.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسیر احمدی نژاد رو به پرتگاه و اصلاحات بازگشت به گذشته است
هولوكاست انساني كه قرآن كريم نيز به آن اشاره دارد به اين معناست كه اگر يك نفر به ناحق كشته شود به معني از بين بردن بشريت است... با پول‌پاشي ميان بيكاران نمي‌شود ايجاد كار كرد، بلكه بايد با فقر مبارزه كنيم و رسيدگي به فقرا بدون مبارزه با فقر امكان پذير نيست.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: مسیر احمدی نژاد رو به پرتگاه و اصلاحات، بازگشت به گذشته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و كانديداي انتخابات رياست جمهوري در اولين نشست رسانه‌اي خود در محل خبرگزاري فارس تاكيد كرد: براي انجام تكليف به صحنه آمده‌ام و تا آخر خط خواهم ماند.

رضايي با بيان اينكه احساس تكليف من از آنجا نشأت مي گيرد كه احساس مي كنم ملت بر سر دوراهي است، افزود: اگر مسير احمدي‌نژاد ادامه يابد به سمت پرتگاه پيش خواهيم رفت و اگر چنانچه اصلاح طلبان مي خواهند، به سمت گذشته ادامه يابد با شكست مواجه مي‌شويم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در تبيين علل شكست اصلاح‌طلبان گفت: مهمترين علت اين است كه افرادي كه خود مسئول بوده‌اند، اكنون از قانون مي‌گريزند. در اصلاحات هيچ برنامه‌اي پيدا نكرده‌ام.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم با اشاره به ضرورت تحقق حقوق شهروندي تاكيد كرد: اين مسأله با توجه به نخبگان مطرح شد اما اقتداري در تحقق اين شعارها نبود. اگرچه دولت نهم دستاوردهايي داشته اگر به پرتگاه برويم همين دستاوردها نيز از ميان خواهد رفت. رفتن به سمت پرتگاه به خاطر اشتباهات دولت است.
وي متذكر شد: لذا بايد در سياست خارجي نه منفعلانه و نه ماجراجويانه حركت كنيم.

رضايي گفت: اصول انقلاب را حفظ مي‌كنم و از همه ظرفيت‌ها استفاده خواهم كرد. ما راه سومي مي‌خواهيم كه در آن انفعال نداشته باشيم و آزادي مقابل دين قرار نگيرد. بايد همه ظرفيت‌هاي ملي را بسيج كرد و ميان ايران و كشورهاي منطقه‌اي همگرايي به وجود آورد.





اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري يادآور شد: گفتمان ما توحيدي ـ انساني است. انسانيت از زاويه اسلامي آنچنان ارزش بالايي دارد كه اگر يك نفر كشته شود انگار همه بشريت را از بين برده است.
وي افزود: هولوكاست انساني كه قرآن كريم نيز به آن اشاره دارد به اين معناست كه اگر يك نفر به ناحق كشته شود به معني از بين بردن بشريت است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بايد ببينيم چگونه مي‌توان نگاه كنوني را تغيير داد. من اين نگاه را در چارچوب تشكيل دولت ائتلافي مي‌خواهم پياده كنم. اقتدار جاهلانه به كشور آسيب مي‌زند اما قانونگرايي و آگاهي بدون اقتدار نيز به نتيجه نمي‌رسد، بنابراين اگر بتوانيم اقتدار همراه با آگاهي را در كشور ادامه دهيم به كارآمدي مي‌رسيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه من براي بيرون آمدن از دوراهي به صحنه آمده‌ام، تاكيد كرد: دموكراسي كارآمد نمي‌شود، مگر اينكه كارآمدي همراه با تعهد باشد. اصولگرايي اصيل، كارآمدي همراه با تعهد است و بنده معتقدم من و همراهانم اصولگرايان اصيل هستيم و حتي قبل از آنكه جناح چپ و راست در كشور تشكيل و فعال شود، ما بوده‌ايم. اگر خون برادران بسيجي و سپاهيان نبود استقلال به اين كشور باز نمي‌گشت و نمي‌توانستيم از اصلاح‌طلبي و اصولگرايي بگوييم.

وي با اشاره به ديدگاه‌هاي خود درباره انتخابات آينده رياست جمهوري گفت: دولت ائتلاف كارآمدي را تشكيل مي‌دهيم و ائتلاف بين اقوام مدنظر ماست. من به ايران عشق مي‌ورزم و تبعيض ميان اقوام را به مصلحت نمي‌دانم چراكه همه نيروهاي كارآمد بايد در اداره كشور سهيم شوند. رضايي اظهار داشت: شكل‌گيري ائتلاف از نيروهاي كارآمد، زمينه و بستر مناسبي را براي انتقال قدرت از نسل اول به دوم و سوم فراهم مي‌كند. متاسفانه تاكنون از نسل هاي دوم و سوم فضايي را آماده نكرده‌ايم تا مسئوليت را به آنها منتقل كنيم.
اين كانديداي رياست جمهوري افزود: بسترسازي و فراهم كردن بستر مناسب براي انتقال قدرت از جمله مسايلي است كه مي‌توانيم عمر نظام را طولاني كنيم. براي انتقال قدرت به جوانان فضاي بالقوه‌اي وجود دارد كه به صورت بالفعل هنوز تحقق نيافته است. مي‌بايست امروز از نسل دوم انقلاب، 10 تا 15 نفر آماده كانديداتوري رياست جمهوري وجود داشت چون قطعا آينده انقلاب با بسترسازي امكان‌پذير است.

محسن رضايي در ادامه اولين نشست خود در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي به وضعيت كنوني جامعه اشاره كرد و گفت: بيكاري در ايران زياد است اما افرادي دو شغله و سه شغله شده‌اند و بعضي‌ها كه نمي‌توانند شغل ديگري را به دست بياورند، زندگي را مي‌گذرانند. معتقدم با پول‌پاشي ميان بيكاران نمي‌شود ايجاد كار كرد بلكه بايد با فقر مبارزه كنيم و رسيدگي به فقرا بدون مبارزه با فقر امكان پذير نيست.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ايجاد شغل و درآمد كافي از جمله نكات مورد توجه من است اما استفاده از فرصت‌هاي بي نظير تاريخ ملت ايران نيز يكي ديگر از نكات است. ما با اقيانوسي از فرصت‌ها مواجه‌ايم. ضلع قدرت در منطقه هستيم كه براي ما فرصت و يك تهديد است.
محسن رضايي افزود: فرصت ديگر بحران اقتصادي است كه براي استفاده از اين فرصت برنامه دارم. جامعه به شدت نيازمند آرامش و ثبات براي پيشرفت و تعالي است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.