.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
‌نيمي از مردم مازندران اضافه وزن دارند

معاون فني مركز بهداشت استان مازندران گفت: نيمي از مردم مازندران اضافه وزن دارند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، محمدرضا ميرزايي در مراسم روز جهاني بهداشت حرفه‌اي اظهار داشت: در استان مازندران حدود 42 درصد در اثر فشار خون مي‌ميرند كه مهم‌ترين عامل عادت نادرست غذايي، كم‌تحركي چاقي و مصرف دخانيات است.
وي با اشاره به اينكه مردم مازندران در روز حداقل 10 دقيقه ورزش مي‌كنند، بيان داشت: حدود 49 درصد مردم مازندران چاقي و اضافه وزن دارند.
ميرزايي با اعلام كمبود كارشناسان بهداشت حرفه‌اي در مازندران خاطرنشان كرد: بايد بهداشت حرفه‌اي را در روستا‌ها ترويج دهيم و با وجود كارشناسان حرفه‌اي گام نخست كه آموزش به كارگران است را توسعه دهيم.
وي تعداد كارشناس بهداشت حرفه‌اي را 11 نفر اعلام كرد و يادآور شد: 5 هزار ‌و 800 نفر در حوضه بهداشت مازندران فعاليت مي‌كنند.
رئيس مركز بهداشت شهرستان ساري نيز در اين مراسم گفت: مصرف زياد سموم كشاورزي زنگ خطري براي سلامت در مازندران است.
محمد‌صادق پارسايي اظهار داشت: استان مازندران يك سوم سموم كشور را مصرف مي‌كند و شهرستان ساري به اندازه كل استان مازندران سموم كشاورزي را مصرف مي‌كند.
وي تصريح كرد: بهترين راه جلوگيري از بيماري‌هاي شغلي، كنترل عوامل زيان‌آور محيط كار است.
پارسايي سلامتي را منبعي دانست كه به مردم امكان مي‌دهد تا به صورت فردي، اجتماعي و اقتصادي زندگي مولدي را داشته‌ باشند.
رئيس مركز بهداشت شهرستان ساري مهم‌ترين خصوصيات بخش بهداشت حرفه‌اي را احصاي عوامل زيان‌آور در كار، تعيين استاندار‌ها و سلامت كارگران دانست.
وي با اشاره به اينكه اين عرصه در حال پيشرفت است، افزود: هر چه پوياتر و فعال‌تر در بخش بهداشت حرفه‌اي كار كنيم به سرعت مي‌توانيم عوامل محيط كار را شناسايي و نيازمند مطالعه و بررسي بيشتر است.
پارسايي تامين و ارتقاء بهداشت و سلامت جسمي، رواني و اجتماعي شاغلان، پيشگيري از بيماري‌ها و حوادث ناشي از كار و تطابق شرايط كار با انسان به منظور كاهش اثرات و ابزار كار بر سلامت انسان را از مهم‌ترين اهداف بهداشت حرفه‌اي عنوان كرد.
رئيس مركز بهداشت شهرستان ساري از شناسايي بيش از 50 هزار كارگر در شهرستان ساري خبر داد و خاطر‌نشان كرد: عرصه بهداشت حرفه‌اي عرصه‌اي است كه انتها ندارد و با توجه به پيشرفت اين عرصه نيازمند تلاش و فعاليت بيشتري است.
پارسايي مهم‌ترين اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده در غالب طرح و برنامه‌هاي واحد بهداشت حرفه‌اي را طرح بهداشت كشاورزان، طرح پروفيل شيميايي و طرح سيليكوزيس برشمرد.
رئيس مركز بهداشت شهرستان ساري در پايان از آموزش 300 نفر از كشاورزان در طرح بهداشت كشاورزان خبر داد و افزود: در اين طرح 2 هزار و 50 كارگاه كشاورزي شناسايي، صد كشاورز‌ معاينه و 10 مورد اخطاريه بهداشتي به واحد‌هاي مرغداري انجام شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.781 seconds.