.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درسهایی که باید از اختلاف اخیر استانداری و رسانه ها گرفت
از رهنمودهای آیت الله طبرسی تا استقبال رسانه ها از فضای آشتی!
اوضاع مازندران بدون اختلافات داخل استانی نیز به اندازه کافی بی ریخت و تأسف بار است و طبعاً مصروف کردن همین توان اندک در بستر اختلافاتی که عمدتاً توهم طرفینی است، کاری عبث و دقیقاً مصداق اتلاف وقت و انرژی و سرمایه است....

شمال نیوز : اختلاف آزارنده استانداری با رسانه های همسو با نظام که با کم تدبیری برخی زیردستان کم تجربه به شکایت قضایی و جاهای باریکی همچون شلیک مطالب و کامنت های تندخویانه و تهدید از موضع قدرت کشانده شده بود، با حضور آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و مواضع حمایتی ایشان از استاندار محترم در جلسه شورای اداری استان و متعاقب آن انصراف استانداری از پیگیری شکایت و لبیک هوشمندانه رسانه ها به دعوت نماینده مقام معظم رهبری و اعلام آمادگی برای ادامه تعامل و همکاری و نقد منصفانه و سازنده، الحمدالله ختم به خیر شد و فضای ابری و غیظ آلود چندروز گذشته، صاف و آفتابی شد!

عبرت بزرگ این ماجرای تلخ که واقعاً یک بازی باخت-باخت بود، پرهیز از تعجیل در انعکاس اخبار بی شناسنامه از سایر سایت ها و نیز استنکاف از طرح شکایت علیه رسانه ها در شرایط اولیه و درک آینده نگرانه تبعات سوء اینگونه درگیری های ناصواب است!

همه واقف اند که مازندران، استانی مصیبت زده در زمینه های توسعه های اقتصادی و فرهنگی و گرفتار معضلات کمرشکن بیکاری و گرانی و کمبود خدمات اجتماعی و سایر عقب افتادگی های مزمن است و واقعیتش هم این است که مازندران قربانی کم محلی و کم اعتنایی همه دولت های گذشته در مقایسه با میزان برخورداری سایر استانهاست!

اوضاع مازندران بدون اختلافات داخل استانی نیز به اندازه کافی بی ریخت و تأسف بار است و طبعاً مصروف کردن همین توان اندک در بستر اختلافاتی که عمدتاً توهم طرفینی است، کاری عبث و دقیقاً مصداق اتلاف وقت و انرژی و سرمایه است.

باید درود فرستاد به شرافت و شخصیت همه کسانی که در این بحران های خودساخته، واسطه خیرند و نیز کسانی که خیلی زود از مرکب شیطان پیاده شده و راه صلح و آشتی را پی می گیرند و نمی گذارند که اختلافات بیخ پیدا کند!

واقعاً عرض می کنم که اینگونه اختلافات، توهم انگیز است و گاهی نتیجه لیزخوردن روی پوست خربزه هایی است که اطرافیان فاقد تدبیر و تجربه جلوی پا می اندازند و هنر مدیریت اجتماعی ایجاب می کند که با تشخیص سره از ناسره، رأی به عمل صالح یعنی تشدید اخوت و مهربانی و رأفت داد.

یادم می آید که امام راحل در یکی از دیدارها تأکید می کردند " این که می گویند "حرف مرد یک کلام است"، درست نیست، چون مرد کسی است که وقتی متوجه شد کارش و حرفش اشتباه است، شجاعانه اشتباهش را پس بگیرد و عذرخواهی کند، حرف مرد، حرف حق است!"

حقیر ضمن تشکر از نماینده محترم مقام معظم رهبری در مازندران بخاطر این نقش آفرینی تأثیرگذار و درست و نیز تقدیر از استاندار محترم که شناخت 35 ساله ام از ایشان مؤید همین اخلاق حسنه او یعنی صبوری و حوصله ورزیست و همینطور رسانه های همسو با نظام که با مطالب ارزشمندی به استقبال فضای آشتی رفته و منشور برادری امام راحل را در ذهن ها تداعی کردند، متذکر می شوم که زمانی که رهبری معظم انقلاب به ضرس قاطع حمایت همه جانبه خویش را از دولت تدبیر و امید و اعتدال اعلام می فرمایند و بر نقد منصفانه دولت تأکید می ورزند، ما چرا نباید به اتخاذ همین مواضع حمایت گرانه از نماینده عالی دولت در استان بپردازیم!؟

باید بپذیریم که جامعه ی بدون نقد، جامعه ای مرده و یا حداقل لال و گنگ است، اما نقد افراطی اولاً ما را از حوزه انصاف خارج کرده و مانع از دیدن نقاط قوت می شود و ثانیاً اگر نقد ما منصفانه نباشد، ما را از جرگه منتقدین به وادی مخالفین سوق خواهد داد که این اصلاً بوی تدین و تبعیت از ولایت نخواهد داشت!

تردید نباید داشت که بسیاری از مشکلات و معضلات امروز جامعه، مشکلات تازه و خلق الساعه ی کابینه و زمان آقای دکتر روحانی نیست که ما بخواهیم همه کاسه و کوزه ها را روی سر این دولت بشکنیم و ناخواسته عده ای از انتخابات بازها را سواری داده و با قلم و بیان خویش آب به آسیاب آنها بریزیم!

واقعیت این است که یک سری از مشکلات ریشه چندین ساله داشته و به همه ادوار دولت در گذشته برمی گردد، برخی دیگر نیز متأثر از شرایط فلج کننده تحریم است، برخی هم منبعث از نابسامانی و یا همان پس افتادگی فرهنگی فعالان اقتصادی جامعه ما و عدم وجدان کاری آنهاست و تنها برخی از مشکلات هستند که مربوط به کم تحرکی و یا ندانم کاری ناشی از انتصاب مدیران ناکارآمد در این دوره است که طبعاً رسانه ها و فرهیختگان باید بطور همه جانبه به آنها بپردازند تا غیرمنصفانه به کابینه امروز نگاه نکنند!

مدیریت آقای دکتر فلاح و تیم مدیریتی اش نیز صرفاً باید در همین محدوده مورد توجه قرار گیرد و طی آن از نقاط قوت ستایش شده و به نقاط ضعف واکنش نشان داده شود و وی نباید تاوان همه عقب ماندگی های کهنه شده مازندران را به تنهایی بپردازد و البته گمان حقیر بر این است که رسانه های مجازی و مکتوب مازندران نیز هرگز از این حالت اعتدال پا را فراتر نگذاشته اند و در بسیاری از مواقع حتی رکورد صبوری های کشوری را هم زده اند!

علیهذا توصیه ام به عنوان کسی که پیشینه مدیریتی و نظارتی سی ساله را در این استان تجربه کرده است، واقعیت پیمایی و نیز ظرفیت افزایی در خویش چه به عنوان اصحاب رسانه و مهم تر از آن چه به عنوان یک مدیر در جامعه است و خفت گیری و یقه جمع کردن و یا حتی مچ گیری و خدای ناکرده هتاکی و تهدید و غیره، دردی از مردم دوا نکرده و بیماری مزمن عقب افتادگی مازندران با این نسخه ها درمان نمی شود!

راه درازی در پیش است و ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی که در دیدار اخیر رهبری معظم با مسئولین نظام نیز گله مندانه مورد تأکید قرار گرفته است، نیازمند همدلی، همراهی و راهنمایی همدیگر بوده و هرکس باید چراغی را در این مسیر تاریک روشن کند تا هم راه را ببیند و هم به دیگران بنمایاند و برای رسیدن به چنین مقصد دوردستی، بایستی اسب های مهارتی و هم اندیشی خود را زین کنیم و بدانیم که جوانان بیکار و فقرای نیمه سیر و مردم گرفتار اما امیدوار، اختلافات بالادستان و فرهیختگان جامعه را نمی پذیرند و از آنها استقبال نمی کنند و شک نکنید که آنها منتظر اهتمام عمومی همه توانمندان جامعه برای گذر از این پیچ خطرناک اقتصادی و فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اند.

در پایان یادآور می شوم که مقوله جدیت با پدیده عصبانیت، کاملاً متفاوت بوده و ما باید از رسانه ها و نیز از زیردستان اداری خود در هر رده ای مراقبت کنیم تا با شعار جدیت، خودشان و جامعه را قربانی عصبانیت های احساسی، زادگاهی، حزبی و جناحی خود نکرده و ذهنیت سازی های منفی را در افکار عمومی رواج ندهند و از طرفی برای مخالفان و معاندان نظام خوراک تبلیغاتی و جوسازی فراهم نکنند!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فاضلی 19 تير 1393
خوشحال شدم که به خوبی اختلاف نفس گیر استاندار با رسانه ها که چند روزی فضای استان را مسموم کرد ختم به دوستی و آشتی شد . حاج صادق عزیز هم به خوبی فضا را ترسیم کردند . ان شاالله این زیردستان کم نجربه و کم تحرک به بهانه توجیه کم کاری خود در حوزه فعالیت خود دامن رسانه ها را نگیرند. .
لطفی نودهی 20 تير 1393
با عرض سلام / عرض شود با عزل و نصب های پی در پی هیچ چیز عاید استان مازندران که دارای جوانان تحصیل کرده و نخبه و مدیرانی لایق میباشد نمیشود / استانی که از نظر صنعت از فقیر ترین استانها ست / هم استانیهای عزیز سهم استانهای سمنان . کرمان . یزد و.... در این 35 سال از صنعت و اشتغال جوانان چقدر بوده و سهم مازندران چی ...؟ علاوه بر انتقاد سازنده از تمام مدیران حمایت کنیم مطمئن باشید اگر کارخانه ای در بابل و سواد کوه یا چالوس و تنکابن و بهشهربزنند به کار این حقیر ساروی هم می اید که در بندر عباس با شمایی که سمنان یا اصفهان مشغول به کاریم // حق استان را از راه منطقی و حمایت از تمام مدیران استانی به دور از هر گرایش سیاسی از بودجه کشوری تامین کنیم و استان سرسبز خود را اباد کنیم استانی که تمام فاکتورهای پیشرفت نظیر دریا . بنادر. جنگل . کشاورزی . باغداری . وافراد مستعد و خلاق را دارد //// به امید سرافرازی تمام هم استانیهای عزیز /// لطفی نودهی کارشناس ارشد معماری کشتی از بندر عباس
پاسخ ها به این نظر
صنعتگر استان 21 تير 1393
باسلام حرف درستی است که همه باهم باید برای سرافرازی استان کمک کنیم اما وقتی فشارهای سیاسی غیر منطقی از سوی بعضی نمایندکان راست افراطی منجر میشود یک مدیر غیر اجرایی که اصلا کار اجرایی نکرده بر مسند مدیریت حوزه صنعت استان منصوب گردند چه باید کرد ایا باز این استان موفق خواهد بود وقتی که مدیری هدفش فقط از جایگاه پست استانی سکوی پرتاب برای نمایندگی مجلس است باید چه کرد اقای استاندار لطفا این قائله راتمام کنید وبه داد استان برسید
نیاکی از آمل 21 تير 1393
آقای استاندار دل در گرو همشهریهای بابلی خود داره ؛ غافل از اینکه همونا دارن ریشه اش رو می زنند... از نماینده حضرت آقا در استان جناب آیت الله طبرسی با حسن تدبیرشان تشکر می شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.3 seconds.