.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آلودگیهای میکروبی بیش از حد استاندارد دریای خزر

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست آلودگی های میکروبی در سواحل دریای خزر را بالاتر از حد استاندارد دانست و از تداوم شکوفایی جلبکی "سبزآبی" در خزر خبر داد.

دکتر محمد باقر نبوی در گفتگو با مهر، فراهم شدن شرایط مطلوب زیستی بر اثر ورود آلودگیها به دریای خزر را عامل اصلی بروز پدیده بلوم جلبکی عنوان کرد و گفت: این پدیده که رنگ سبز آبی دارد متاثر از ورود فاضلابهای شهری و سموم کشاورزی و آلاینده های صنعتی در شمال کشور است که به خودی خود خطر تلقی می شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست ایران افزود: آخرین مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که این بلوم جلبکی خزر که هنوز در سواحل تنکابن و نوشهر و چالوس ادامه دارد از نوع خطرناک نیست اما زنگ خطری است که نشان می دهد شرایط برای زندگی این جلبک فراهم شده و در حال تکثیر است که باید روزنه های ورودی آب به خصوص آبراه های سواحل کنترل شود.

نبوی به نبود تصفیه خانه و رعایت نکردن اصول زیستی از سوی بسیاری از واحدهای صنعتی اشاره و تاکید کرد: آلودگی های میکروبی از سواحل به دریا نفوذ می کنند که البته مطالعه آب شناگاههای دریای خزر در استانهای مازندران و گیلان نشان می دهد که میزان آلودگی میکروبی بالاتر از حد استاندارد است که این مسئله نشان می دهد که باید از دریاها مراقبت بیشتری کنیم تا آلوده تر نشوند.

این کارشناس و مسئول محیط زیست سن بلوم فیتو پلاژنهای خزر را در شرایط فعلی 24 تا 48 ساعت دانست و اضافه کرد: این نشان می دهد که شرایط فراهم شده و ممکن است در آینده تداوم بیشتری در آب داشته باشند و تنها راهکار برای مقابله و پیشگیری از گسترش بیش از حد این پدیده در خزر این است که سیستم تصفیه خانه از سوی مسئولان مربوط تکمیل و راه اندازی شود تا آب وارده از خشکی به دریا از آلودگی کمتری برخوردار باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.768 seconds.