.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
یکی از مراجع تقلید خطاب به فرمانده انتظامی کشور گفت: عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید، به امیدخدا با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
یکی از مراجع تقلید خطاب به فرمانده انتظامی کشور گفت: عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید، به امیدخدا با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.(ادامه)
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید بر لزوم اخذ مالیات عادلانه اشاره کرد و گفت: از فرارهای مالیاتی بایستی جلوگیری شود. هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید بر لزوم اخذ مالیات عادلانه اشاره کرد و گفت: از فرارهای مالیاتی بایستی جلوگیری شود.(ادامه)
با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان و در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، دفاتر مراجع تقلید (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مراجع عظام آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی) میزان فطریه را برای مقلدین خود اعلام کردند.

فطریه امسال چقدر است؟ + احکام پرداخت زکات فطره و حکم فطریه مهمان
با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان و در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، دفاتر مراجع تقلید (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مراجع عظام آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی) میزان فطریه را برای مقلدین خود اعلام کردند. (ادامه)
میزان زکات فطریه و کفاره روزه ماه رمضان ۱۴۰۳ توسط دفاتر مراجع تقلید اعلام شد. فطریه سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
میزان زکات فطریه و کفاره روزه ماه رمضان ۱۴۰۳ توسط دفاتر مراجع تقلید اعلام شد.(ادامه)
چرا از مرگ و مردن می ترسیم؟ عات ترس انسان از مرگ چیست؟ دلائل ترس و وحشت از مرگ در قران و روایات چیست؟ چرا از مرگ و مردن می ترسیم؟
چرا از مرگ و مردن می ترسیم؟ عات ترس انسان از مرگ چیست؟ دلائل ترس و وحشت از مرگ در قران و روایات چیست؟(ادامه)
اصل شفاعت در شیعه و همه مذاهب اسلامی در قیامت مورد قبول است و آن را ضروری دین می‌دانند. ولی در این که شفاعت در برزخ هم وجود دارد یا نه محل اختلاف است. آیا در برزخ، شفاعت وجود دارد؟
اصل شفاعت در شیعه و همه مذاهب اسلامی در قیامت مورد قبول است و آن را ضروری دین می‌دانند. ولی در این که شفاعت در برزخ هم وجود دارد یا نه محل اختلاف است.(ادامه)
سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: عزیزان من، اولاً این را بدانید که این حرف‌های بنده سیاسی نیست. خدا لعنت کند کسانی خدا لعنت کند کسانی را که حرف‌های ما را سیاسی تحلیل می‌کنند، یا پس و پیش آن را حذف می‌کنند!
سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: عزیزان من، اولاً این را بدانید که این حرف‌های بنده سیاسی نیست. خدا لعنت کند کسانی(ادامه)
شمال نیوز : چون من معلم بودم، می‌خواستم تفسیر کلاسی بنویسم. تفسیر نمونه مثل مقاله است، مثل روزنامه است، آیه را شرح می‌دهد. مثل تاریخ کربلاست که ماجرای کربلا را شرح می‌دهد. من نمی‌خواستم شرح بدهم. فرق بین تفسیر نور و نمونه، فرق بین تاریخ کربلا و شعار کربلاست. خدا به من قدرت خنداندن داد / در زندگی راحت بگویید اشتباه کردم
شمال نیوز : چون من معلم بودم، می‌خواستم تفسیر کلاسی بنویسم. تفسیر نمونه مثل مقاله است، مثل روزنامه است، آیه را شرح می‌دهد. مثل تاریخ کربلاست که ماجرای کربلا را شرح می‌دهد. من نمی‌خواستم شرح بدهم. فرق بین تفسیر نور و نمونه، فرق بین تاریخ کربلا و شعار کربلاست.(ادامه)
حجت الاسلام «سید روح الله حسینی» گفت: در شهر‌های بزرگ از جمله تهران با وجود این همه پزشک و متخصص خانم عملا با کمبود کادر درمان خانم و اضطرار حضور مردان مواجه نیستیم، حضور کادر درمان آقا جایز نیست. وقتی درجا‌هایی مثل تهران به راحتی می‌توان تیم زنانه برای اتاق عمل زنان و زایمان درنظر گرفت، بیمارستان‌ها به لحاظ شرعی ملزم به انجام این کار هستند. حضور کادر درمان آقا در بخش زنان و زایمان جواز شرعی ندارد
حجت الاسلام «سید روح الله حسینی» گفت: در شهر‌های بزرگ از جمله تهران با وجود این همه پزشک و متخصص خانم عملا با کمبود کادر درمان خانم و اضطرار حضور مردان مواجه نیستیم، حضور کادر درمان آقا جایز نیست. وقتی درجا‌هایی مثل تهران به راحتی می‌توان تیم زنانه برای اتاق عمل زنان و زایمان درنظر گرفت، بیمارستان‌ها به لحاظ شرعی ملزم به انجام این کار هستند.(ادامه)
6 تن از مراجع عظام تقلید قم و نجف در سخنرانی‌ها و پیام‌های خود، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر ایستادگی کشورهای اسلامی مقابل اهداف پلیدانه رژیم صهیونیستی تاکید کردند. واکنش مراجع عظام تقلید به جنایات رژیم صهیونیستی
6 تن از مراجع عظام تقلید قم و نجف در سخنرانی‌ها و پیام‌های خود، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر ایستادگی کشورهای اسلامی مقابل اهداف پلیدانه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.(ادامه)
باور این که پیامبر رحمت و مهربانی هم عصبانی شوند، سخت است ولی در تاریخ مواردی ذکر شده که رسول خدا(ص) به گونه‌ای خشمگین می‌شدند که کسی جلودارش نبود. آیا پیامبر رحمت عصبانی هم می‌شدند؟(يادداشت)
باور این که پیامبر رحمت و مهربانی هم عصبانی شوند، سخت است ولی در تاریخ مواردی ذکر شده که رسول خدا(ص) به گونه‌ای خشمگین می‌شدند که کسی جلودارش نبود.(ادامه)
تربت امام حسین (ع) دارای فضایل و خواصی است که خاک هیچ کدام از سرزمین‌ها بر روی کره زمین این فضایل را ندارد. چرا خاک کربلا «تربت» شده است؟
تربت امام حسین (ع) دارای فضایل و خواصی است که خاک هیچ کدام از سرزمین‌ها بر روی کره زمین این فضایل را ندارد.(ادامه)
حجت‌الاسلام علی مؤیدی مدیر و مؤسس مجموعه اشراق بابل دار فانی را وداع گفت. حجت الاسلام علی مؤیدی درگذشت
حجت‌الاسلام علی مؤیدی مدیر و مؤسس مجموعه اشراق بابل دار فانی را وداع گفت.(ادامه)
سفر روز دوشنبه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به قم و دیدارش با برخی از مراجع تقلید این سوال را ایجاد کرد که چرا رئیسی در این سفر تنها با سه تن از آیات عظام دیدار کرد. پشت پرده دیدار نکردن ۲ مرجع تقلید معروف با سید ابراهیم رئیسی
سفر روز دوشنبه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به قم و دیدارش با برخی از مراجع تقلید این سوال را ایجاد کرد که چرا رئیسی در این سفر تنها با سه تن از آیات عظام دیدار کرد. (ادامه)
معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، گفت: آثار فراوانی از حجامت می‌بینیم که مستند علمی دارد، نه فقط تجربه‌ای که توسط بیماران بازگو می‌شود؛ مثلا در مورد میگرن مطالعات فراوانی شده و نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد که حجامت در درمان میگرن موثر است و قطعا خونگیری عادی نمی‌تواند این تاثیر را داشته باشد. زمان طلایی برای انجام حجامت
معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، گفت: آثار فراوانی از حجامت می‌بینیم که مستند علمی دارد، نه فقط تجربه‌ای که توسط بیماران بازگو می‌شود؛ مثلا در مورد میگرن مطالعات فراوانی شده و نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد که حجامت در درمان میگرن موثر است و قطعا خونگیری عادی نمی‌تواند این تاثیر را داشته باشد.(ادامه)
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین و نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی،1402، دارفانی را وداع گفت. آیت الله "محمدرضا آشتیانی‌" درگذشت
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین و نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی،1402، دارفانی را وداع گفت.(ادامه)
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی یکی از چهره‌های برجسته و مردمی در سیستان و بلوچستان بود که فقط امام جمعه نبود بلکه نقش پدری داشت. امام جمعه‌ای که مردم زاهدان برای ماندنش طومار جمع کردند
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی یکی از چهره‌های برجسته و مردمی در سیستان و بلوچستان بود که فقط امام جمعه نبود بلکه نقش پدری داشت.(ادامه)
صبح دیروز آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق سیستان و بلوچستان در شعبه بانک ملی مرکزی بابلسر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم جان به جان آفرین تسلیم کرد. نگاهی به زندگی و خدمات خالصانه شهید آیت‌الله سلیمانی(يادداشت)
صبح دیروز آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق سیستان و بلوچستان در شعبه بانک ملی مرکزی بابلسر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم جان به جان آفرین تسلیم کرد.(ادامه)
 آیت الله عباسعلی سلیمانی که صبح امروز در بابلسر در حمله مسلحانه به شهادت رسید، از علمای برجسته مازندران بوده است. از تولد تا شهادت/ نگاهی به زندگینامه آیت االله عباسعلی سلیمانی
آیت الله عباسعلی سلیمانی که صبح امروز در بابلسر در حمله مسلحانه به شهادت رسید، از علمای برجسته مازندران بوده است.(ادامه)
شمال نیوز: دفاتر مراجع عظام تقلید میزان فطریه و کفاره روزه ماه رمضان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کردند دفاتر مراجع عظام تقلید میزان فطریه و کفاره روزه ماه رمضان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کردند
شمال نیوز: دفاتر مراجع عظام تقلید میزان فطریه و کفاره روزه ماه رمضان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کردند(ادامه)
یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. میزان زکات فطریه ۱۴۰۲ در گزارش زیر آمده است. فطریه سال ۱۴۰۲ چقدر است؟
یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. میزان زکات فطریه ۱۴۰۲ در گزارش زیر آمده است.(ادامه)
با توجه به این که روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را سپری می‌کنیم؛ به رسم هر ساله و در آستانه عید سعید فطر، برخی از مراجع تقلید میزان زکات فطریه امسال را اعلام کردند. میزان فطریه از سوی سه تن از مراجع تقلید
با توجه به این که روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را سپری می‌کنیم؛ به رسم هر ساله و در آستانه عید سعید فطر، برخی از مراجع تقلید میزان زکات فطریه امسال را اعلام کردند.(ادامه)
مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی رسانی دفتر حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با اشاره به مطلبی منتشر شده از این مرجع تقلید در فضای مجازی پیرامون حجاب دختران در حال تحصیل در خارج کشور، در این باره توضیحاتی ارائه کرد. توضیح دفتر آیت الله مکارم شیرازی درباره فتوای برداشتن حجاب
مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی رسانی دفتر حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با اشاره به مطلبی منتشر شده از این مرجع تقلید در فضای مجازی پیرامون حجاب دختران در حال تحصیل در خارج کشور، در این باره توضیحاتی ارائه کرد.(ادامه)
۱۹ بهمن ماه، سالگرد رحلت روحانی مردمی و مبارزز انقلابی، نماینده سابق ولی فقیه در مازندران آیت الله طبرسی گرامی باد. مردم داری و منش مثال زدنی آیت الله نورالله طبرسی(يادداشت)
۱۹ بهمن ماه، سالگرد رحلت روحانی مردمی و مبارزز انقلابی، نماینده سابق ولی فقیه در مازندران آیت الله طبرسی گرامی باد.(ادامه)
آیت الله مکارم شیرازی می گوید: فاصله طبقاتی امنیت ما را متزلزل می کند. با شعار نمی توان مملکت را اداره کرد آیت الله مکارم : مملکت با شعار اداره نمی شود
آیت الله مکارم شیرازی می گوید: فاصله طبقاتی امنیت ما را متزلزل می کند. با شعار نمی توان مملکت را اداره کرد(ادامه)
رئیس مجلس گفت: اقدام رییس جمهور محترم مبنی بر تغییر رییس کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می‌کنم. البته ضروری است این‌تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مسئله بصورت پایدار حل شود. قالیباف: تغییر رئیس کل بانک مرکزی، ضروری، اما ناکافی است
رئیس مجلس گفت: اقدام رییس جمهور محترم مبنی بر تغییر رییس کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می‌کنم. البته ضروری است این‌تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مسئله بصورت پایدار حل شود.(ادامه)
 رییس مجلس شورای اسلامی که صبح دیروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید در قم به این شهر سفر کرده است با حضور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) به زیارت مضجع شریف ایشان مشرف شد.

دیدار قالیباف با مراجع عظام تقلید/ توصیه متفاوت آیت الله جوادی آملی
رییس مجلس شورای اسلامی که صبح دیروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید در قم به این شهر سفر کرده است با حضور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) به زیارت مضجع شریف ایشان مشرف شد. (ادامه)
یکی از مراجع تقلید گفت: مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند، اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود. مسئولین این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری های مردم رسیدگی کنند. کار به جایی رسیده که به بی حجابی افتخار می‌کنند/ در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده/ باید به مشکلات مردم توجه جدی داشته باشیم
یکی از مراجع تقلید گفت: مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند، اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود. مسئولین این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری های مردم رسیدگی کنند.(ادامه)
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید درباره‌ی اینکه «کدام یک از چهار گزینه‌ی موجود برای مجازات فردی که به «محاربه» محکوم شده‌است، در صورتی که مرتکب قتل نشده باشد باید از سوی قاضی تعیین شود؟» گفت: همه‌ی محاربان مسلماً یکسان عمل نمى‌کنند و یکسان نیستند. پاسخ آیت‌الله مکارم به پرسشی درمورد حکم «محاربه»
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید درباره‌ی اینکه «کدام یک از چهار گزینه‌ی موجود برای مجازات فردی که به «محاربه» محکوم شده‌است، در صورتی که مرتکب قتل نشده باشد باید از سوی قاضی تعیین شود؟» گفت: همه‌ی محاربان مسلماً یکسان عمل نمى‌کنند و یکسان نیستند.(ادامه)
رستم قاسمی می‌رود یا می‌ماند؟
شایعه مجدد استعفای رستم قاسمی و عدم حضور او در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، گمانه‌زنی‌ها برای خداحافظی قریب الوقوعش از وزارت راه و شهرسازی را تقویت کرده؛ هرچند هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نشده است.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 23 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.