.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شبکه MBC عربستان سریال بحث‌برانگیز «معاویه» را از کنداکتور پخش خود در ماه رمضان خارج کرده است. عربستان پخش سریال جنجالی «معاویه» را متوقف کرد
شبکه MBC عربستان سریال بحث‌برانگیز «معاویه» را از کنداکتور پخش خود در ماه رمضان خارج کرده است.(ادامه)
در این نوشتار سعی شده به اسرار و رازهای تولد بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) ، از دریچة روایات معـصومان (ع) نگاه شـود.این مقاله مشتمـل بر دو بـخش می‌باشد. بخـش اول: اسرار قبل از تولد تا زمان تولد (شامل 7 نکته) و بخش دوم: اسرار، کیفیت و نکات مربوط به حین تولد (شامل 9 نکته) اسراری کمتر شنیده شده از قبل از تولد و نحوه تولد حضرت فاطمه زهرا (س)+اسناد دقیق
در این نوشتار سعی شده به اسرار و رازهای تولد بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) ، از دریچة روایات معـصومان (ع) نگاه شـود.این مقاله مشتمـل بر دو بـخش می‌باشد. بخـش اول: اسرار قبل از تولد تا زمان تولد (شامل 7 نکته) و بخش دوم: اسرار، کیفیت و نکات مربوط به حین تولد (شامل 9 نکته)(ادامه)
داعش عکس تروریست شاهچراغ را منتشر کرد
گروهک تروریستی داعش نام عامل حمله تروریستی شیراز را اعلام کرد.(ادامه)
پس از رحلت پیامبر دو حادثه مهم و سرنوشت ساز روی داد که تمامی حوادث بعد از آن را تحت تأثیر قرار داد. این دو حادثه یکی تشکیل سقیفه و غصب خلافت مسلمین و دیگری غصب فدک یعنی قطعه زمین اهدایی حضرت پیغمبر به دخترش حضرت زهرا بود.
فدک چیست و اختلاف حضرت زهرا (س) با حکومت بر سر فدک چگونه بود؟
پس از رحلت پیامبر دو حادثه مهم و سرنوشت ساز روی داد که تمامی حوادث بعد از آن را تحت تأثیر قرار داد. این دو حادثه یکی تشکیل سقیفه و غصب خلافت مسلمین و دیگری غصب فدک یعنی قطعه زمین اهدایی حضرت پیغمبر به دخترش حضرت زهرا بود. (ادامه)
سیمین حاجی‌پور ساردویی زنان و مسئله ریاست جمهوری؛ تفسیر لفظ «رجل سیاسی»(يادداشت)
سیمین حاجی‌پور ساردویی(ادامه)


آنچه در پی خواهد آمد گزارشی است از واقعه کربلا آنچنان که در مصادر قدیمی آمده است. ضمیمه آن تحلیل هایی هم هست که بر اساس همان نقلهاست. کربلا از آغاز تا پایان(يادداشت)
آنچه در پی خواهد آمد گزارشی است از واقعه کربلا آنچنان که در مصادر قدیمی آمده است. ضمیمه آن تحلیل هایی هم هست که بر اساس همان نقلهاست.(ادامه)
نخستین کسى که بر پیامبر گرامى نماز گزارد، امیرالمؤمنین بود، سپس یاران پیامبر(ص) دسته‌دسته بر پیکر مطهر ایشان نماز گزاردند. پس از رحلت حضرت، فاطمه(س) در اجتماع زنان با بیان غم‌باری فرمود: «همه از خداییم و به سوی او بازمی‌گردیم. وحی و خبر آسمانی از ما قطع شد». آخرین ساعات عمر پیامبر(ص) چگونه گذشت(يادداشت)
نخستین کسى که بر پیامبر گرامى نماز گزارد، امیرالمؤمنین بود، سپس یاران پیامبر(ص) دسته‌دسته بر پیکر مطهر ایشان نماز گزاردند. پس از رحلت حضرت، فاطمه(س) در اجتماع زنان با بیان غم‌باری فرمود: «همه از خداییم و به سوی او بازمی‌گردیم. وحی و خبر آسمانی از ما قطع شد».(ادامه)
اعمال شب نیمه‌ شعبان چیست؟
همزمان با فرا رسیدن شب نیمه شعبان، اعمال توصیه شده برای بهره بیشتر در این شب منتشر شد.(ادامه)
گاه پیش می آمد که امام علی (علیه السلام) دستور می‌داد که امام حسن (علیه السلام) در حضور وی به قضاوت بپردازد. سپس با دیدن تیزهوشی و تیز بینی امام حسن (علیه السلام) در مسائل، وی را با پیامبران الهی (علیه السلام) می سنجید و می فرمود: «ای مردم! پسرم حسن می داند همان چیزی را که خدا به سلیمان بن داود آموخته بود». فضایل امام حسن مجتبی (ع) از نگاه دیگران(يادداشت)
گاه پیش می آمد که امام علی (علیه السلام) دستور می‌داد که امام حسن (علیه السلام) در حضور وی به قضاوت بپردازد. سپس با دیدن تیزهوشی و تیز بینی امام حسن (علیه السلام) در مسائل، وی را با پیامبران الهی (علیه السلام) می سنجید و می فرمود: «ای مردم! پسرم حسن می داند همان چیزی را که خدا به سلیمان بن داود آموخته بود».(ادامه)
حمله به سفارت ایران در لندن /مهاجمان با قمه و چماق وارد سفارت شدند(خبر)
(ادامه)
مرتبه علمی حضرت‌ فاطمه‌(س) چقدر بود؟
مدیرگروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات گفت: امامان معصوم وارث علم الهی هستند به فضائل مادرشان تصریح کرده‎اند، در واقع آنها وارث علم فاطمه(س) هستند.(ادامه)
شمال نیوز: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اکثریت قاطع قضات در دستگاه قضایی، پاکدست، شریف و متدین هستند و قاضی خاطی، یک استثناء است، هجمه برخی صاحبان تریبون به آرای قضات، بدون اشراف به محتویات پرونده ها را غیرقابل قبول دانست و گفت: تا زمانی که اشتباه یا تخلف یک قاضی در صدور رأی قضایی محرز نشود کسی حق تعرض به رأی او را ندارد.

حمله به آرای قضات بدون اشراف به پرونده‌ها قابل هضم نیست/ برخی سخنان اخیر بنده در مورد برخورد با قضات را تحریف کردند(خبر)
شمال نیوز: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اکثریت قاطع قضات در دستگاه قضایی، پاکدست، شریف و متدین هستند و قاضی خاطی، یک استثناء است، هجمه برخی صاحبان تریبون به آرای قضات، بدون اشراف به محتویات پرونده ها را غیرقابل قبول دانست و گفت: تا زمانی که اشتباه یا تخلف یک قاضی در صدور رأی قضایی محرز نشود کسی حق تعرض به رأی او را ندارد. (ادامه)

بدیهی است علاقه پدر و فرزندی هرگز نمی‌تواند چنین پدیده ای را توجیه کند، زیرا پیغمبر به عنوان «رسول الله» چیزی را اراده نمی‌کند جز آنچه خدا اراده کند، و هماهنگی خشنودی و رضای فاطمه با خشنودی و رضای خدا و پیامبر دلیلی جز محو اراده او در اراده و خواست خدا .. فضائل ده گانه برای حضرت زهرا سلام الله علیها(يادداشت)
بدیهی است علاقه پدر و فرزندی هرگز نمی‌تواند چنین پدیده ای را توجیه کند، زیرا پیغمبر به عنوان «رسول الله» چیزی را اراده نمی‌کند جز آنچه خدا اراده کند، و هماهنگی خشنودی و رضای فاطمه با خشنودی و رضای خدا و پیامبر دلیلی جز محو اراده او در اراده و خواست خدا ..(ادامه)

پیامبر فرمود: ای علی، آن ها را راحت بگذار تا مرا ببویند و آن ها را ببویم. بگذار آن ها از من بهره ببرند و من از آن ها بهره ببرم. دیری نمی گذرد که پس از من به مصیبت و مشکلات بزرگی گرفتار می شوند... واپسین ساعات حیات پیامبر چگونه گذشت؟
پیامبر فرمود: ای علی، آن ها را راحت بگذار تا مرا ببویند و آن ها را ببویم. بگذار آن ها از من بهره ببرند و من از آن ها بهره ببرم. دیری نمی گذرد که پس از من به مصیبت و مشکلات بزرگی گرفتار می شوند... (ادامه)
محرم اولین ماه سال قمری است، این ماه را از آن جهت محرم ناميدند كه در آن جنگ و غارت حرام است. روز شمار محرم الحرام
محرم اولین ماه سال قمری است، این ماه را از آن جهت محرم ناميدند كه در آن جنگ و غارت حرام است.(ادامه)

واقعه غدیر خم و اهمیت آن(يادداشت)
(ادامه)
3ویژگی امام‌حسین(ع) به‌روایت پیامبر(ص)
تاکیدات فراوانی در روایات، مبنی بر زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) آمده است. در کنار این تاکیدات ذکر خصائص خاصه امام حسین(ع) و زیارت آن حضرت همواره توسط بزرگان قابل توجه و تامل بوده است. (ادامه)

رسول جعفریان رویدادهای شام و عراق و روایات آخر الزمانی(ديدگاه)
رسول جعفریان(ادامه)
محمدرضا هدایتی به قولش در خندوانه عمل کرد+عکس
گاهی حتی با یک بشقاب غذا یا یک فنجان قهوه علاوه بر رفع گرسنگی برخی می‌توان امیدوار بود که دلش هم شاد شده و لبخندی از روی رضایت بر لبانش می‌نشیند.(ادامه)
شمال نیوز: در مقابله و برخورد با حمله کنندگان، جای سازش و مصانعه نیست؛ رفتار و رویکرد انقلابی یعنی این و اگر هر کسی در عمل به وظیفه اش کوتاهی کرده، قوه ی قضائیه باید خاطیان را مطابق قانون محاکمه و احکام مقتضی را صادر کند.

گناه تسخیرکنندگان سفارت عربستان؛ خیانت به منافع ملی و مصالح نظام
شمال نیوز: در مقابله و برخورد با حمله کنندگان، جای سازش و مصانعه نیست؛ رفتار و رویکرد انقلابی یعنی این و اگر هر کسی در عمل به وظیفه اش کوتاهی کرده، قوه ی قضائیه باید خاطیان را مطابق قانون محاکمه و احکام مقتضی را صادر کند. (ادامه)
پیکر مطهر جان باختگان فاجعه منا روز یکشنبه در گرگان تشییع می شود
(ادامه)
سرنوشت زنان محافظ قذافی+عکس
چهار سال بعد از مرگ سرهنگ نگاهی به وضعیت زنان محافظی که روزی سوگلی قذافی بودند‌، خالی از لطف نیست. برخی از این زنان در زندان زنان در طرابلس، پایتخت لیبی به سر می‌برند و زنان دیگری نیز حق پناهندگی در کشورهای عربی و غربی را گرفته‌اند و برخی دیگر نیز این تصمیم را گرفته‌اند که در ملأ عام نباشند.(ادامه)
اسامی 366 زائر مفقود ایرانی در حادثه منا
(ادامه)
شادی دختر عربستانی از تجاوز چندین تروریست به خودش!
عایشه می گوید من برای تقرّب به خداوند، این جهاد را انجام دادم و از خداوند می خواهم که این جهاد را از من قبول بفرماید. (ادامه)
مرد زنمایی که داعشی ها را سر کار گذاشت + عکس
تروریست های داعشی ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای از تمام اعضای این گروه تروریستی درخواست کرد تا مردی به نام بیلی فورتیل را ذبح کنند (ادامه)
شمال نیوز: اما حضور مادر شهید انفجار تروریستی مسجد امام حسین(ع) بر سر قبر فرزندش به اینجا ختم نشد و صدها وهابی در شبکه‌های اجتماعی به جای ابراز همدردی؛ وی را به باد انتقاد گرفتند.... جنجال‌ حضور مادر شهید بر سر مزار فرزندش +عکس
شمال نیوز: اما حضور مادر شهید انفجار تروریستی مسجد امام حسین(ع) بر سر قبر فرزندش به اینجا ختم نشد و صدها وهابی در شبکه‌های اجتماعی به جای ابراز همدردی؛ وی را به باد انتقاد گرفتند....(ادامه)
برخی شیوه‌های داعش در به دام انداختن دختران
در گزارش‌‌های منتشر شده در پایگاه‌های خبری و منابع مطبوعاتی برخی شیوه‌‌های مورد استفاده داعش برای جذب دختران کم و سن و سال به این گروه تروریستی، افشا شد. (ادامه)
چرا امام حسن(ع) با دختر دشمن خود ازدواج کرد؟
(ادامه)
بهترین دعا در شب قدر به روایت پیامبر(ص)
(ادامه)
این دختر عربستانی که سه ماه پیش به سوریه سفر کرده بود، پس از بازگشت به عربستان و اعطای عنوان قهرمانی جهاد نکاح توسط مفتی های عربستان گفت که کسب این موفقیت را مدیون انرژی بالا و زحمات شبانه روزی و تلاش و همت والای رزمندگان اسلام است دختر ۱۵ساله قهرمان جهادنکاح شد!+عکس
این دختر عربستانی که سه ماه پیش به سوریه سفر کرده بود، پس از بازگشت به عربستان و اعطای عنوان قهرمانی جهاد نکاح توسط مفتی های عربستان گفت که کسب این موفقیت را مدیون انرژی بالا و زحمات شبانه روزی و تلاش و همت والای رزمندگان اسلام است(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.488 seconds.