.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : اگرچه هنوز آیین نشا کاری مکانیزه برنج مازندران امسال به صورت رسمی از سوی جهاد کشاورزی استان انجام نشده است، اما با شروع نشاکاری دستی همراه با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت انواع نهاده های کشاورزی ،شالیکاران را به شدت نگران و تحت فشار قرار داده است. نشاکاری برنج با نگرانی شالیکاران مازندران از افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی
شمال نیوز : اگرچه هنوز آیین نشا کاری مکانیزه برنج مازندران امسال به صورت رسمی از سوی جهاد کشاورزی استان انجام نشده است، اما با شروع نشاکاری دستی همراه با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت انواع نهاده های کشاورزی ،شالیکاران را به شدت نگران و تحت فشار قرار داده است.(ادامه)
شمال نیوز : استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش تنظیم بازار تا چهار ماه آینده و مشخص شدن میزان قطعی برنج برداشت شده از شالیزارها کسی حق واردات برنج را نخواهند داشت، گفت: تاکید شده هیچ گونه برنج داخلی و خارجی از مرزهای اردبیل، رودبار و رودسر وارد استان نشود و تنها باید برنج گیلان از استان خارج شود. استاندار گیلان : ورود برنج خارجی و داخلی به گیلان ممنوع است / نباید برنجی در انبارها باقی بماند / برنج گیلان فقط باید از استان خارج شود
شمال نیوز : استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش تنظیم بازار تا چهار ماه آینده و مشخص شدن میزان قطعی برنج برداشت شده از شالیزارها کسی حق واردات برنج را نخواهند داشت، گفت: تاکید شده هیچ گونه برنج داخلی و خارجی از مرزهای اردبیل، رودبار و رودسر وارد استان نشود و تنها باید برنج گیلان از استان خارج شود.(ادامه)
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کاهش ذخیره منابع آبی به خودداری کشاورزان از نشاء مجدد و پرورش رتون تاکید کرد. خودداری کشاورزان از نشاء مجدد و پرورش رتون
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کاهش ذخیره منابع آبی به خودداری کشاورزان از نشاء مجدد و پرورش رتون تاکید کرد.(ادامه)
نخستین خوشه‌های برنج طارم در شالیزار روستای خاریک شهرستان ساری به صورت مکانیزه نشا شد. آغاز نشا برنج در مازندران
نخستین خوشه‌های برنج طارم در شالیزار روستای خاریک شهرستان ساری به صورت مکانیزه نشا شد.(ادامه)
جهاد کشاورزی مازندران با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی برای مقابله با سرمازدگی به کشاورزان هشدار داد. هشدار جهاد کشاورزی برای مقابله با سرمای پیش رو
جهاد کشاورزی مازندران با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی برای مقابله با سرمازدگی به کشاورزان هشدار داد.(ادامه)
مدیر جهاد کشاورزی آمل از برگزاری همایش بین‌المللی گیاهان دارویی تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین خبر داد. برگزاری همایش بین‌المللی گیاهان دارویی در آمل
مدیر جهاد کشاورزی آمل از برگزاری همایش بین‌المللی گیاهان دارویی تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین خبر داد.(ادامه)
شمال نیوز :  تعداد کمی از زنان شالیکار، بالای 50 سال سن دارند و اکثرا بین سنین 25 الی 45 سال هستند. شالیکاران باید 7 الی 8 ساعت در حالی که کمرشان خم شده است کار کنند که این خودش موجب بیماری های متعددی می شوند .... حتی یک زن شالیکار مازندرانی هم بیمه نیست / جهاد کشاورزی به مسئله بیمه شالیکاران ورود کند
شمال نیوز : تعداد کمی از زنان شالیکار، بالای 50 سال سن دارند و اکثرا بین سنین 25 الی 45 سال هستند. شالیکاران باید 7 الی 8 ساعت در حالی که کمرشان خم شده است کار کنند که این خودش موجب بیماری های متعددی می شوند ....(ادامه)
کشت مجدد برنج و پرورش رتون در مازندران
۹۷ هزار هکتار از زمین کشاورزی مازندران زیر کشت مجدد برنج و پرورش رتون رفت.(ادامه)
معرفی اعضای کمیته خرید برنج مازندران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران اعضای کمیته خرید برنج استان را معرفی کرد.(ادامه)
عکس/ نشاء سنتی برنج در شالیزارهای گیلان
کاشت نشاء برنج هرساله در اردیبهشت ماه آغاز شده و تنها در ۲۵ درصد از شالیزارهای گیلان به روش دستی نشاء برنج کاشت می‌شود.(ادامه)
استاندار : تجهیزات و بذر دانش بنیان کشاورزی تامین شود
استاندار مازندران گفت: انتظار است در شروع فصل جدید کشت برنج، وزارت جهاد کشاورزی در تأمین تجهیزات و تولید بذر دانش بنیان از کشاورزان مازندران حمایت کند. (ادامه)
برنج نماد سرسبزی و زیبایی مزارع شمال است و به رغم مشکلات فراوان در کشت، هنوز از محبوب‌ترین کشت‌های رایج بین کشاورزان شمال است.برنج از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی کشور است و استان‌های مازندران و گیلان جزو رتبه‌های نخست در میان استان‌ها در تولید برنج است.طبق آمار رسمی امسال در سطح ۲۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران، برنج کشت شد که حدود ۱۰۰هزار هکتار آن به صورت مکانیزه نشاء شد بوده است. برداشت برنج از شالیزارهای مازندران(خبر)
برنج نماد سرسبزی و زیبایی مزارع شمال است و به رغم مشکلات فراوان در کشت، هنوز از محبوب‌ترین کشت‌های رایج بین کشاورزان شمال است.برنج از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی کشور است و استان‌های مازندران و گیلان جزو رتبه‌های نخست در میان استان‌ها در تولید برنج است.طبق آمار رسمی امسال در سطح ۲۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران، برنج کشت شد که حدود ۱۰۰هزار هکتار آن به صورت مکانیزه نشاء شد بوده است.(ادامه)
دولت زمان ومقدار واردات برنج خارجی را مدیریت کند
نماینده مردم آمل درمجلس، درآستانه برداشت شالی ازشالیزارهای شمال کشور، از دولت درخواست کرد همانند سال‌های گذشته زمان و مقدار واردات برنج‌های خارجی به کشور را مدیریت کند.(ادامه)
مرگ شالیکاران جوان در رودبار / ماجرا چه بود؟
(ادامه)
مسابقه فوتبال در شالیزار «فوتچل» یک بازی محلی جذاب است که به منظور بازگشت جوانان روستا به شالیزار و آماده شدن برای فصل جدید کشاورزی قبل از شروع فصل نشاء در روستا کینچاه از توابع آستانه اشرفیه برگزار می‌شود. 

مسابقه جذاب فوتبال در شالیزار های شمال«فوتچل»(خبر)
مسابقه فوتبال در شالیزار «فوتچل» یک بازی محلی جذاب است که به منظور بازگشت جوانان روستا به شالیزار و آماده شدن برای فصل جدید کشاورزی قبل از شروع فصل نشاء در روستا کینچاه از توابع آستانه اشرفیه برگزار می‌شود. (ادامه)
شالیزار‌های مازندران شخم و شیار بهاره شدند
۹۳ درصد شالیزار‌های مازندران تاکنون شخم و شیار شده است.(ادامه)
کشاورزان در زمین‌های کشاورزی در فصل بهار شروع به شخم زدن و آبرسانی و سم پاشی زمین نموده و بسترها را برای کشت نشاء آغاز می‌کنند که تا اواخر فصل تابستان که موقع برداشت آن می‌باشد بسته به مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف و کوهپایه بودن آن بین ۷۰ تا ۹۰ روز به طول می‌کشد.نشاء به دو صورت مکانیزه و دستی در مازندران انجام می‌شود. نشاء برنج در روستاهای دودانگه ساری(خبر)
کشاورزان در زمین‌های کشاورزی در فصل بهار شروع به شخم زدن و آبرسانی و سم پاشی زمین نموده و بسترها را برای کشت نشاء آغاز می‌کنند که تا اواخر فصل تابستان که موقع برداشت آن می‌باشد بسته به مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف و کوهپایه بودن آن بین ۷۰ تا ۹۰ روز به طول می‌کشد.نشاء به دو صورت مکانیزه و دستی در مازندران انجام می‌شود.(ادامه)
اعلام شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر را اعلام کرد.(ادامه)
عکس/ اولین نشاء دستی برنج در بهار ۱۴۰۰
برنج نماد سرسبزی و زیبایی مزارع شمال است و به رغم مشکلات فراوان در کشت، هنوز از محبوب‌ترین کشت‌های رایج بین کشاورزان است. اولین نشاء دستی برنج در بهار ۱۴۰۰ در شالیزارهای استان گلستان آغاز شده است.(ادامه)
طراحی و تولید سامانه جامع مدیریت بانک‌های نشاء برنج کشور
رئیس مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز با بیان اینکه برای نخستین‌بار سامانه جامع مدیریت بانک‌های نشاء برنج کشور را طراحی و تولید شد، گفت: تمامی بانک نشاها تحت وب قرار می‌گیرند و اطلاعات کشاورزان ثبت و مرحله رشد نشاها ثبت می‌شود.(ادامه)
سلام زودهنگام شالیکاران شمالی به شالیزار به دلیل کرونا
شالیکاران مازندرانی به دلیل شیوع کرونا و فرار از خانه نشینی اجباری امسال زودتر از موعد کارشان را آغاز کردند.(ادامه)
شالیکاران نشاء مجدد نکنند
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: شالیکاران به دلیل سرمای پاییزه و خسارت‌های احتمالی اقدام به نشاء مجدد نکنند.(ادامه)
تصاویر/ نشاء طعم ایرانی در گلستان
شالی یکی از محصولات پرطرفدار و پربازده برای کشاورزان گلستان است، هر ساله در فصل بهار نشاءکاران از طلوع آفتاب کار خود را در زمین‌های کشاورزی شروع می‌کنند. امسال با وجود بارندگی‌های فراوان در فصل بهار، زمین‌های کشاورزان پر برکت شده است. در سال ۹۹ پیش بینی می‌شود نشاء و کشت مستقیم شالی در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان انجام شود.(ادامه)
روستای سقندیکلا با بیش از 180 خانوار در 21 کیلومتری جنوب شهرستان ساری واقع شده است. نشاء برنج در شالیزاری های روستای سقندیکلای ساری(خبر)
روستای سقندیکلا با بیش از 180 خانوار در 21 کیلومتری جنوب شهرستان ساری واقع شده است.(ادامه)
شمال نیوز: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران به صورت مکانیزه نشاکاری شود. افزایش چشمگیر کشت مکانیزه برنج در مازندران
شمال نیوز: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران به صورت مکانیزه نشاکاری شود.(ادامه)

برنج‌کاران مازندرانی سالانه طی سه مرحله مزارع جلگه‌ای خود را زیر کشت برنج می‌برند، مرحله اول که از اواخر اسفند شروع می‌شود، آماده‌سازی مزارع و خزانه‌گیری برنج است، و بعد از آن نوبت به مرحله دوم یعنی کاشت بذر یا همان «نشاء» در کل زمین می‌رسد، مرحله سوم هم برداشت محصول در ماه شهریور انجام می‌شود. فصل نشاء برنج در مازندارن (خبر)
برنج‌کاران مازندرانی سالانه طی سه مرحله مزارع جلگه‌ای خود را زیر کشت برنج می‌برند، مرحله اول که از اواخر اسفند شروع می‌شود، آماده‌سازی مزارع و خزانه‌گیری برنج است، و بعد از آن نوبت به مرحله دوم یعنی کاشت بذر یا همان «نشاء» در کل زمین می‌رسد، مرحله سوم هم برداشت محصول در ماه شهریور انجام می‌شود.(ادامه)
شمال نیوز : در این دوران که کرونا اقتصاد کشور را در بر گرفته توجه به این بخش امری ضروری می‌نماید و نباید از آن غافل شد. مسئله‌ای که تمام بخش‌ها باید برای حمایت از آن وارد عرصه شوند. .... ضرورت توجه ویژه به « کشاورزی » و « کشاورزان » در پسا کرونا
شمال نیوز : در این دوران که کرونا اقتصاد کشور را در بر گرفته توجه به این بخش امری ضروری می‌نماید و نباید از آن غافل شد. مسئله‌ای که تمام بخش‌ها باید برای حمایت از آن وارد عرصه شوند. ....(ادامه)
نشاء برنج در در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های بابلسر
مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از آغاز نشاء برنج در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.(ادامه)
انجام اولین نشاء کاری امسال در آمل
شمال نیوز: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از آغاز اولین نشاء کاری زمین‌های شالیزاری شهرستان آمل خبر داد.(ادامه)
شالیکاران مازندران برای خزانه‌گیری عجله نکنند
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران از کشاورزان خواست با توجه به تغییرات آب و هوایی برای خزانه‌گیری و بذرپاشی برنج عجله نکنند.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 7 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.