.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد از انتخاب باغ كشاورزي گرگان براي احداث مسكن مهر

عضو شوراي شهر گرگان در انتقاد از انتخاب زمين مركز تحقيقات‌ كشاورزي براي احداث مسكن مهر گفت: هيچ كس با هر مقام و منصبي جرأت مخالفت با خانه‌دار شدن مردم محروم را ندارد.

عبدالرضا چراغعلي اظهار داشت: برخي افراد، انتقادات كارشناسي شده از مكان‌يابي نامناسب مسكن و شهرسازي براي اجراي پروژه مسكن مهر را مترادف مخالفت با خانه‌دار شدن محرومان عنوان مي‌كنند كه اين امر جاي تاسف بسيار دارد.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه مسئولان مسكن و شهرسازي با كم‌لطفي تمام از بي‌ارزش بودن اين مركز سخن گفته‌اند، تلاش كردم به منظور اثبات ارزش بسيار مركز تحقيقات كشاورزي گرگان عكس‌هايي از اين مركز براي وزير مسكن ارسال كنم تا ارزش واقعي اين مكان به برخي مدعيان اثبات ود.
اين كارشناس ارشد معماري و شهرسازي گرگان در ادامه با بيان اينكه تقريبا همه مخالفان اجرايي شدن اين پروژه در محدوده مركز تحقيقات كشاورزي معروف به باغ كشاورزي از كارشناسان زبده هستند، اظهار داشت: تاكنون هيچ انتقادي كه از روي هيجان و منفي‌نگري باشد ارائه نشده و همه انتقادات همراه با ارائه پيشنهادات كاربردي و علمي بوده است.
رئيس سابق كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر گرگان اضافه كرد: مجموعه اين كارشناسان حاضر هستند زمين‌هايي در گرگان را كه مناسب اجراي اين پروژه هستند به مسكن و شهرسازي معرفي تا براي خريد آنها اقدام كنند.
چراغعلي همچنين با اشاره به اينكه برخي نمي‌خواهند اين موضوع حتي در صحن علني شوراي شهر هم مطرح شود، خاطرنشان كرد: بررسي اين موضوع دو بار در دو هفته متوالي در دستور كار صحن علني شورا قرار داشت كه با برخي سفارش‌ها و ممانعت‌ها از طرح آن صرف نظر شد.
وي اضافه كرد: اما قصد دارم به هر نحو ممكن موضوع را در صحن علني هفته آينده شورا و در حضور مردم شهر طرح كنم تا به كمترين وظيفه خود به عنوان نماينده مردم شهر عمل كرده باشم.
چراغعلي با اشاره به بياناتي از مقام معظم رهبري گفت: ايشان در فرمايشات خود اين‌گونه تاكيد كرده‌اند كه نبايد اجازه دهيم از كارآيي اراضي كشاورزي تحت عنوان صنعتي شدن، خانه سازي و عناوين ديگر كاسته شود، ما نيز با استناد به همين فرمايش تمام تلاش خود را براي احياي باغ صدساله كشاورزي گرگان به كار مي‌گيريم.
مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي گرگان (باغ كشاورزي) از سوي سازمان مسكن و شهرسازي استان براي انجام پروژه مسكن مهر در نظر گرفته شده بود كه اين امر با مخالفت شديد مسئولان اين مركز، دوستداران محيط زيست و اعضاي شوراي شهر گرگان روبه‌رو شده است.
باغ كشاورزي گرگان از نظر ذخيره‌ گونه‌هاي نادر ژنتيكي در ايران بسيار با اهميت بوده و مكان آن روي نقشه‌هاي سازمان غذا و كشاورزي ملل متحد (فائو) نيز ثبت شده است.
اين باغ شامل گونه‌هاي مثمري چون زيتون، آلو، سيب، آلوگوجه، انار، گلابي، فندق و توت و همچنين انواع كاج و سرو است و به عنوان بانك ژني غني و سرمايه زيستي ارزشمند براي گلستان و كشور محسوب مي‌شود.
هدف از كاشت اين درختان، پژوهش بر روي گونه‌هاي گياهي بوده و طراحي باغ و آرايش كاشت درختان زيتون در دو قطعه گونه‌هاي داخلي و خارجي به نحوي بي‌نظير است كه پس از گذشت ۷۵ سال از غرس اين نهال‌ها، اين باغ عرصه مناسبي براي فعاليت علمي تحقيقاتي براي محققان رشته‌هاي كشاورزي و منابع طبيعي به شمار مي‌رود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.821 seconds.