.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معرفي عجايب هفتگانه اشكورات گیلان
يگانه چاكلي
معرفي عجايب هفتگانه اشكورات گیلان

1-«مسجد ناصرالحق يا ناصرالكبير(ع)روستاي رودبارك»معروف به آستانه هفت امام روستاي رودبارك از دهستان اشكور سفلي

تصویر بالا مربوط به آستانه هفت امام رودبارک است که در قرن سوم هجری قمری ساخته شده است .

 2-« كوه عروس و داماد روستاي زياز »واقع در قسمت شمالي سي پل از دهستان اشكور سفلي

3-« درياچه روستاي صمد آباد» از دهستان شوئيل

4-« غار  واردار  روستاي دليجان » از دهستان اشكور عليا و سيارستاق ييلاقي

 5-« سرچشمه رودخانه آسما نرود» واقع در روستاي دليجان از دهستان اشكور عليا و سيارستاق ييلاقي

6-« داركردان رجه  روستاي گيري» از دهستان اشكور عليا و سيارستاق ييلاقي

7-«  تونل  روستاي يازن»  واقع در انبار كاه آقاي صدرا  يازني از دهستان اشكور شهرستان رامسر

 ضمنا ،مشخصات هريك از عجايب هفتگانه فوق به شرح ذيل ارايه مي گردد .

 1- تاريخچه مسجد روستاي رودبارک معروف به آستانه هفت امام روستاي رودبارک

 روستاي رودبارک با روستاهاي نرکي و توسه­چال همسايه بوده ودر35 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 50 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان رودسر واقع شده است.

در قرن سوم هجري قمري به دستور ناصرالحق ( ناصر الکبير عليه السلام ) ابومحمد حسن معروف به حسن اطروش ( از القاب امام زين العابدين ) نوه حسن بن زيد در روستاي رودبارک مسجدي ساخته شد که بعدها اين مسجد بنام آستانه هفت امام معروف گشته است. با اينکه هفت امام در اين بقعه به خاک سپرده شده­اند، ليکن هيچکس نبود که در ان زمان نام يکي از آنها را به خاطر داشته باشد.

در داخل آستانه يک ميله آهني قراردارد که مزار هفت امامزاده را از قسمت ديگر آستانه جدا مي­کند.

 چشمه­اي نيز در پايين آستانه قراردارد که آب آن شور و براي دفع امراض از آن استفاده مي­شود. 

خصوصيات ظاهري آستانه هفت امام به شرح زير است :

فاقد صندوقچه، سه در چوبي دو لنگه در سه جهت غرب و شرق و شمال، چهار طرف ايوان، تعداد 22 ستون که با آجر البرز ساخته شده است و  دردورادور آستانه، يک در دولنگه فلزي در ورودي ايوان، يک ستون چوبي در وسط آستانه و سراسر بام پوشيده از سفال است.

تخته چوبهايي نيز در آستانه قراردارد که برروي آنها عبارات زير حک شده است :

                 ابر آمد و زار زار بر سبزه گريست                         بي باده گلرنگ نمي­بايد زيست

                 اين سبزه که امروز تماشاگه ماست                         تا سبزه خاک ما تماشاگه کيست

                                                                                 في سنه 1223

           له ملک نيادي کل يوم لدوللموت و انبوللخراب                 في سنه 1223

          آيه ان يکاد نيز به شکل کامل به روي تخته چوب ديگري حک شده است .

       درب چوبي بي بي هيبت

  درب چوبي که به بي بي هيبت معروف مي­باشد، در قسمت غربي ديوار آستانه نصب گرديده و اعتبار زيادي به آستانه هفت امام بخشيده است. تا کنون اين درب دوبار توسط کساني به سرقت رفته، ولي به لطف خدا دوباره به جاي خودش برگشته است.

ضمنا اهالي روستاي رودبارک مي­گويند: در پايين روستا سوراخي وجود دارد که اگر موجود زنده­اي درنزديکي آن قرار گيرد، در اثر گاز فراوان از بين مي­رود.

 2- کوه عروس و داماد روستاي زياز :

روستاي زياز با روستاهاي آغر بن کندسر، گرمابدشت،ديورود و سجيران همسايه بوده و در 26 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 41 کيلومتري جنوب غربي شهرستان رودسر واقع شده است. همچنين روستاي زياز، مرکز دهستان اشکور سفلي نيز مي­باشد.

در شمال منطقه سي پل، کوه سنگي با شيب بسيار تند واقع گرديده است که در بالاترين نقطه آن دو مجسمه  سنگي بشکل عروس و داماد قرار دارد. نقل است که در گذشته­هاي دور پسر و دختري بدون اذن والدين خويش زندگي زناشويي خود را آغاز مي­کنند تا اينکه در اثر اين بي حرمتي مورد عاق والدين واقع شده و در نقطه­اي که در حال حاضر به " عروس و داماد " معروف است، به شکل دو انسان تبديل به سنگ مي­شوند.

 کوه عروس و داماد بواسطه اينکه در بين کوههاي ديگر اشکور از زيبايي و شکوه خاصي برخوردار بوده و نظر هر بيننده­اي را در حال گذر از اين منطقه به خود جلب نموده و ناخودآگاه متوجه عظمت خالق هستي که باعث اين همه زيبايي است، مي نمايد.

3- درياچه روستاي صمد آباد :

روستا ي صمدآباد  با روستاهاي اکبرآباد، برمکوه، تلابنک، وگلخاني، دشتک و زراکي همسايه بوده و در 54 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 69 کيلومتري شهرستان رودسر واقع شده است.

 ساکنان اين روستا معتقدند که نام اصلي اين روستا در گذشته چيز ديگري بوده است. نقل است که در گذشته دو سيد در تاريکي شب وارد اين روستا شده، اما کسي حاضر نشد که آنان را در منزل خود پناه دهد تا اينکه سرانجام در منزل پيرزني که تنها زندگي مي­کرد وارد مي­شوند در اين هنگام آن دو به پير زن از آب گرفتن تمام روستا خبر مي­دهند. سپس وقت موعود فرارسيد و تمام روستا را آب فرا مي­گيرد. بعدها فردي به نام صمد تصميم به آباداني اين روستا مي­گيرد. از آن زمان تاکنون اين روستا به صمدآباد معروف گشته است. درياچه­اي نيز در اثر آب­گرفتگي از آن زمان تا کنون برجاست که يکي از بزرگترين درياچه­ها و از جمله عجايب هفتگانه اشکور به شمار مي­آيد.  

4- غار وادار روستاي دليجان :

روستا ي دليجان  با روستاهاي تواسانکش و ياسور همسايه بوده و در 47 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 62 کيلومتري شهرستان رود سر واقع شده است.

غار وادار، آثار آبادي و آجرهاي قديمي در کجيل سرا ((kojil sara  ))، آسياب قديمي بومي­تله ((bomeytale  )) از نقاط معروف و قديمي اين روستا به شمار مي­رود. غار وادار که در مشرق روستا واقع شده از منطقه ونکش ((h venekas )) شروع و تا غار وادار امتداد دارد.

 در فاصله اين دو نقطه که بصورت تونلي زيرزميني است دهانه آن در منطقه وادار گشاد و پهن مي­گردد و در حال حاضر در اين نقطه بصورت يک غار آشکار است. اين غار در امتداد سرچشمه رودخانه آسمانرود واقع شده و از حيث قدمت داراي تاريخ بسيار دور ودرازي است و يکي از عجايب هفتگانه اشکور به حساب   مي­آيد.

 

5- " دارگردان رجه " روستاي گيري :

روستا ي گيري  با روستاهاي کياشکول، ميانرود و محمودلات همسايه بوده و در 68 کيلومتري بخش رحيم­آباد و 83 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان رودسر واقع شده است. اين روستا در منتهي اليه اشکور بالا و در پاي قله معروف بزاکو قرار گرفته است در ميان منطقه زورو و قله بزاکو، دارگردان رجه واقع شده است که استان گيلان و استان مازندران را از همديگر جدا مي­کند.

 در اين نقطه تصوير چند انسان که در حال حمل درخت بوده بصورت سنگ سياه درآمده و چشمان تمامي آنها به طرف کوه بلور يا شاه سفيدکوه مي­باشد. نظير اين مکان (( کوه عروس و داماد )) در نزديکي روستاي زياز بوده که اين نقطه نيز يکي ديگر از عجايب هفتگانه اشکور به شمار مي­آيد.

 

6- سرچشمه رودخانه آسمانرود واقع در روستاي گيري :

آسياب قديمي که در جنوب روستاي مذکور واقع شده است ، در حال حاضر متعلق به آقاي کشتگر مي­باشد. اين آسياب شايد يکي از معدود آسيابهاي اشکور است که هنوز هم از مناطق دور و نزديک براي آسياب کردن گندم مورد استفاده قرار مي­گيرد.علت اصلي برقراري اين آسياب آب فراواني است که از دهانه يک سنگ بزرگ بيرون مي­آيد که اين محل سرچشمه رودخانه آسمانرود مي­باشد. اين چشمه که معروف به آسمانرود بوده به علت صافي و زلالي آب به اين نام معروف گشته است. و بعنوان يکي ديگر از عجايب هفتگانه اشکور معرفي گرديده است.

7- تونل طولاني روستاي يازن :

روستا ي يازن  با روستاهاي تمل، نارنه و سپارده همسايه بوده و در 118 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان رامسر واقع شده است.

دراين روستا در انبار کاه شخصي به نام صدرا... يازني يک تونل بسيار طولاني وجود دارد که به عقيده اهالي راه به جايي دارد.  صاحب کتاب از آستارا تا آستارباد نيز از وجود اين  تو نل بسيار طولاني در روستاي  يازن ياد مي­کند. اين تونل يکي ديگر از عجايب هفتگانه اشکور به حساب مي­آيد.

از کليه هموطنان عزيز و علاقه­مند به زيارت و سياحت دعوت مي­گردد،   بويژه درماههاي ارديبهشت الي مهر ماه ( ايام خوش آب و هوا ) از عجايب هفتگانه اشکور و ساير نقاط ديدني و جذاب مناطق اشکورات که داراي  قدمت ديرينه پس از اسلام دارد، بازديد فرمايند.

منبع: يگانه چاكلي،؛حسن، كتاب جغرافياي تاريخي اشكور ،ناشر تابان،چاپ اول سال 1381


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ابراهیم صفری کندسری 15 خرداد 1386
از شما متشکرم . درباره ی روستای آغوذبن کند سر بیشتر توضیح دهید
بهنام 7 تير 1386
خسته نباشي
ايكاش از هر كدوم ازين آثار چند عكس هم قرار ميدادي
موفق باشي
مریم 4 ارديبهشت 1388
از شما ممنونم
ما خودمون اهل اون جائیم
یعنی فامیلیمون اشکوری است !
اما تا حالا نرفتیم اون جا!!
صديق 13 خرداد 1388
باسلام خدمت هموطنان عزيز . عكسهاي طبيعت زيباي اشكورات مكمل توضيحات است كه همراه نيست . بيننده عزيزي كه اعلام داشتند اشكوري هستند ولي آنجا را نديده اند . در صورت امكان كمي بيشتر توضيح و معرفي نمايند تا انشادا.. در خدمت باشيم
زهرا 21 مرداد 1388
سلام و تشکر از اطلاعاتی که از مناطق زیبای اشکورات دادید. من از اهالی یکی از روستاهای اشکور سفلی هستم تعدادی عکس از روستاهای آنجا دارم که البته بیشتر از کیاسه است. اما سایت یا وبلاگی ندارم که بخواهم در آنجا قرار دهم.
موسی 26 بهمن 1388
من بچه یاسور هستم ویکی از عجایب جالبی که در یاسور وجود دارد اینه که یکقاری در گوسمنشدره وجود دارد که هنوز کسی داخلش نرفته است لطفا اقدام کنید
ضیا اشکوری 11 اسفند 1388
درود بر شما اهل کاکرود هستم از دیدن سایت شما بسیار خوشحال شدم جند عکس از اشکورات بخصوص کاکرود دارم در فرصت مناسب با شما تماس خواهم گرفت یا برای شما ارسال خواهم کرد
حسن 24 اسفند 1388
عکس های اشکور را برام بفرستید اگر امکان داردhsharifi20@yahoo.com
بهار 15 ارديبهشت 1389
لطفا درباره روستای پرچکوه در اشکور علیا هم بنویسید.باتشکر
نادر دوزنده کاکرودی 23 ارديبهشت 1389
من اهل کاکرود هستم وخیلی خوشحال شدم که این سایت رو دیدم.عکس های زیادی دارم از کاکرود که سر فرصت براتون ارسال خواهم کرد.هر وقت که تابستانها به کاکرود میرم از دیدن آن همه زیبایی به وجد میام
مسلم 14 تير 1389
در مورد روستای سارم بنویسید.وازمسئولان درمورد خرابی راه آسمانرو مسائدت بجوئید.با تشکر
فیروز رضاپور 19 مرداد 1389
باتشکر از شما
لطفا از آب معدنی سجیران و غار گللوکه سجیران بیشتر بنوسید
نادر صادقي اركمي 17 شهريور 1389
با سلام و خسته نباشيد به شما عزيزان سايت شمال نيوز....از مطالب زيبايي كه گردآوري كرديد خيلي لذت بردم....من در جواني اينجاها كوهنوردي كرده ام و با خواندن آن لذت بردم... من بجه ي روستاي اركم(orkom) هستم. ودر حال حاضر در اصفهان زندگي و كار ميكنم...تحصيلات مهندسي و موسيقي دارم...
موسی 4 مهر 1389
من بچه یاسور هستم ممنون از اطلاعات شما در حال حاضر در اکوادور زندگی میکنم.
نا شناس 24 آبان 1389
جالب بود
قلی زاده گیری محمد حسین 26 آبان 1389
با سلام خدمت همه دوستانی که در جمع آوری چنین اطلاعاتی صادقانه زحمت کشیدن.من وقتی عکس روستاها رو دیدیم به یاد بچه گیهام افتادم. که الان هزاران فرسنگ ها فاصلی بین ماست.
ولی به قول بهار (شاعر):دردا و دریغا که چنان گشتی بی من
کز بافته ی خویش نداری کفن من

امروز همی گویم با محنت بسیار
دردا و دریغا وطن من، وطن من
ابراهیم علی محمدی 26 دي 1389
بادرود به شما امیدوارم تندرست باشید به نظر میرسد جای عکسهای زیبای اشکور برای بینندگان بسیار جذاب باشد.
نا شناس 10 بهمن 1389
سلام.ميشه در باره موقعيت اب وهوايي و زمين شناسي ييلاق سرده مطالبي برام ارسال كنيد ؟متشكرم
همشهری 11 بهمن 1389
دوست عزیز در مطالعه که داشتم 64 امامزاده در منطقه اشکورات پیدا کردم و تمامی این در سر گل هر منطقه ای قرار دارند و من یک امامزاده پیدا نکردم در ته دره یا یک نطقه پرت باشد . یعنی بهترین مکان و جا مال اینها است چطور است که این امامزاده ها در بهترین نقاط به رحمت ایزدی رفتند .؟
مهراسا اشكواري 23 اسفند 1389
سلام جالب بود
حسین 12 فروردين 1390
سلام.لطفا در مورد شاه سفید کوه مطلبی بگذارید
qasem 26 فروردين 1390
درود شرایطی مهیا شود تا با ارسال عکس به معرفی هرچه بیشتر اشکورات کمک کنیم
مجید فرج پور 25 ارديبهشت 1390
با سلام - از سایت بسیار زیبایتان متشکرم گرچه من کل اشکورات را گشته ام و از زیبایی های آن اطلاع دارم ولی باز از توضیح و توصیف شما متشکرم -انشاالله موفق باشید ( مجید فرج پور از کلاچای -بی بالان )
سعيد اسماعيل پور 16 خرداد 1390
درود بر همه اشكوريان عزيز
بهروز پورشریف سورکوهی 29 تير 1390
سلام-من بعضی از مکانها مثل آسمان رود-کاکرود-زیاز -سجیران-...رودیدم بهشت خدا رو زمین-حتی یک بار یک خارجی مقیم ایران -که برای دیدنم به شمال اومده بود-گفت من رو ببر جایی که تو یه فیلم مدرسه بود-وقتی بردمش به اونجا دهنش از تعجب باز مونده بود-بعدها خانمش به من گفت که شوهرم گفته اونو به آرزوش رسوندم-باور نمی کرده که چنین جایی رو زمین وجود داشته باشه-توصیه می کنم یک بار هم شده برای دیدن اشکور برید
صابر قنبری 9 مرداد 1390
با سلام خیلی خیلی ممنون واقعا شکه شدم وقتی سایت بچهای اشکورودیدم دمتون گرم من اهل کیاسه هستم وعکسو فیلا کیاسرو میفرستم ...
محمدشهبازی شوییلی 3 شهريور 1390
باسلام خوشحالم که ازطریق این سایت با کیله شما همولایتی ها اشنا شدم .
به امید موفقیت و سربلندی
یگانه چاکلی علی 19 مهر 1390
به سلام از چاکل و لیاسی و تکامجان که گل سر سبد اشکور است مطلبی ندیدم امیدوارم این سایت همه اشکور را به مردم بشناساند i
نا شناس 4 آبان 1390
سلام!با تشكر از مطالبتون.اميدوارم همه به اين سايت مراجعه كنند و روستاي اشكور را بشناسند.چون فاميلي ما اشكوري و خيلي ها اونو غلط مي خونن
Reza 6 آبان 1390
بد نبو فقط عکس هاش رو بیشتر کنید.
پاسخ ها به این نظر
کریم رهبر سنگسرودی 4 مهر 1393
با سلام.لطفا از تمام روستاها اگه امکان دارد در سایت عکس بزارین.با تشکر از دست اندرکاران سایت.
رحمت مهدي نژاد لاتمحله اي 12 آبان 1390
خدا را شكر كه هستند گنجينه هاي بكر ايران را در ياد ها زنده كنند و تلاش و زحمت زنان و مردان آن خطه زنده بماند .
رحمت مهدي نژاد لاتمحله اي 14 آبان 1390
مهدي نژاد لات محله : اشكور ديار صفا ،بركت ، زحمت و تلاش مردان و زنان بي توقع و بازوي اقتصاد گيلان پر بركت باد .
فاطمه رضایی- رحیم آباد 16 آبان 1390
سلام.مطالب خوبی بود ولی ای کاش با عکس مناطق و توضیح بیشتر
مهدي نژاد 22 آبان 1390
با تشكر از توجه و حسن انتخاب شما از روستاي سرسبز لاتمحله و محل تلاقي دو رودخانه كلرود و پلورود ديدن فرواييد .
نا شناس 30 آبان 1390
شمي دست درد نكنه
علي شمسي ازديني 23 آذر 1390
با سلام و تشكر از زحماتي كه در اطلاع رساني و شناساندن اشكورات داريد "در خصوص جاده هاي روستايي و مشكلات مردم در اين زمينه و اقتصاد و محصولات كشاورزي بخصوص فندق و ... كه نقش مهمي در تامين نيازهاي كشور دارد بيشتر مطلب ارائه دهيد تا بلكه شايد توجه مسئولين در بابت عمراني به منطقه عنايتي بشود. انشا ...
بهنود 8 دي 1390
اشکور تاریخ و رازهای زیادی دارد
رحمت مهدي نژاد لاتمحله اي 19 بهمن 1390
به همه سرنشينان كوه هاي سرسبز اشكور وبخصوص مردم دوست داشتنى لاتمحله فرارسيدن سال نو 1391 را تبريك ميگويم
آقاجانی ازدینی 12 اسفند 1390
سلام
پیشاپیش سال جدید روبه اشکوری های زحمتکشم مخصوصا مردمان اشکور سفلی دهستان شوئیل روستای باغسر تبریک عرض میکنم.
ازاکوادور
محرمعلي هشيوار 13 اسفند 1390
باسلام و تشكرخدمت دوستان عزيز ،لطفا در خصوص برگذاری بزرگترين مراسم يادواره شهدای مظلوم و محروم منطقه اشكورات كه هر ساله همراه با مراسم مذهبی سنتی علم برچينی كه با حضور سبز مشتاقان ابوالفضل عباس (ع) كه در روستاي طيولا برگذار ميشود اطلاع رسانی لازم را معمول فرماييد.
با تشكر:هشيوار
عليپور مايستاني 5 ارديبهشت 1391
باسلام
از اينكه اين سايت رو راه اندازي كردين ممنونم
اميد وارم كه هدف تون رو از دست ندين
منتظر مطالب جذاب و خاندني هاي بيشتر (عكس يادتون باشه حتي اگه با گوشي گرفته شده باشه)هستم

با درود به تمام ييلاقي ها اشكوري ها مايستاني ها لترودي ها و . . . . . .

دوست تان دام


يا حق
محمد حسین تقی پور 6 ارديبهشت 1391
با سلام من از روستای تکامجان هستم که این روستا یکی از مکانهای دیدنی وزیبای اشکورات می باشد از جمله بزا کوه عروسه تله چنار دار که خوب است عکس این منا طق را در سایت گذاشته تا علاقه مندان رویت نمایند وبزرگترین مشکل روستای ما جاده خاکی می باشد که رفت وآمد به سختی انجام می پذ یرد با تشکر تقی پور هستم از تکامجان
شاهراجی 1 خرداد 1391
با سلام و خسته نباشید من هم اصالتا اشکوری (شاهراجی و متولد ارکم) هستم ساکن تهران احتمالا خواهرزاده آن آقایی هستم که از اصفهان کامنت گذاشته. نکته تاسف باری که در مورد اشکورات وچود دارد این است که این منطقه بکر و زیبا در منطقه کوهستانی شمال کشور خوابیده است و افسوس بر مردمانی که در منطقه جلگه ای شمال زندگی می کنند و حتی یکبار هم یکساعت در تمام عمرشان وقت نمی گذارند که این مناطق را ببینند و از ما بهترانشان با پول های گزاف زحمت می کشند می روند ترکیه تا حین جهانگردی! از این دست مکانها را بازدید کنند و به افتخارتشان اضافه کنند.
صمد اشکور دلیلی 5 خرداد 1391
باتشکر از شما عزیزان درسایت شمال نیوز من از روستای نداک اشکور بالا هستم درمورد دیدنیای اشکور منطقه رامسر مثل کوه بلور (سفید کوه)سلمبار نداک وآبشار میج و... نیز اطلاعات وعکسهایی بگذارید تامورد استفاده همه دوستاران مناطق خوش آب وهوای اشکور قرار گیرد .صمد اشکور دلیلی از نداک
حسين 19 خرداد 1391
از ييلاقات زبران وسرده هم مطالبي بنويسيد
نا شناس 25 خرداد 1391
سلاماز روستای ما لیماچان تصویر و مطلب بگذارید ممنون
نعمت اله طالشي انبوهي 11 تير 1391
سلام ساكن قزوين هستم .ولي زادگاهم روستاي انبوه از توابع بخش عمارلو رودبار زيتون مي باشد .پدر بزرگ من به نام حسن در حدود 150 سال پيش از روستاي نداك به كليشم وبعد به روستاي انبوه مهاجرت ودر اين روستا ماندگار مي شود. اقوام من در انبوه ساكن هستند .در خواست بنده اين است كه اكر خواننده اي از روستاي نداك اطلاعاتي دارد به ايميل بنده تماس بگيرد . متشكرم
حسینی آبدشتی 26 تير 1391
سلام
ازروستای زیبای گرمابدشت که درواقع محل اصلی خریدوفروش محصولات منطقه وهمچنین راه اصلی ورودی به مناطق زیبایی که معرفی کردیدنیزمطالبی بنویسید
علي قرباني زيازي 16 مرداد 1391
بسيار متشكر كه از منطقه اشكورات مطلب گفتيد ، من اخيراً ٥/٩١ از مسير باراجين قزوين رفتم كليشم واز اونجا رفتم به ديلمان -شوك-و رحيم اباد ، مناطق بسيار زيبا و بكر ،خصوصاً درياچه كليشم خيلي قشنگ بود توصيه ميكنم حتماً از اين مسير بريد، اگه راهنمايي خواستيد در خدمتم٠٩١٢١٩١٦٨٤٥ قرباني
نا شناس 3 شهريور 1391
تی قربان برار . تی دم گرم.
مسعود 5 مهر 1391
سلام خسته نباشی
س.یوسف زاده 11 مهر 1391
باسلام وتشکر از سایت جالب وزیبای شما.لطفا از روستاهای تکامجان چاکل و لیاسی و منطقه ییلاقی سیاهرزه و بزاکوه اطلاعات و عکس رو سایت قرار دهید.
س.یوسف زاده 11 مهر 1391
باسلام وتشکر از سایت جالب وزیبای شما.لطفا از روستاهای تکامجان چاکل و لیاسی و منطقه ییلاقی سیاهرزه و بزاکوه اطلاعات و عکس رو سایت قرار دهید.س.یوسف زاده هستم از رحیم آباد/
رضا 27 آبان 1391
عالی عالی بود
جوانان حسینیه 2 آذر 1391
سلام.
ما جوانان حسینیه شهدای کربلا اقدام به ساخت وبی در مورد حسینیه کرده ایم که از شما دوست گرامی خواهشمندیم ما را لینک کرده و به ما سر زده و ما را از نظرات خود بهره مند کنید.
با تشکر جوانان حسینیه
سر بلند و پا بر جا باشید
نا شناس 18 بهمن 1391
با سلام اهل كاكرود هستم من يك كتاب گيلكي در مورد كوه عروس داماد باعنوان عروس داماد سنگ سيا ببون نوشته اصغر امير زاده واجارگاه دارم كه خيلي خوب زندگي اندو نفر را توصيف كرده دوست داشتم عكسشو اينجا ميديدم با تشكر از شما (س_اسماعيلي كاكرودي از نوشهر)
صمد اشکور دلیلی 22 بهمن 1391
باتشکر از سایت شما ودست اندرکاران عزیز لطفا در صورت امکان عکسهای مناطق زیبا اشکور بالا ازحومه مازندران واشکور پایین از گیلان را به ایمیلم بفرستید صمد از نداک مقیم تنکابن
رستمي از ليما 25 بهمن 1391
كاش در عجايب تون نامي هم از قلعه ليما ميبرديد
رضا 3 اسفند 1391
سلام توضیحاتتون خیلی قشنگ بود ولی لطفأعکس هم بگذارید
سیروس 5 اسفند 1391
سلا م خسته نباشید از اشکور سفلی روستای شفیع اباد هستم روستاهای همجوار ما تکاس و دارجه در مشرق ولسبو و گلایه در مغرب مومن زمین و برگام و لترود در شمال و گونکول کوهی که گیلان را از قزوین جدا می کند در شمال ان واقع شد ه اند در دامنه کوه گونکول مراتع تابستان نشین بسیار خرم وجود دارند از مراتع مهم بخش غربی ان کلمازو و سیاهدشت می باشند این دو مرتع که در اولی گوسفند چرا و دومی گاو چرا بوده و هستند تحت تملک و مدیریت سرگالش معروف وخییر مجید قربانی است مراتع بخش شرقی که زبران و بالا دشت نام دارند تحت تملک اهالی ازارکی و طول لات است که عمدتا گاوچران بودند
مسعود نور محمدی لیاسی 25 اسفند 1391
از کارخوبی که برای شناساندن سرزمین مادری وهمیشه جاودان اشکور انجام داده اید تشکر می کنم باشد ارزش این کار شما باعث شکوفایی روزافزون اشکور کردد.
محمد دوستی - کتالم 25 اسفند 1391
با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز

از اینکه لطف می کنید واین همه اطلاعات در باره قدمت منطقه اشکور در اختیار بازدیدکنندگان به سایت قرار می دهید تشکر نموده و خواستم تقاضا کنم در باره
کل منطقه اشکور در حال حاضر اللخصوص روستای گیری مطلب و عکس
اگه امکان داره رو سایتتون قرار بدین
با تشکر
و موفقیت برای تمامی اشکوریان
سجاد 16 فروردين 1392
خیلی خوب
نا شناس 23 فروردين 1392
سلام خیلی خوب بود لطفا درباره ی افسانه های اشکور هم بنویسید
حسینی آسابدره 10 ارديبهشت 1392
با سلام و احترام . ممنون از تمامی دستندارکاران اشکور نیوز
m 13 خرداد 1392
با سلام وتشکر:لطفااز مناطق گردشگری زادگاه اهورایی مان نیز بنویسیدچون امروز ه صنعت توریسم پردرآمدواشتغال زا است وهم باعث معرفی هر چه بیشتر منطقه می شود-از نمونه مناطق گردشگری آبشارهای بلند روستاهای دیورود ومیلاش است -شاید بلند ترین آبشار گیلان-که می تواند جزءعجایب اشکور باشد
محمود 5 شهريور 1392
با سلام
خوش به حال اشکوریها با تمدن چندین سالها.هر کجا که می رویم آدم های اشکوری را می بینیم.دوستان اشکوری خوش به حال تون.مناظر زیبایی دارید لااقل یک کابی در باره اشکور بنویسید.شما ناشر اشکوری هم که دارید می تونید از تجربیاتشون استفاده کنید.
آیا می دانید مدیر مسئول انتشارات نوین پویا زاده ی اشکور است.من در نمایشگاه بین المللی کتاب با این انتشارات آشنا شدم.ناشری که واقعاً ذوق و سلیقه در انواع کتاب دارد و نکته مهمتر اینکه ایشان مترجم چندین کتاب هم هستند.اگه فراموش نکنم آقای اصغر عسگرزاده.
البته ایشون وبلاگی هم دارندو جدیداً هم کتابهاش رو در معرض نمایش گذاشته اند .از کتابهای این عزیز بزرگوار اشکوری هم دیدن نمائید.
با تشکر
رضایی 1392 از تهران
مهرشاد اشکوری 17 مهر 1392
با درود فراوان به همه اشکوریها 15سال در تبریز زیبا ساکن هستم امیدوارم عکسهای زیبا از اشکور علیا درسایت درج شود اشکور پاینده باد
کورش اشکوری 17 مهر 1392
سلام اگه امکان داره در قسمت همکار اشکور درتبریز قسمت نظرات درج شود تا پیام ونوشته ها واثار خود را برای اشکوریهای مهربان یادداشت بگذارم تا همه استفاده کنند
یگانه چاکلی 22 دي 1392
با سلام و خسته نباشد خدمت دوست عزیزم ،مدیر محترم سایت.تلاش دلسوزانه جنابعالی و دوستانتان در معرفی منطقه باستانی اشکور ستودنی است.بی گمان هدفی را که پی گرفته اید و دغدغه ای را که دارید در تاریخ ثبت خواهد شد.شایسته است کمی منسجم تر به همه مناطق اشکو پرداخته شود ودر ویرایش مطالب نگاشته شده همولایتی های عزیز اشکور دقت بیشتری شود.بطور مثال در مقاله بالا به نقل از کتاب حقیر مطلب"سرچشمه رودخانه آسمانرود واقع در روستای گیری"نادرست است.در صفحه 281 از کتاب "جغرافیای تاریخی اشکور"سرچشمه رودخانه آسمانرود در روستای دلیجان ذکر شده است.مجددا از تلاش شما و همکاران دلسوزتان تشکر می کنم.ایامتان مستدام
موسی خدادادی 2 بهمن 1392
لطفا در مورد مسجدجامع شوییل هم می نوشتید
موسی خدادادی 1 بهمن 1392
باسلام وخسته نباشی لطفا عکسهای از مناطق دیدنی اشکورات رو هم بگذارید(موسی خدادادی دشتک)
سمانه 3 اسفند 1392
سلام.من خودم درشهرقزوین متولدشده ام ومادرم اهل اشکورروستای دلیجان است می خواستم عکس هایی ازاین روستاراکه درسفرتابستان92به انجاداشتیم رادرسایت شمابرای نمایش همگان بگذارم امانمیدانم چگونه اینکارراانجام دهم
سیامک 4 ارديبهشت 1393
با سلام از این مکانها عکس هم بگذارید
امیر مرادی 11 ارديبهشت 1393
سلام.عکسهای بسیار زیبایی بود.در واقع همه مکانهای اشکور زیبا ودیدنی هستند.
امیرهمایون باباخانی لشکانی 14 ارديبهشت 1393
سلام کاش ازیکی دیگرازعجایب اشکور نام می بردید.(چشمه های نفت چاک لشکان) 5چشمه که ازکنار هم بیرون می ایند 20متردورترفرو می روندالبته بدین خاطرعجیبه که ازیکجای مسطح بیرون می ایندوانجا فرو می روند
eshkevarnews.ir 18 خرداد 1393
eshkevarnews.ir
eshkevariha770.blogfa.com
omidrajabipour 22 خرداد 1393
گیلان اشکورات رحیم اباد رودسر
eshkevariha770.blogfa.com
بهرامیان پرچکوهی 24 تير 1393
باتشکر از تهیه کننده ، اگر در لابلای گزارش تصاویری از مناطق سرسبز و با توضیحات زیرنویس زیر تصاویر جالبتر به نظر میرسید
محمد شعبانی 28 تير 1393
با درود. ممنون از سایت زیبای شما من از روستای کاکرود هستم کاش سایت شما امکان گذاشتن تصویر رو داشت تا چند تصویر از روستای ما ارسال کنم.
اعلا باباخانی لشکان 30 تير 1393
خیلی عالیه اگه عکس هم بذاری .
مریم 9 شهريور 1393
عالی بوووووووووووووووووووووووووووووووود مسییییییییییییییییییییی
بهرام قاسمی معافی 12 شهريور 1393
گیلان سرزمینی ناب ودارای سابقه ای بسی طولانی است وجای جای آن بی شک دیدنیست . باتشکر از دوستانی که نظر گذاشتند.
احمد 23 شهريور 1393
روستای شرمدشت هم یکی از جاهای دیدنی اشکورات می باشد
جوادی 5 مهر 1393
سلام ما از یه طرف اصالتا بلترکی هستیم . چند بار هم ییلاق رفتم و بلترک و شوییل و لیاسی و ولنی رو دیدم .. ممنون که همچین سایتی درست کردین و هم ولایتی های اشکوری رو که واقعا مثل یه کشورن رو به وصل کردین ..لطفا از مناطق مختلف اشکورات عکس بذارین .. ممنون ..
کریم رهبر سنگسرودی 4 مهر 1393
دمتون گرم .لطفا از روستاهای بالادست مثل سنگسرود,پرندان,درگاه و...اگه امکان دارد عکس در سایت بزارین.
کریم رهبر سنگسرودی 6 مهر 1393
با سلام.خیلی عالیه. اگه عکس از همه روستاها هم بذارین خیلی خوبه .بهشت گمشده را به جرات میشه گفت که اشکور است اگه بتوانیم به تمام ایران خوب معرفی کنیم.
خدا قوت اشکوریه خونگرم ومهمان نواز.
مهران فلاح خیر 23 مهر 1393
با عرض سلا م وادب خدمت هم ولایتی های عزیز.از سایت شما دیدن کرده و بی نهایت خوشحال شدم و به همه شما دوستان خوبم تبریک میگوییم . خدا قوت...دوشتان گرامی بنده مدتی است که به دنبال کتاب کوههای اشکور میگردم ولی متاسفانه هر چقدر بیشتر میگردم کمتر اثری از این کتاب پیدا میکنم.خواستم بدانم که دوستان عزیز میتوانید در این مورد به من کمک کنید یا خیر...ممنو ن و سپاسگزار خواهم بود اگر کمکم کنید...به خدا می سپارمتان و انشاالله هر جا که هستید شاد و سلامت باشید
امیر محمد 18 آذر 1393
سلام سایت خیلی خوبی هست خیلی از سایت شما خوشم اومد از جزیره قشم راستی اگه تصاویری از کلاردشت نقطه به نقطه از روستا باشه خیلی خوب میشه باتشکر
علی اشکور کیایی 19 آذر 1393
باسلام و خسته نباشید خدمت دست اندر کاران سایت اگه عکس هم بزارید خیلی عالی میشه خدا قوت
50Cent 26 دي 1393
خیلی باحال بود دوست عزیز
######ارکم#######
بهنام 1 اسفند 1393
سرچشمه رودخانه آسمان رود واقع در روستای دلیجان هست .لطفا اصلاح کنید
علی علی نسب 9 اسفند 1393
با سلام،از زحمات شما کمال تشکر را دارم
kami 17 اسفند 1393
مرسی از نظرات دوستان......من اصالتا اغوزبن کندسری هستم اما ساکن تهران ....راستش ما یه تیم فوتبال داریم بنام منتخب اشکورات اما همه اولش فکر میکنند منتخب اشتوتگارت هست
نا شناس 19 اسفند 1393
آقا رودخانه آسمانرود مگه از گیری سرچشمه میگیره؟گیری آب خوردن نداره چه برسه رودخانه.اگه نمی دونی از یکی بپرس

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.