.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
 آداب و رسوم ماه مبارك رمضان يكي از مباحث مهم فرهنگ مردم است كه به واسطه قدمت خود، از قداست ويژه اي برخوردار است. فرهنگ رمضان درمازندران(يادداشت)
آداب و رسوم ماه مبارك رمضان يكي از مباحث مهم فرهنگ مردم است كه به واسطه قدمت خود، از قداست ويژه اي برخوردار است.(ادامه)
پس از وقفه چند ساله به دليل شيوع ويروس كرونا، دوازدهمين جشنواره شيردوشان يا دَووش در روستاي تُمُل اشكورات رامسر با حضور مسؤولان محلی و اهالی اين روستا برگزار شد. اين جشنواره بيشتر به مناسبت آغاز فصل چرای دام در مراتع صورت می‌گيرد. به‌دليل دوری دام از محل جشنواره دوشيدن دام با تاخير انجام گرفت ۱۱ پاچه آبادی از منطقه بزرگ اشكورات مربوط به استان مازندران و شهرستان رامسر است كه روستای تُمُل مركز دهستان اين منطقه كوهستانی است. آيين شيردوشان در «اشكور» رامسر (خبر)
پس از وقفه چند ساله به دليل شيوع ويروس كرونا، دوازدهمين جشنواره شيردوشان يا دَووش در روستاي تُمُل اشكورات رامسر با حضور مسؤولان محلی و اهالی اين روستا برگزار شد. اين جشنواره بيشتر به مناسبت آغاز فصل چرای دام در مراتع صورت می‌گيرد. به‌دليل دوری دام از محل جشنواره دوشيدن دام با تاخير انجام گرفت ۱۱ پاچه آبادی از منطقه بزرگ اشكورات مربوط به استان مازندران و شهرستان رامسر است كه روستای تُمُل مركز دهستان اين منطقه كوهستانی است. (ادامه)
رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: ايران و آمريكا باید مسائل فیمابین را از ابتدا مرور كنند و برپایه يك توافق عادلانه، احترام آميز و با رعايت حقوق يكسان ملت ها، تقابل 40 ساله میان خود را به تعامل و همكاري مبدل نمایند. 
احمدی نژاد: ایران و آمریکا می توانند تقابل 40 ساله را به تعامل و همکاری مبدل کنند
رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: ايران و آمريكا باید مسائل فیمابین را از ابتدا مرور كنند و برپایه يك توافق عادلانه، احترام آميز و با رعايت حقوق يكسان ملت ها، تقابل 40 ساله میان خود را به تعامل و همكاري مبدل نمایند. (ادامه)
تصاوير مربوط به دوران قديم کربلا و حرم امام حسين(ع) و حضرت عباس(ع)
تصاوير منتشر شده مربوط به دوران قديم در کربلا، حرم امام حسين عليه السلام و حضرت عباس عليه السلام است. (ادامه)
شمال نیوز: گرچه در فصل بهار به سر مي‌بريم، اما چند روزی است تابستان دارد در كار طبيعت دخالت مي‌كند و از همين حالا گرمای خود را به رخ مي‌كشد، به ويژه در شهرهاي نيمه جنوبي كشورمان كه روشن كردن كولر خودرو را در ايام دل‌پذير ارديبهشت به امري واجب تبديل كرده است. استفاده صحیح از کولر خودرو
شمال نیوز: گرچه در فصل بهار به سر مي‌بريم، اما چند روزی است تابستان دارد در كار طبيعت دخالت مي‌كند و از همين حالا گرمای خود را به رخ مي‌كشد، به ويژه در شهرهاي نيمه جنوبي كشورمان كه روشن كردن كولر خودرو را در ايام دل‌پذير ارديبهشت به امري واجب تبديل كرده است. (ادامه)
دكتر فرهاد صالحيان * چند نکته اساسی در فرهنگ رانندگي(يادداشت)
دكتر فرهاد صالحيان *(ادامه)
شمال نیوز: بیست و یکمین فصل لیگ برتر فوتسال از جمعه ١٤ تیرماه کلید می‌خورد و شهروند در اولین دیدار خود باید به مصاف سن ایچ ساوه برود. بی صبرانه منتظر اکران فصل جدید شهروند هستیم
شمال نیوز: بیست و یکمین فصل لیگ برتر فوتسال از جمعه ١٤ تیرماه کلید می‌خورد و شهروند در اولین دیدار خود باید به مصاف سن ایچ ساوه برود.(ادامه)
روزشماری براي برگزاري مراسم تدفين مطبوعات کشور(يادداشت)
(ادامه)
انتقاد تند رحيم‌پور ازغدی از روحانی
«امروز ديدم ايشان اعلام كرده است كه ما كلا مخالف بوديم و هستيم و خواهيم بود و مقامات عالي... يعني داري به رهبري طعنه مي‌زني؟... ... ... تو خودت رييس شوراي انقلاب فرهنگي هستي چرا هر جا يك جوري حرف مي‌زني؟ ايشان در مورد علوم انساني چند تا جوك گفت و مسخره كرد. من از ايشان پرسيدم شما اصلا نظريات جديد علوم انساني را خواندي، بلدي؟... ... . علوم انساني اصلا شرقي و غربي نيست و كاملا امري است فرهنگي و بستگي به فرهنگ جامعه دارد و هر پسوندي مي‌پذيرد... ... ... من حدس مي‌زنم چهار پنج تا بچه دور و برش هستند اينها را مي‌نويسند و دستش مي‌دهند ايشان هم بايد سخنراني كند وقت كم دارد و مي‌گويد همين طور از اين طرف و آن طرف مطلب برسانيد... از كتاب‌ها از مقالات چيز جمع كنيد و بگوييد من بگويم. متوجه تناقضش هم نيست من در شورا از ايشان پرسيدم شما راجع به علوم انساني اين حرف‌ها را زديد با اين نظريات جديد آشنا هستيد اصلا؟ ايشان صادقانه گفت نه... ... . يك‌كمي شجاع باش قوي باش ايدئولوژي داشته باش. مكتبي باش. مي‌خواهي ليبرال باشي ليبرال باش مي‌خواهي انقلابي باشي انقلابي باش نيمچه‌انقلابي نيمچه‌ليبرال كه نمي‌شود. گاهي انقلابي دو‌آتشه و گاهي ليبرال سه‌آتشه... ... ... به طرف فحش مي‌دهيد و مي‌گوييد منظورم اين نبود... ... ... . الان حرف‌هايي كه گفتم منظورم روحاني نبود. آقاي روحاني؛ رييس جمهوري دوگانه و متناقض با مردم حرف نمي‌زند. رييس‌جمهوري اسلامي دروغ نمي‌گويد رييس‌جمهوري اسلامي وعده دروغ نمي‌دهد. رييس‌جمهوري اسلامي در جلسه خصوصي يك چيز و در جلسه عمومي ضدش نمي‌گويد... رييس‌جمهوري اسلامي مخصوصا اگر آخوند، معمم باشد در جلسه داخلي و خارجي ١٨٠ درجه متفاوت حرف نمي‌زند، مسووليت‌ حرف‌هايي كه زده را بر عهده مي‌گيرد... ... ... شما در جلسه خصوصي راجع به فضاي مجازي يك چيز مي‌گويي و در فضاي عمومي مي‌‌گويي اصلا دولت كلا مخالف است و مقامات عالي بايد مسووليت بپذيرند و به مردم جواب دهند.»(ادامه)


علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي يكي از كانديداهاي بالقوه انتخابات 1400 است و به نظر مي‌رسد كه پتانسيل جلب حمايت هر دو جريان سياسي را دارد. لاریجانی؛ «بَدل انتخاباتی» روحانی در انتخابات 1400 می شود؟ / احمدی نژادی ها همچنان به دنبال دوگانه سازی لاریجانی - احمدی نژاد
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي يكي از كانديداهاي بالقوه انتخابات 1400 است و به نظر مي‌رسد كه پتانسيل جلب حمايت هر دو جريان سياسي را دارد.(ادامه)

به دنبال رفتارهای اخیر محمود احمدی نژاد، عباس عبدی در یادداشتی عنوان کرد که او به پیش بینی يكی از صوفي‌هاي ‏شناخته‌شده هند به نام عبدالقادر دل بسته است.‏ کنعانی مقدم اما می گوید: احمدی نژاد تا کنون به اندازه کافی عملیات انتحاری انجام داده و با ادامه این اقدامات، سرنوشتی جز سقوط پرهزینه نخواهد داشت.‏ ماجراهای احمدی‌نژاد و «جادو جنبل»؛ از عباس غفاری تا عبدالقادر هندی
به دنبال رفتارهای اخیر محمود احمدی نژاد، عباس عبدی در یادداشتی عنوان کرد که او به پیش بینی يكی از صوفي‌هاي ‏شناخته‌شده هند به نام عبدالقادر دل بسته است.‏ کنعانی مقدم اما می گوید: احمدی نژاد تا کنون به اندازه کافی عملیات انتحاری انجام داده و با ادامه این اقدامات، سرنوشتی جز سقوط پرهزینه نخواهد داشت.‏(ادامه)
شمال نیوز : از نظر برخورد با عواقب زلزله، آن را باید مانند آتش‌سوزی در نظر گرفت. آتش‌سوزی هم پیش‌بینی‌شدنی نیست اما رویداد آن بر مردم و مسئولان چنان واضح است که به جای چشم‌پوشی و نادیده‌گرفتن احتمال آن، همه شهرها با ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و کشیک ۲۴ساعته، آماده نجات مردم و....
چرا از زلزله ها درس گرفته نمی شود؟
شمال نیوز : از نظر برخورد با عواقب زلزله، آن را باید مانند آتش‌سوزی در نظر گرفت. آتش‌سوزی هم پیش‌بینی‌شدنی نیست اما رویداد آن بر مردم و مسئولان چنان واضح است که به جای چشم‌پوشی و نادیده‌گرفتن احتمال آن، همه شهرها با ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و کشیک ۲۴ساعته، آماده نجات مردم و.... (ادامه)
علت قهر ناطق از جامعه روحانيت چيست؟
همه تصور مي‌کنند علت اصلي قهر ناطق‌نوري از جامعه روحانيت مبارز و ترک آن، به سال ٨٨ و آن مناظره‌هاي معروف بازمي‌گردد.(ادامه)
 از اينكه پيشنهاد معاون اولي در دولت نهم را نپذيرفت پشيمان است: «الان كه فكر مي‌كنم و صحبت‌هاي عده‌اي را مي‌شنوم، مي‌گويم كاش قبول مي‌كردم. احمدي‌نژاد نسبت به من حالت ديگري داشت كه با بقيه نداشت و شايد اگر قبول مي‌كردم خيلي ماجراها پيش نمي‌آمد.» شايد اگر او آمده بود، شايد... مهدي چمران: كاش معاون اولي احمدي‌نژاد را پذيرفته بودم/ مي‌توانستيم قاليباف را رييس‌جمهور كنيم
از اينكه پيشنهاد معاون اولي در دولت نهم را نپذيرفت پشيمان است: «الان كه فكر مي‌كنم و صحبت‌هاي عده‌اي را مي‌شنوم، مي‌گويم كاش قبول مي‌كردم. احمدي‌نژاد نسبت به من حالت ديگري داشت كه با بقيه نداشت و شايد اگر قبول مي‌كردم خيلي ماجراها پيش نمي‌آمد.» شايد اگر او آمده بود، شايد...(ادامه)
کدو تنبل، یک ضد سرطان خوشمزه
از دوران مدرسه آموخته‌ايم، كدوها در ميان صيفي‌جات جاي دارند. آنها به دو دسته كدوهاي تابستاني و زمستاني تقسيم مي‌شوند.(ادامه)
قديمي‌ترين و جديدترين عکس‌هاي مراجع تقليد
(ادامه)
عکس/ سقاخانه حرم امام رضا(ع) سال۱۳۵۲
نماي سقاخانه و سنگفرش قديمي صحن انقلاب حرم امام رضا(ع) سال ۱۳۵۲(ادامه)
شمال نیوز: سال‌هاست نمي‌توان منكر نقش شیخ نور در معادلات سياسي كشور شد؛ او در اين روزها بار ديگر به سازماندهي مشغول است، اما نه به صورت علني. آرمان در گزارشی به فعالیت‌های او برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 پرداخته است که در ادامه می‌خوانید؛ برنامه اصلی ناطق‌نوری برای انتخابات 96 چيست؟
شمال نیوز: سال‌هاست نمي‌توان منكر نقش شیخ نور در معادلات سياسي كشور شد؛ او در اين روزها بار ديگر به سازماندهي مشغول است، اما نه به صورت علني. آرمان در گزارشی به فعالیت‌های او برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 پرداخته است که در ادامه می‌خوانید؛(ادامه)
بابك زنجاني‌ را اعدام نكنيد
(ادامه)
وزیر امورخارجه که می‌گفت در ابتدای دولت یازدهم پول نقد زیادی در خزانه نبود، از بازگشت چندین میلیارد دلار بدهی خارجی به خزانه پس از توافق هسته‌ای خبر داد.

آمارهای جدید ظریف از اثرات مطلوب برجام و سرمایه‌های آزاد شده ایران/ تا مثقال آخر حقوقمان را در برجام خواهيم گرفت(خبر)
وزیر امورخارجه که می‌گفت در ابتدای دولت یازدهم پول نقد زیادی در خزانه نبود، از بازگشت چندین میلیارد دلار بدهی خارجی به خزانه پس از توافق هسته‌ای خبر داد. (ادامه)
زيباكلام: روحاني نيايد، ظريف‌كانديدا شود
صحنه انتخابات ۹۶ درايران براي نخستين‌بار بسيار زود‌تر از انتخابات‌هاي گذشته جلوه‌گيري مي‌كند. اصولگرايان تمامي مهره‌هاي خود را از دست داده‌اند و از سوي ديگر در سه سال گذشته سعي كرده‌اند كه عملكرد احمدي‌نژاد را از دامن اصولگرايي بزدايند. برخي اصولگرايان معتقدند که اگر قرار باشد به صورت جدي با روحاني رقابت كنند، چاره‌اي جز حمايت از محمود احمدي‌نژاد ندارند(ادامه)
جاعل دسته چك هاي 14 ميليارد ريالي در چالوس دستگير شد
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس اعلام كرد: جاعل دسته چك هاي مختلف بانكي به مبلغ 14 ميليارد ريال در اين شهرستان شناسايي و دستگير شد.(ادامه)
شمال نیوز : عمولا كباب‌هاي ما را خيلي دوست دارند. خورشت فسنجان ما را خيلي دوست دارند. مخلفاتي كه ما استفاده مي كنيم مثل حليم‌بادمجان و ماست و خيار را دوست دارند..... گفتگوی طنز با ظریف: دیپلمات های خارجی فسنجان ما را دوست دارند
شمال نیوز : عمولا كباب‌هاي ما را خيلي دوست دارند. خورشت فسنجان ما را خيلي دوست دارند. مخلفاتي كه ما استفاده مي كنيم مثل حليم‌بادمجان و ماست و خيار را دوست دارند.....(ادامه)
نوه های دوقلوی سردار طلایی + تصویر
پست اینستاگرامی سردار طلایی با تصویری از نوه هایش به روز شد.(ادامه)
تازه ترین اظهارات دروازه بان جنجالی پرسپولیس
دروازه بان پر حاشیه پرسپولیس می گوید اسمش به معنی نجات دهنده است و دوست دارد نجات دهنده باشد. (ادامه)
تخريب غيرقانوني خانه قاجاري در بابل
بخش زيادي از خانه قاجاري بابل که يکي از آثار مذهبي تاريخي مازندران است، در يک روز تعطيل تخريب و سبب اعتراض اهالي ميراث فرهنگي شد‎.(ادامه)
دستگيري سارق 10 ميليارد توماني در چالوس
(ادامه)
زنان ميلياردي پوش‌ ايران +عکس
با يک حساب سر انگشتي، آن‌ها نزديک 1000 ميليارد تومان در سال هزينه براي لباس‌هايشان مي‌دهند. اشتباه نکنيد، اين زنان از شهرهاي پر درآمد ايران نيستند. آنان از خطه سيستان و بلوچستان هستند.(ادامه)
 شمال نیوز: احداث 23 کیلومتر کانال هدایت آب های سطحی / شهرداری ها حال و روز خوبی ندارند /  خسارات ناشي از سيل تنها به دوش شهرداري نباشد/  آغاز بازسازی مركز تخصصي دياليز / ظاهرا برخي با تيم داري شهرداري ميانه خوبي ندارند/ روز مازندران فقط به يك نام خلاصه نشود 

در جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
شمال نیوز: احداث 23 کیلومتر کانال هدایت آب های سطحی / شهرداری ها حال و روز خوبی ندارند / خسارات ناشي از سيل تنها به دوش شهرداري نباشد/ آغاز بازسازی مركز تخصصي دياليز / ظاهرا برخي با تيم داري شهرداري ميانه خوبي ندارند/ روز مازندران فقط به يك نام خلاصه نشود (ادامه)
کوروش یوسفی ساداتی آقای رییس جمهور،ساری،مظلوم ترین مرکز استان در کشور است
کوروش یوسفی ساداتی(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 23 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.