.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طنز/مارمولک

* «در پی درج خبر تأمل‌برانگیز وجود مارمولک در کالباس تولیدی یکی از کارخانجات صنایع غذایی فارس و تأیید این موضوع از سوی دکتر قاسم‌پور، رئیس مرکز بهداشت شیراز، دانشکده دامپزشکی این شهر با استناد به نظر یکی از اساتید خود، وجود مارمولک در این رول کالباس را رد و جسم مشاهده شده در آن را تاندون اعلام کرد.» (خبر آنلاین)



1- نن جون بنده هم با وجود ثقل سامعه و ضعف باصره و رقت جلد و عدم دقت عزم حاصله از کهولت، اگر مارمولک ببیند به آن «مارمولک» می‌گوید، این که دیگر این همه دکتر و دامپزشک و دانشکده و تأییدیه نمی‌خواهد.

2- برای اساتید مربوطه تفاوت‌های مارمولک و تاندون را به اختصار عرض می‌کنم: آن که دست و پا دارد، مارمولک است، آن که ندارد، تاندون است. آن که کله و چشم و دهان دارد، مارمولک است، آن که ندارد، تاندون است. آن که دمش باریک است، مارمولک است، آن که دم ندارد، تاندون است.

3- پیشنهاد می‌شود کلیه پزشکان و دامپزشکان کشور زیر نظر وزارت علوم یک دوره تکمیلی مارمولک‌شناسی بگذرانند که دیگر کسی مارمولک را با تاندون گاو اشتباه نگیرد.

4- البته بحث «تبدیل» امری قدیمی و جداگانه است. در سال‌های گذشته خیلی چیزها به چیزهای دیگر تبدیل شده‌اند. مثلاً: تبدیل یک تریلی طلا به آهن قراضه. تبدیل شهردار به غارتگر بیت‌المال. تبدیل کرمانشاه به باختران و دوباره کرمانشاه. تبدیل افتخار هنر آواز به آب به آسیاب دشمن بریز و ... حالا این وسط یک مارمولک هم تبدیل شده است به تاندون، عیبی ندارد.

زنده‌باد گاو

«خبر آنلاین» نوشته است: «قیمت گوشت گوسفندی همچنان غیرقابل مهار است.»

این هم زاییده یکی از همان تبدیل‌هاست. شواهد و قرائن نشان می‌دهد که گوسفندها، گاو شده‌اند و گاوها، گوسفند. تا جایی که یادم می‌آید، همیشه «گاو» مصداق موجود بی‌ملاحظه و غیرقابل مهار بوده است و «گوسفند» مصداق آرامش و اطاعت. حالا گوسفند غیرقابل مهار شده است و گاو آرام و مهارشدنی. فقط مانده است که گوسفندان به رنگ قرمز حساسیت پیدا کنند و شاخ دربیاورند و ماغ بکشند که امیدواریم به زودی به دست توانمند متخصصان داخلی این نواقص کوچک هم رفع شود.
شهرام شكيبا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.