.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به نیمه پر لیوان نگاه کنید

مدیرعامل گوگل نسبت به تاثیر فناوری بر زندگی بشر و سرعت بسیار بالای این تغییرات خوش‌بین است

بسیاری از افراد در مورد سرعت فناوری در تغییر اساسی هر چه در دنیا وجود دارد، نگرانند؛ اما من جزو افراد خوش‌بین هستم. در کنفرانس نخستین پیش‌نویس آتلانتیک برای تاریخ در واشنگتن، به شرکت‌کنندگان گفتم که قبول دارم در طول دهه‌های گذشته، تغییرات در زمینه فناوری با سرعت بسیار بالایی به وقوع پیوسته است؛ اما معتقدم با وجود این‌که این تغییرات ممکن است علیه جهان استفاده شود، باید به یاد داشت که ترکیب دسترسی به اطلاعات و رایانه‌های قدرتمند و ارزان‌قیمت، می‌تواند مردم را به قله‌های جدیدی برساند.

اگر شما در میان گروهی از تروریست‌ها زندگی کنید، احساس می‌کنید که تمام دنیا با شما موافق است. این موضوع در مورد افراد خوش‌بین و اشخاصی که قصد دارند دنیا را تغییر دهند نیز صدق می‌کند.

چند نکته در مورد فناوری و نگاه به ابعاد مختلف آن وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنم:

• دولت‌ها می‌توانند با آزادسازی اطلاعات و افزایش افراد تصمیم گیرنده، توانایی‌های خود را برای ساخت تصمیمات منطقه خاکستری افزایش دهند. در دنیای حاضر تولید ضداطلاعات بسیار آسان است و بهترین راه حل برای حل یک مسئله پیچیده، حضور دایره وسیعی از افراد برای بحث در مورد اثرات احتمالی تصمیم‌گیری در مورد این ضداطلاعات است.

• صنعت اخبار نوشتاری رو به زوال است، اما نکته اینجاست که صنعت اخبار اینترنتی می‌تواند آینده بسیار روشنی داشته باشد؛ به دلیل امکان فروش محصولاتی که بسیار هدف‌دار هستند و محصولات هدف دار، قابلیت زیادی برای تبلیغات دارند.

• در مورد تلاش‌های من و تیم گوگل برای تامین سرمایه اینترنت پهن‌باند که در واشنگتن در حال بررسی است، باید بگویم که من هر روز را با این تصور شروع می‌کنم که مردم نمی‌دانند اینترنت چقدر حیاتی است. اتصالات پرسرعت اینترنت باید یک اولویت ملی باشد، اما مسئله پیچیده این‌جاست که آزادسازی اینترنت پرسرعت خانگی، تاثیر منفی بر بسیاری از تجارت‌های موجود کنونی از جمله صنعت تلگراف خواهد داشت.

• من امیدوارم که مسئله حقوقی کتاب‌های گوگل به‌زودی پیشرفت کند، اما این توافق ممکن است با توافق مرتبط با اصلاح شرایط این مسئله در کنفرانسی با حضور قضات دولتی در نیویورک متفاوت باشد.

• من از آرتور لوینسون، از اعضای هیئت‌مدیره گوگل و همچنین عضو هیئت‌مدیره اپل حمایت می‌کنم. با افزایش رقابت میان شرکت‌ها و بررسی بسیار موشکافانه از سوی اف.تی.سی (کمیته قانون ضدانحصار در تجارت)، چندی پیش از سمت خود در شرکت اپل کناره‌گیری کردم. اف.تی.سی همچنان در حال بررسی مسئله حضور لوینسون در دو شرکت است، اما من امیدوارم لوینسون مجبور به استعفا از سمت خود در هیئت‌مدیره گوگل نشود.

* مدیرعامل گوگل

سی‌نت، ترجمه: فاطمه محمدی‌نژاد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.