.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : عدم توجه به بحران آب و خشکسالی در ایران، ممکن است به‌بهای نابودی کشور و تمدنی چندهزار ساله باشد و این معضل عمیق، باید اولی‌ترین مسئله ممکن برای حاکمیت تلقی شود. بر خلاف برخی تعابیر، بحران از آنچه تصور می‌کنیم، به ما نزدیک تر است! بحران آب و خشکسالی از آنچه فکر می‌کنیم نزدیک تر است!
شمال نیوز : عدم توجه به بحران آب و خشکسالی در ایران، ممکن است به‌بهای نابودی کشور و تمدنی چندهزار ساله باشد و این معضل عمیق، باید اولی‌ترین مسئله ممکن برای حاکمیت تلقی شود. بر خلاف برخی تعابیر، بحران از آنچه تصور می‌کنیم، به ما نزدیک تر است!(ادامه)

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با اجرای پروژه زهکشی و جلوگیری از خرد شدن اراضی به سهولت می‌توان کسری برنج مورد نیاز را در داخل تامین ‌کرد. راه حل رسیدن به خودکفایی برنج چیست؟
بسیاری از مسئولان بر این باورند که با اجرای پروژه زهکشی و جلوگیری از خرد شدن اراضی به سهولت می‌توان کسری برنج مورد نیاز را در داخل تامین ‌کرد.(ادامه)
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: چهار هزار و ۵۵ تن نهاده بذری برای کشت سال زراعی جاری در بین کشاورزان استان توزیع شده و این روند ادامه دارد. ‎ ۴۰۰۰ تن نهاده بذر کشاورزی در مازندران توزیع شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: چهار هزار و ۵۵ تن نهاده بذری برای کشت سال زراعی جاری در بین کشاورزان استان توزیع شده و این روند ادامه دارد. ‎(ادامه)
اعلام زمان مبارزه با آفات و بیماری‌های باغات سیاه‌ ریشه
زمان مناسب مبارزه با آفات و عوامل بیماری زای باغات سیاه ریشه از دهه سوم آبان اعلام شد.(ادامه)
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران : تاکنون ۸ هزار و ۷۱۷ هکتار قرارداد کشت کلزا در استان منعقد و ۸ هزار و ۸ هکتار کلزا کشت شد. کشت ۸ هزار هکتار کلزا در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران : تاکنون ۸ هزار و ۷۱۷ هکتار قرارداد کشت کلزا در استان منعقد و ۸ هزار و ۸ هکتار کلزا کشت شد.(ادامه)
کشت محصولات پاییزه در ۱۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران آغاز شد. کشت پاییزه در ۱۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران
کشت محصولات پاییزه در ۱۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران آغاز شد.(ادامه)
پایان هفته‌ای صاف همراه با افزایش دما در آسمان مازندران
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای چهارشنبه ۱۸ تا جمعه ۲۰ آبان ماه امسال شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهیم بود.(ادامه)
 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال در طرح جهش تولید ۶۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم، جو، گیاهان دارویی، آفتابگردان و سویا، کلزا، علوفه، نخود و عدس اختصاص خواهد یافت که تاکنون ۱۴ درصد سطح ابلاغی محقق شده است. ۱۴ درصد سطح ابلاغی جهش تولید در مازندران محقق شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال در طرح جهش تولید ۶۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم، جو، گیاهان دارویی، آفتابگردان و سویا، کلزا، علوفه، نخود و عدس اختصاص خواهد یافت که تاکنون ۱۴ درصد سطح ابلاغی محقق شده است.(ادامه)
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور تا روز جمعه 13 آبان ادامه دارد در این راستا توصیه می‌شود احتیاط در سفرهای برون‌شهری، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده، در دستور کار باشد. هشدار هواشناسی به دنبال ورود سامانه بارشی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور تا روز جمعه 13 آبان ادامه دارد در این راستا توصیه می‌شود احتیاط در سفرهای برون‌شهری، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده، در دستور کار باشد.(ادامه)
این مساله خطیر را حل کنید. بهتر است هر کاری را که در شرایط فشار، با دستپاچگی و بسیار پرهزینه می خواهید انجام دهید، امروز تدبیر فرمایید چرا که هزینه اش خیلی کمتر است.

نامه هشدار توکلی به رئیسی / تا دیر نشده، این مساله خطیر را حل کنید + متن نامه
این مساله خطیر را حل کنید. بهتر است هر کاری را که در شرایط فشار، با دستپاچگی و بسیار پرهزینه می خواهید انجام دهید، امروز تدبیر فرمایید چرا که هزینه اش خیلی کمتر است. (ادامه)
این مساله خطیر را حل کنید. بهتر است هر کاری را که در شرایط فشار، با دستپاچگی و بسیار پرهزینه می خواهید انجام دهید، امروز تدبیر فرمایید چرا که هزینه اش خیلی کمتر است.

نامه هشدار توکلی به رئیسی / تا دیر نشده، این مساله خطیر را حل کنید + متن نامه
این مساله خطیر را حل کنید. بهتر است هر کاری را که در شرایط فشار، با دستپاچگی و بسیار پرهزینه می خواهید انجام دهید، امروز تدبیر فرمایید چرا که هزینه اش خیلی کمتر است. (ادامه)
سازمان هواشناسی با صدور هشدار آغاز و تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در ۱۳ استان از احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سیلاب ناگهانی خبر داد. آغاز بارش باران و برف در این ۱۳ استان
سازمان هواشناسی با صدور هشدار آغاز و تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در ۱۳ استان از احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سیلاب ناگهانی خبر داد.(ادامه)
شمال نیوز  : در تبصره یک این ماده آمده، قیمت مختلف برنج برحسب درصد شکستگی دانه توسط وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه تعیین می‌شود .... شش شرط خرید کالاهای اساسی از کشاورزان اعلام شد / آفت خرید تضمینی برای کشاورزی
شمال نیوز : در تبصره یک این ماده آمده، قیمت مختلف برنج برحسب درصد شکستگی دانه توسط وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه تعیین می‌شود ....(ادامه)
چند هفته ای است که تب خرید لوازم التحریر بالا گرفته و دانش آموزان با خرید کیف، کتاب، دفتر و نوشت افزار برای حضور در مدارس آماده می‌شوند. ماه مهر با چاشنی لوازم التحریر گران
چند هفته ای است که تب خرید لوازم التحریر بالا گرفته و دانش آموزان با خرید کیف، کتاب، دفتر و نوشت افزار برای حضور در مدارس آماده می‌شوند.(ادامه)
پراکنش نامناسب بارش های پاییزه در مازندران
بارش مازندران در پاییز امسال از پراکنش مکانی و زمانی خوبی برخوردار نبود.(ادامه)
شمال نیوز : کشت کلزا در ۲۸ هزار هکتار از مزارع مازندران کلید خورد تا بخشی از واردات به دانه های روغنی از این راه تامین و نیاز به خارج کاسته شود اما در سال های قبل سطح مزارع آب رفت و کشاورزان کلش درو کردند. این است ثمره کشاورزان مازندرانی از دوران بی برنامگی در کشت!
شمال نیوز : کشت کلزا در ۲۸ هزار هکتار از مزارع مازندران کلید خورد تا بخشی از واردات به دانه های روغنی از این راه تامین و نیاز به خارج کاسته شود اما در سال های قبل سطح مزارع آب رفت و کشاورزان کلش درو کردند.(ادامه)
شرایط کشت پاییزه در مازندران فراهم شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شرایط برای کشت پاییزه محصولات زراعی مانند گندم، کلزا، جو، شبدر برسیم و انواع سبزی در کشتزار‌های استان فراهم شده است. (ادامه)
تنش خشکی سبب کاهش تولید گندم در مازندران شده است
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران نبود بارندگی مناسب در فصل رویش و بروز تنش خشکی را دلیل کاهش تولید گندم در استان ذکر کرد.(ادامه)
رونق کشت پاییزه در مازندران
۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران امسال زیر کشت پاییزه خواهد رفت.(ادامه)
کشت کلزا در مازندران در پاییز ۹۹ کاهش محسوسی داشت. از حدود ۴۶۰ هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی در این استان، فقط ۹۰۰۰ هکتار زیر کشت پاییزه دانه‌های روغنی کلزا رفته که تقریبا نصف رقم سال گذشته است؛ به جای کلزا در بیشتر این زمین‌ها گندم کشت شده است. عدم تمایل کشاورزان به کاشت کلزا، تنوع دادن به زمین و کاهش بارش باران در سال جاری از مهم‌ترین دلایل کاهش کشت این دانه روغنی استراتژیک اقتصادی در منطقه نام برده شده است. از سوی دیگر پایین بودن نرخ قیمت تضمینی دولت جهت خرید دانه‌های روغنی در سال‌های اخیر از مهم‌ترین دلایل کاهش کاشت کلزا بوده است. کاشت گندم به جای کلزا در شرق مازندران(خبر)
کشت کلزا در مازندران در پاییز ۹۹ کاهش محسوسی داشت. از حدود ۴۶۰ هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی در این استان، فقط ۹۰۰۰ هکتار زیر کشت پاییزه دانه‌های روغنی کلزا رفته که تقریبا نصف رقم سال گذشته است؛ به جای کلزا در بیشتر این زمین‌ها گندم کشت شده است. عدم تمایل کشاورزان به کاشت کلزا، تنوع دادن به زمین و کاهش بارش باران در سال جاری از مهم‌ترین دلایل کاهش کشت این دانه روغنی استراتژیک اقتصادی در منطقه نام برده شده است. از سوی دیگر پایین بودن نرخ قیمت تضمینی دولت جهت خرید دانه‌های روغنی در سال‌های اخیر از مهم‌ترین دلایل کاهش کاشت کلزا بوده است.(ادامه)
خواننده ترانه " خلبانان؛ ملوانان " درگذشت
جمشید نجفی، خواننده ترانه «خلبانان؛ ملوانان...» بر اثر تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.(ادامه)
منتظر پیک زمستانه کرونا هستیم/ تست ۲۰ دقیقه‌ای در بیمارستان‌ها ممنوع
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت دنبال شود خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: با هیچ‌کسی مماشات نکنید و هر پروتکل شکنی معادل مرگ و میر است.(ادامه)
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در مراسم تجلیل از فرهیختگان بانوان روستایی مازندران در قالب ویدیوکنفرانس، گفت: براساس توافق نامه‌ای که دفتر امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف توسعه بیمه روستایی و عشایری امضا کردند دو طرح در استان در دست اجرا است .... اجرای دو طرح عمده در راستای توانمندسازی زنان روستایی در مازندران
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در مراسم تجلیل از فرهیختگان بانوان روستایی مازندران در قالب ویدیوکنفرانس، گفت: براساس توافق نامه‌ای که دفتر امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف توسعه بیمه روستایی و عشایری امضا کردند دو طرح در استان در دست اجرا است ....(ادامه)
آیا خرمالو سلامتی شما را تهدید می‌کند؟
خرمالو به عنوان یک میوه پاییزه در میان افراد شناخته شده و به علت فواید و طعم خوب طرفداران زیادی دارد.(ادامه)
آیت الله لائینی :نرخ خرید گندم واقعی باشد/برخی مسئولان گرفتار اشرافیت شده اند
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آغاز فصل کشت پاییزه خواستار تعیین تکلیف نرخ گندم و واقعی شدن قیمت آن برای دلگرم شدن کشاورزان برای کشت و کار زراعت شد.(ادامه)
شالیکاران نشاء مجدد نکنند
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: شالیکاران به دلیل سرمای پاییزه و خسارت‌های احتمالی اقدام به نشاء مجدد نکنند.(ادامه)
صادرات ۴۱۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۴۱۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی سال قبل در استان خبر داد.(ادامه)
وزیر بهداشت: تا پایان اردیبهشت ماه، کرونا را مهار می‌کنیم
(ادامه)
توصیه‌های مهم هواشناسی به کشاورزان
سازمان هواشناسی توصیه‌هایی را برای کشاورزان استان‌های مختلف کشور در بازه زمانی ۷ آذر تا ۱۰ آذر ارائه کرد.(ادامه)
شاعری:کاهش وابستگی به نفت ویژگی لایحه بودجه ۹۹ است
رئیس مجمع نمایندگان مازندران کاهش شدید وابستگی بودجه عمرانی وجاری را از ویژگی های برجسته لایحه بودجه سال ۹۹ بیان کرد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.