بالاترین کیفیت ممکن کشور را دارا باشد گفت: برخورداری از این آیتم ها موجب شد تا این مجموعه به عنوان مجموعه ای منحصر به فرد در عرصه تولیدات مقاطع فولادی تبدیل گردد و رتبه شماره یک کیفیت را از آن خود کند؛ در بخش خصوصی هم شماره یک را با احتساب رتبه چهارم تا پنجم بخش دولتی در مقاطع مختلف را توانست از آن خود کند.
دکتر محمدپور رقبای این کارخانه را شرکت های قدری چون ذوب آهن یا فولاد مبارکه اصفهان دانست و گفت: با استقرار این صنعت در مازندران به نوعی قطب های تولید مقاطع فولادی از اصفهان تمرکز زدایی شده و هم اکنون می توان گفت: مازندران هم بعنوان قطبی در فولاد کشور مطرح است که شانه به شانه اصفهان از نظر کمیت و حجم تولید پیشتاز کشور به لحاظ کیفیت تولیدات است.

به دنبال استقرار صنایع بالا دست فولاد در مازندران هستیم
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: فولاد البرز ایرانیان صنعتی پیشگام و پیشران در مازندران است که اگر صنایع بالادست آن به صورت زنجیره تکمیل گردد با پتانسیلی که در صنعت معدنی مازندران وجود دارد می توان امیدوار بود تکمیل این زنجیره، مجتمع فولاد ایرانیان را که از واحدهای بزرگ استان است کمک کند تا در رفع مشکل اشتغال استان گام موثری بردارد.
دکتر محمدپور مدیریت خوب این پروژه را از مزیت هایی دانست که پروژه را مشمول زمانبندی طولانی مدت و چندساله و افزایش هزینه های طراحی ساخت نکرد بلکه در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری رساند.
وی گفت: کارخانه ای با این عظمت و پیچیدگی فنی با ساخت و بافت محلی در کمتر از 18 ماه نزدیک به بهره برداری است.
محمدپور با بیان اینکه بزودی شاهد به زیرخط آمدن فاز دوم پروژه خواهیم بود افزود: تولید آزمایشی این پروژه در حال انجام و بالای 50 درصد ظرفیت اسمی آن زیر بار است. وی از تولید 100 درصد ظرفیت اسمی کارخانه طی چند هفته آتی خبرداد و گفت: کمک به فضای توسعه منطقه و کشور امکان کسب بازهای جهانی، جلوگیری از واردات، ایجاد اشتغال، کیفیت سازه هایی با مقاطع مختلف علاوه بر مدیریت کیفی خوب پروژه از امتیازات خاصی است که فولاد البرز ایرانیان را به پروژه ای خاص، پیشگام و ارزنده صنعتی برای مازندران حائز اهمیت کرد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با اشاره به خط تولید انواع پروفیل های در این مجموعه و مجموعه بالادستی شامل: پیلت، آهن اسفنجی، گندله و کوره احیا سنگ آهن و معدن گفت: مازندران در حوزه فولاد از 3 عنصر اصلی 2 عنصر ذغالسنگ و آب را به خوبی داراست و می تواند در زنجیره بالادست فعال شود.
دکتر محمدپور با بیان اینکه سنگ اهن را در استان های همجوار داریم گفت: فراموش نکنیم سنگ آهن اصفهان هم از استان های دیگر تأمین می شود.

آنومالی مناسب سنگ آهن در مازندران یافت شد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران از یافتن آنومالی مناسب سنگ آهن در مازندران خبرداد و گفت: بر اساس توافقاتی که با ایمیدرو در هفته گذشته شد مقرر گردید تا اعتبار مطالعات تکمیلی اکتشاف سنگ آهن تقبل شود.
وی با بیان اینکه منتظریم تا اکتشافات به عمل آید گفت: چنانچه اکتشافات تکمیلی منجر به دستیابی به ذخایر ارزنده با عیار مناسب سنگ آهن شود به طور حتم مزیت تکمیل زنجیره بالادستی زنجیره فولاد در استان محقق خواهد شد.
وی از اعلام آمادگی سرمایه گذار در این بخش خبر داد و گفت: طرح این مسئله آماده است و انتظار می رود مطالعات اکتشافی در حوزه البرز بتواند نوید و نشانه ای برای برخورداری از ذخایر مناسب سنگ آهن باشد.
دکتر محمدپور عمران بیان داشت: اعتبار مطالعات اکتشافی از دستگاه های مربوطه تأمین خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران از برنامه ریزی برای افتتاح صنعت استراتژیک فولاد البرز ایرانیان با حضور احتمالی شخص رئیس جمهور خبر داد و گفت: افتتاح رسمی این کارخانه در مازندران می تواند ارزش افزوده و برند مناسبی در منطقه و بین الملل ایجاد کند.

فولاد البرز ایرانیان نمادی از شکل گیری صنعت در مازندران است
شجاعی، نماینده ساری و میاندرود در مجلس هم در این بازدید گفت: استقرار صنایع فولاد البرز ایرانیان از مهمترین، بهترین و بزرگترین صنعت نورد کشور در مازندران است.
رمضان شجاعی بیان داشت: صنعت فولاد در شهرستان ساری شکل گرفت و فولاد البرز ایرانیان نمادی از شکل گیری صنعت در مازندران است.
شجاعی افزود: با همتی که در سرمایه گذار این پروژه عظیم است می توان گفت: رونق اقتصادی منطقه را خواهیم داشت و گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت مازندران برداشته شد.
نماینده ساری و میاندرود در مجلس اظهار داشت: سرمایه گذاری در عرصه فولاد برای مازندران می تواند راهگشای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان باشد.

فولاد البرز ایرانیان، نوردی منحصر به فرد
شریفی، مدیر داخلی فولاد البرز ایرانیان هم با بیان اینکه این کارخانه با نورد یک میلیون تنی ظرفیت حداقلی شکل گرفت گفت: پیش بینی تولید فولاد البرز ایرانیان یک میلیون و دویست هزار تن انواع محصولات فلزی در سال است؛ که شامل 600 هزار تن میله گرد در سایزهای مختلف از 8 تا 32 میلی متر و انواع تیرآهن نبشی، ناودانی، سپهری و ریلی از 8 تا حداکثر 40 سانتی متر است.
شریفی ظرفیت اشتغال این صنعت را 1000 نفر مستقیم بیان داشت و گفت: اشتغال غیر مستقیم قابل توجهی هم را با افتتاح کارخانه با تردد بیش از 300 تریلی در منطقه را شاهد خواهیم بود. شریفی اظهار داشت: فولاد البرز ایرانیان در مقایسه با خطوط نورد دیگری که در کشور وجود دارد با مجهز بودن به سیستم های مدرن ، تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای روز دنیا جزو بهترین نوردهاست. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جوان بیکار ساروی 21 تير 1393
صنعتی با این حد درخواست نیرو در استان ایجاد شده ولی حتی یک آگهی استخدام مشاهده نکردم در هیچ جا. آقایان مسئول بستگان درجه یک خود را در بخش دولتی بدون آزمون و نزدیکان دورتر را در این بخش ها بکار میگیند. بیچاره جوان های تحصیل کرده استان و شهرم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.