.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین نظر آیت الله مهدوی کنی درباره آیت الله هاشمی


آخرین نیوز نوشت:

احتمال كاندیداتوری آیت الله مهدوی كنی در انتخابات هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و اعلام آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر آنكه «در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصاً به آیت‌الله مهدوی كنی پیشنهاد كردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبری معظم بر من تكلیف كردند ولی متأسفانه برخی افراد ناآگاه و یا شاید آگاه به‌گونه‌ای شانتاژ می‌كنند كه گویی این‌گونه مسئولیت‌ها برای اینجانب جاذبه‌ای دارد.» برخی را با این پرسش مواجه ساخته است كه رابطه فكری و شخصی هاشمی و مهدوی كنی در چه سطحی است.



شاید پاسخ این پرسش را بتوان در آخرین مواضع این دو شخصیت یافت.
ما همچنان پای سخنرانی آقای هاشمی می‌نشینیم

آیت الله مهدوی كنی در اسفند ماه 88 در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سئوالی در مورد راه‌های ایجاد وحدت در جامعه اسلامی اظهار داشت: باید در ابتدا فرهنگ وحدت را یاد بگیریم و معنای آن را بفهمیم و سپس برخوردهای ما بر اثر این یادگیری اصلاح می‌شود‎؛ در حالی كه ما هنوز این فرهنگ را نفهمیده‌ایم و خیال می كنیم كه همه باید تبدیل به یك مذهب و تفكر واحد شویم، در حالی كه مقصود از وحدت گفت‌وگو و یافتن مشتركات است.


وی با بیان اینكه پایه‌های وحدت اصول كلی اسلام، قرآن، قبله و پیامبر واحد است، تصریح كرد: كثرت در عین وحدت كاملا امكان‌پذیر است ولی به شرطی كه فرهنگ وحدت را بیاموزیم و فكر نكنیم كه یا باید دست از دینمان برداریم و یا با یكدیگر بجنگیم.

دبیركل جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سئوال كه آیا تلاش برای بیرون راندن نیروهای باسابقه نظام از صحنه با اصول وحدت سازگار است یا خیر؟ گفت: قطعا سازگار نیست؛ البته در صورتی كه نیروها خودشان نخواهند از صحنه خارج شوند، زیرا بعضی طرفین رقابت نمی‌خواهند رقابت كنند و به گونه‌ای رفتار می‌كنند كه از صحنه خارج شوند كه در این صورت كنار گذاشته شدن تقصیر آنها است و فكر نمی‌كنم كسی بخواهد آنها را از صحنه بیرون كند.

آیت‌الله مهدوی‌كنی افزود: بعضی‌ها خودشان می‌خواهند از صحنه نظام بیرون بروند زیرا اگر كسی به دیگری سیلی زد، نمی‌تواند بعدا با او دوست شود و كسی كه می‌خواهد در صحنه بماند نباید به دوست خود سیلی بزند.

وی در پایان در پاسخ به این سئوال كه برخی جریانات خواهان حذف چهره‌ای مانند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هستند، تاكید كرد:‌ این جریانات مهم نیستند و ما همچنان پای سخنرانی آقای هاشمی می‌نشینیم.

نباید مسائلی را درباره خانواده و فرزندان دیگران گفت كه طرح آن بایستی در محاكم قضایی به آنها رسیدگی شود
همچنین گفتگوی آیت الله مهدوی كنی در خرداد ماه امسال با شبكه تهران با عنوان "چند دقیقه با آیت الله مهدوی كنی" كه با مجری گری خسروی از مجریان برنامه صبحگاهی شبكه دوم سیما اجرا و پخش شد نكات جالب توجهی را به همراه داشت.

به گزارش آخرین نیوز دبیر كل جامعه وحانیت مبارز تهران در این برنامه با ذكر خاطره ای از امام راحل گفت كه امام خمینی(ره) در سال های آخر عمر مبارك در جلسه ای كه بزرگان نظام حضور داشتند فرمودند كه این انقلاب در داخل و خارج كشور تثبیت شده است و آسیبی متوجه این انقلاب نخواهد شد، منتها به شرط آنكه مسئولین با یكدیگر متحد باشند.

وی همچنین در آسیب شناسی رفتارهای سیاستمداران نسبت به یكدیگر به خصوص احترام به بزرگان سنی و پیش كسوتان گفت: ممكن است در رقابت های انتخاباتی نامزدی به اعلام برنامه های خود پرداخته و گذشتگاه را نقد كند اما این نباید به اینجا بینجامد كه رقبا وارد زندگی خصوصی یكدیگر شده و مثلاً یكی به آن یكی بگوید تو زنت چنان است و ...

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) همچنین گفت: نباید مسائلی را درباره خانواده و فرزندان دیگران گفت كه طرح آن بایستی در محاكم قضایی به آنها رسیدگی شود. نباید خطای فرزند به پای پدر نوشته شود همانگونه كه خطای پدر به پای پسر نوشته نمی شود.

وی در ادامه با آسیب شناسی رفتارهای سیاست مداران گفت كه من معتقدم كه در حوادث پس از انتخابات برخی رفتارها دشمنی نبود چرا كه دشمنی برآمده از نیت است حال آنكه در رفتارهای سیاسی نیت مهم نیست بلكه عملكرد فرد مهم است.

آیت الله مهدوی كنی افزود: ما برای اینكه نسل دوم و سوم از انقلاب و نظام دلسرد نشوند بایستی خودمان و رفتارهای خودمان را اصلاح كنیم.

جوانان باید حریم مرجعیت را حفظ كرده و شؤون و حدود بزرگان را رعایت كنند
آیت الله مهدوی كنی در تیر ماه امسال نیز در واكنش به نامه سرگشاده بسیج دانشجویی خطاب به مراجع عظام، نگارش این نامه را افراطی‌گری دانست.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، آیت الله مهدوی كنی، رئیس دانشگاه امام‌صادق علیه‌السلام، در جلسه شورای دانشگاه نسبت به صدور نامه سرگشاده بسیج دانشجویی خطاب به مراجع عظام تقلید اظهار ناراحتی نموده و اینگونه نامه پراكنی به مراجع بزرگوار را افراطی‌گری دانستند.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام افزود: جوانان باید حریم مرجعیت را حفظ كرده و شؤون و حدود بزرگان را رعایت كنند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.