.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
تعطيلی ۱۷‬ كارخانه چايسازي در املش
بدنبال اعلام ضرب‌العجل شوراي اقتصاد كشور به كارخانجات چايسازي، مبني بر تسويه حساب بدهيها ، ‪ ۱۷‬كارخانه چايسازي شهرستان املش تعطيل شد. براساس اين ضرب‌العجل ، كارخانجات چايسازي كه بدهيهاي سال‌هاي ‪ ۸۴‬و ‪۸۵‬ خود را تسويه نكرده‌اند بايد تا پايان خرداد ماه سال جاري نسبت به اين امر اقدام مي‌كردند در غير اين صورت بعد از اين تاريخ تعطيل خواهند شد. تعدادي از صاحبان كارخانجات چاي تعطيل شده در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اعلام آمادگي كردند كه حاضرند چاي توليدي موجود در انبار خود را با برآورد كارشناسي بابت بدهي سال گذشته به سازمان تعاون روستايي تحويل دهند. مسوول تعاون روستايي شهرستان املش نيز با تاييد اين مطلب گفت: برغم همه مذاكراتي كه با مسوولان استان براي جلوگيري از تعطيلي اين تعداد كارخانجات انجام شد، نتيجه‌اي تاكنون حاصل نشده است. " عليرضا صفري " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در املش افزود: با توجه به شناختي كه از كارخانجات چايسازي شهرستان داريم كه تمايل دارند بدهي خود را به هر طريقي پرداخت كنند اما شوراي اقتصاد خواستار پرداخت بدهي به صورت نقدي است. وي اظهارداشت: بااين تصميم شوراي اقتصاد از ‪ ۳۰‬كارخانه چايسازي شهرستان املش ‪ ۱۷‬كارخانه به دليل عدم تسويه حساب تعطيل شده‌اند. مسوول روابط عمومي سازمان تعاون روستايي گيلان نيز در اين‌باره گفت: كارخانجات چايسازي براساس تصميم شوراي اقتصاد موظف به تسويه حساب بدهيهاي سال‌هاي ‪ ۸۴‬و ‪ ۸۵‬خود بودند. "فرهاد دواچي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مهلت روز پنج شنبه هفته گذشته به پايان رسيده و ناظرين چاي اين سازمان قاعدتا از اول تيرماه از اين كارخانجاتي كه تسوبه حساب نكرده‌اند، خارج شده لذا اين كارخانه‌ها تعطيل مي‌شوند. وي در خصوص آمار دقيق كارخانجات تعطيل شده گفت : هنوز آمار قطعي اين كارخانجات گزارش نشده است. شهرستان املش با بيش از ‪ ۶۰‬هزار نفر جمعيت داراي پنج هزار هكتار باغ چاي و هفت هزار و ‪ ۲۳۰‬نفر چايكار در شرق استان گيلان واقع شده است.(ادامه)
اختتاميه نمايشگاه‌كتاب مازندران
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: تمامي مصوبه‌هاي سفرهاي استاني هيات دولت كه براساس زمان بندي يكساله مي‌بايست به اتمام برسد، محقق شد. (ادامه)
افتتاح نمايشگاه توانمنديهاي صنعت و معدن مازندران
نمايشگاه توانمنديهاي صنعت و معدن استان مازندران عصر شنبه با حضور استاندار مازندران در محل دايمي نمايشگاههاي بين‌المللي استان مازندران در قائمشهر گشايش يافت.(ادامه)
روزانه 50 هزار نفر از نمایشگاه کتاب مازندران دیدن کردند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به استقبال پرشور مردم و علاقه مندان به کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران اظهار داشت : در این ایام روزانه 50 هزار نفر از نمایشگاه کتاب مازندران دیدن کردند. (ادامه)
طالبی : دستگاه قضايي نبض نظام اسلامي
رييس كل دادگستري مازندران گفت: قاضي موظف است بر اساس حق و عدالت حكم صادر كند و بدون در نظر گرفتن هر گونه ملاحظات و جوسازي طبق قوانين الهي اجراي عدالت كند. حجت‌الاسلام "حسين طالبي" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ساري از دستگاه قضايي بعنوان نبض نظام اسلامي ياد و تاكيد كرد قوه قضاييه در واقع ملجاء و پناهگاه مردم مظلوم و ستمديده است. وي افزود: تمام سعي و تلاش تشكيلات قضايي در جامعه اسلامي اين است كه عدالت كاملا رعايت و اجرا شود. وي يكي از وظايف قوه قضائيه را پشتيباني از حقوق فردي و اجتماعي افراد جامعه اعلام كرد و اظهار داشت: براي دفاع از حق و عدالت همه بايد تشكيلات قضايي را در اين امر خطير و مهم ياري كنند. رييس كل دادگستري مازندران كه در دومين روز از گراميداشت هفته قوه قضائيه با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي سخن مي‌گفت، ادامه داد : امروزه دستگاه قضايي نقش اساسي و حياتي در نظام اسلامي دارد و انصافا كار در قوه قضائيه بسيار حساس و دشوار است. اين مقام قضايي برقراري نظم، امنيت، آسايش و آرامش در جامعه را از ديگر وظايف ذاتي قوه قضائيه دانست و بيان داشت: براي تحقق اين امر نياز است دستگاه قضائي با ناهنجاريها در جامعه برخورد قانوني كند. وي در بخش ديگر از اين گفت و گو به نقش رسانه‌هاي خبري در جامعه اسلامي اشاره كرد و گفت: يكي از وظايف ذاتي مطبوعات، اطلاع‌رساني دقيق، صحيح و بموقع به مخاطبان جامعه است و تشكيلات قضايي براي رسيدن به اهداف عاليه و اجراي عدالت در جامعه اسلامي نيازمند به همكاري و ياري مطبوعات است. طالبي تصريح كرد: اگر تشكيلات قضايي براي اجراي عدالت در كشور از نظر افكار عمومي بويژه رسانه‌هاي خبري مورد حمايت همه جانبه قرار نگيرد قطعا در اجراي وظايف قانوني دچار مشكل خواهد شد. رييس كل دادگستري مازندران درباره عملكرد قضايي استان در سال گذشته گفت: در مجموع ‪ ۱۸۷‬هزار و ‪ ۷۱‬فقره پرونده وارد دادگاههاي استان شده كه با توجه به پرونده‌هاي قبلي ‪ ۱۹۷‬هزار و ‪ ۸۷۰‬فقره آن مختومه شد. وي مجموع پرونده‌هاي وارده در دادسراهاي مازندران در سال قبل را ‪۱۳۱‬ هزار و ‪ ۶۱۲‬فقره اعلام كرد و افزود: با احتساب پرونده‌هاي قبلي ‪ ۱۳۷‬هزار و ‪ ۳۹‬فقره توسط قضات استان مختومه شد. وي بيان داشت: همچنين در مدت يادشده ‪ ۱۵۳‬هزار و ‪ ۵۹۰‬فقره پرونده به شوراي حل اختلاف ارجاع شد كه با موجودي قبلي ‪ ۱۵۴‬هزار و ‪ ۷۷۱‬فقره به صلح و سازش ختم شد. اين مسوول قضايي، از برگشت ميلياردها تومان وجوه بيت المال و برگشت بيش يكصد هكتار از اراضي ملي با حكم قضايي استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در همين مدت بيش از ‪ ۸۰‬هزار مشاوره حقوقي بصورت رايگان به مردم مازندران توسط دادگستري استان ارائه شد . وي صدور حكم واجراي عدالت شماري از اراذل و اوباش توسط دستگاه قضايي مازندران در سال قبل را از ديگر اقدامات دستگاه قضايي اعلام كرد.(ادامه)
از فردا کلیه مجتمع هاي رفاهی دولتي مردمی میشود
طرح ساماندهي مجتمع‌هاي رفاهي دستگاه‌هاي دولتي در استان مازندران با حضور معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار شد و بر اساس آن از دوم تير ماه سال جاري كليه‌ مجتمع‌هاي اقامتي و تفريحي دولتي در سواحل درياي خزر در اختيار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرار مي‌گيرد. (ادامه)
وزير  تعاون در حركتي پسنديده تمامي وزراي گذشته تعاون كشور را در ساختمان صندوق تعاون كشور واقع در خيابان بزرگمهر تهران جمع كرد تا از تجربيات آنان براي  ادامه فعاليت  وزارت خانه متبوعش ... وزیر شمالی و کار پسندیده
وزير تعاون در حركتي پسنديده تمامي وزراي گذشته تعاون كشور را در ساختمان صندوق تعاون كشور واقع در خيابان بزرگمهر تهران جمع كرد تا از تجربيات آنان براي ادامه فعاليت وزارت خانه متبوعش ...(ادامه)
2کشته در اثرسقوط خودرو به دره در شاهكوه
واژگوني خودرو و سقوط آن به دره در منطقه شاهكوه گرگان در استان گلستان دو قرباني برجاي گذاشت .(ادامه)
افتتاح شعبه حل اختلاف ويژه خانواده شهدا
شوراي حل اختلاف ويژه خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در بنياد شهيد شهرستان بندرگز افتتاح شد. براساس اعلام روز شنبه روابط عمومي دادگستري گلستان به ايرنا در راستاي سياستهاي قوه قضاييه مبني بر ترويج فرهنگ صلح و سازش در جامعه اين شعبه راه‌اندازي شده است. در مراسم افتتاح اين شعبه كه با حضور رييس دادگستري، امام جمعه و مسوولان محلي در ساختمان اداري بنياد شهيد اين شهرستان برگزار گرديد اعلام شد كه تمامي اعضاي اين شعبه از خانواده شهدا و ايثارگران هستند. در شهرستان بندرگز با دو بخش مركزي و نوكنده هم اكنون ‪ ۲۵‬شعبه حل اختلاف مشغول فعاليت هستند. اين شهرستان با بيش از ‪ ۵۰‬هزار نفر جمعيت در ‪ ۴۲‬كيلومتري غرب گرگان (مركز استان گلستان) واقع است. گفتني است فعاليت شوراهاي حل اختلاف در رسيدگي زودتر به پرونده‌ها ، افزايش رضايتمندي مردم ، صلح و سازش در بسياري از پرونده‌ها و نيز فراهم كردن فرصت براي رسيدگي به‌پرونده‌هاي مهمتر در دستگاه قضايي موثر است (ادامه)
مدارس غير انتفاعي استان رو به تعطيلي است
رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران با بيان اينكه، مدارس غير انتفاعي استان رو به تعطيلي است، از خانواده ها خواست تا در امورات اداري مدارس با مديران همكاري نمايند.(ادامه)
زمان و نحوه ثبت نام داوطلبان مجلس هشتم(ديدگاه)
(ادامه)
اجرای طرح رحمت در 16 شهر مازندران
مشاور امور زنان و خانواده استانداری مازندران گفت : طرح حجاب همزمان با 30 استان کشور در 16 شهرستان مازندران به اجرا در آمد.(ادامه)
آغاز ساخت نيروگاه برق علي آباد كتول
ساخت نيروگاه برق يك هزار مگاواتي علي آباد كتول " مصوبه سفر رئيس جمهوري به گلستان " امروز ( پنج شنبه ) با حضور وزير نيرو آغاز مي شود .(ادامه)
اولين شركت توسعه‌گردشگري مازندران با حضور اسفنديار رحيم مشايي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان‌ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي كشور در ساري راه‌اندازي راه‌اندازي اولین شركت توسعه گردشگري مازندران
اولين شركت توسعه‌گردشگري مازندران با حضور اسفنديار رحيم مشايي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان‌ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي كشور در ساري راه‌اندازي (ادامه)
اخراج 700 کارگرشرکت تجهیزات مدارس ایران
کارگران کارخانه تجهیزات مدارس ایران که در روستای ذغالچال شهرستان ساری قرار دارد طی دیروز و امروز چهارشنبه با حضور در مقابل این کارخانه خواستار بازگشت به کار ...(ادامه)
شرکت توسعه گردشگری مازندران افتتاح میگردد
(ادامه)
نگاهي به جنجال جنگل‌تراشي براي توسعه شهرك صنعتي رشت
جنگل‌تراشي محدوده‌اي از حاشيه شهرك صنعتي رشت براي توسعه آن كه طي هفته گذشته انجام گرفت، واكنش و اعتراض گروههاي طرفداران محيط زيست و علاقه‌مندان طبيعت را در استان گيلان برانگيخت.(ادامه)
بازديد سر زده استاندار از نانواييهاي بابل
"ابوطالب شفقت" استاندار مازندران در اولين ساعات بامداد سه‌شنبه به همراه فرماندار بابل و دبير كميسيون تعزيرات آرد و نان استان سرزده از ‪۱۵‬ نانوايي اين شهرستان بازديد كرد. (ادامه)
یک خانم 24 ساله آملی بامداد سه شنبه 8 خرداد پس از سه سال نازایی در نخستین زایمان خود پنج قلو زایید. ، این رویداد که نخستین پدیده پنج قلو زایی در شهرستان آمل بوده ، شگفتی ... تولد پنج قلوهاي آملي پس از 3 سال
یک خانم 24 ساله آملی بامداد سه شنبه 8 خرداد پس از سه سال نازایی در نخستین زایمان خود پنج قلو زایید. ، این رویداد که نخستین پدیده پنج قلو زایی در شهرستان آمل بوده ، شگفتی ...(ادامه)
ترجیح شهرداری بر شورا شهر
(ادامه)
انتخاب اعضاي هيات رئيسه خانه مطبوعات گلستان
در جلسه روز يك شنبه 6 خرداد 86 ، شوراي مركزي خانه مطبوعات استان گلستان ، اعضاي هيات رئيسه اين خانه را انتخاب كردند. (ادامه)
گردهمايي مديران مناطق آزاد كشور در انزلي
گردهمايي مسوولان دبيرخانه و مديران عامل مناطق آزاد كشور بعدازظهر شنبه با شركت مديران عامل مناطق آزاد كشور در منطقه آزاد انزلي آغاز شد. (ادامه)
استاندار گلستان با سفیر قزاقستان در ایران و معاون بر نامه ریزی استاندار منگستائو دیدار کرد . در این جلسه ضمن تاکید بر تسر یع در عملیاتی شدن تفاهم نامه فی مابین مقرر شد : گروهی مرکب از معاونین .... دیدار استاندار گلستان با سفير قزاقستان
استاندار گلستان با سفیر قزاقستان در ایران و معاون بر نامه ریزی استاندار منگستائو دیدار کرد . در این جلسه ضمن تاکید بر تسر یع در عملیاتی شدن تفاهم نامه فی مابین مقرر شد : گروهی مرکب از معاونین .... (ادامه)
120هکتار از جنگل های باستانی شمال ایران در منطقه سراوان رشت ، در یک اقدام کاملا غیر قانونی   ، به دستور مستقیم اسکندری ،وزیر جهاد کشاورزی و استاندار گیلان تخریب .... تخریب120هکتاراز جنگلهای گیلان با دستور وزیر جهاد کشاورزی
120هکتار از جنگل های باستانی شمال ایران در منطقه سراوان رشت ، در یک اقدام کاملا غیر قانونی ، به دستور مستقیم اسکندری ،وزیر جهاد کشاورزی و استاندار گیلان تخریب ....(ادامه)
بررسی موانع صادرات مركبات در مازندران
معاون برنامه‌ريزي واداري مالي استانداري مازندران خواستار بررسي دقيق وجدي موانع موجود در صادرات مركبات اين استان شد. از يك ميليون و نهصد هزارتن توليد مركبات مازندران در سال گذشته فقط ‪۲۵‬ هزارتن صادر شد كه اين امر نارضايتي مسوولين استان را درپي داشته است. به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ايرنا ، ولي‌الله فرزانه معاون برنامه ريزي استانداري مازندران در جلسه كميته فني توسعه صادرات غيرنفتي استان با انتقاد از اندك بودن صادرات مركبات استان گفت: كمي صادرات در حاليست كه مازندران قابليت و ظرفيت صادرات مركبات به ميزان ‪ ۳۵۰‬تا ‪ ۴۰۰‬هزارتن را دارا مي‌باشد. وي سهم مازندران در صادرات كشور را نيز اندك و در حد نيم درصد مجموع صادرات كشور دانست و گفت :با توجه به قابليت‌هاي استان اين مقدار بسيار ناچيز است و بايد افزايش يابد . وي پيش بيني و توان صادرات غيرنفتي مازندران را بسيار بيشتر از حد كنوني دانست و تصريح كرد: دستگاه‌هاي اجرايي‌استان موظف هستند با بسيج امكانات اين رقم را افزايش دهند.(ادامه)
شمال ایران، مركز گردشگري جهان اسلام میشود
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كشور گفت: در برنامه چهارم توسعه، شمال كشور بايد به مركز گردشگري جهان اسلام تبديل شود. "اسفنديار رحيم مشايي" روز سه‌شنبه مراسم آغاز عمليات طرح احيا و ساماندهي باغ نمونه ايراني در رامسر افزود: ‪ ۴۵۰‬منطقه نمونه گردشگري در كشور داريم كه ‪ ۱۲۰‬نقطه آن مربوط به استان‌هاي گيلان و مازندران است. وي اظهار داشت : اگر به گردشگري كه از سياستهاي اصلي دولت است توجه داشته باشيم مي‌توانيم از سرمايه‌هاي خدادادي استفاده بهينه نماييم. وي با اشاره به اين كه اولين باغ نمونه ايراني در محوطه باغ سي هكتاري مقابل هتل‌هاي آزادي رامسر احيا و ساماندهي مي‌شود، اضافه‌كرد: در تلاش هستيم باغ نمونه ايراني را متناسب با اقليم و جغرافياي مناطق مختلف كشور احيا نماييم. رحيم مشايي ادامه داد: اولين باغ نمونه ايراني را هم در حيدرآباد هند ساخته و بنا داريم كه در ساير كشورها نيز اين باغ‌ها را به نام ايران بسازيم. "روح‌الله قهرماني" معاون عمراني استانداري مازندران نيز در اين مراسم يادآور شد: سالانه ‪ ۱۵‬ميليون مسافر به مازندران سفر مي‌كنند و نظام تكريم و تعظيم مردم را بايد سرلوحه كار خود قرار داد. وي تاكيد كرد : بايد سازه‌هاي مورد نياز را براي تحقق طرح‌هاي گردشگري فراهم كنيم. قهرماني، رامسر را شهري بين‌المللي دانست و گفت : رامسر بايد الگو ، نمونه و عروس شهرهاي شمالي باشد. "فيروز دولت‌آبادي" معاون رييس سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي نيز گفت : احيا ‪ ۱۵۰‬باغ قديمي در كشور از برنامه‌ها اين سازمان‌است و بنا داريم سالانه ‪ ۱۵‬الي ‪ ۲۰‬باغ قديمي را احيا كنيم. باغ سي هكتاري رامسر، ‪ ۸۰‬سال قبل احداث شد و در مدت دو سال و نيم احيا و ساماندهي مي‌شود.(ادامه)
جاده هراز تا روز چهارشنبه مسدود است
به منظور ادامه اجرای عملیات لق گیری و رها سازی سنگ های معلق ، محور هراز از امروز شنبه به مدت 5 روز حد فاصل رودهن به سمت امامزاده هاشم و منطقه پیچ شیطان مسدود است . (ادامه)
خط توليد خودروهاي عمومي ون در گيلان
مديرعامل ايران خودرو از راه‌اندازي خط توليد خودروي ون يا ميني بوس پس از بررسي در استان گيلان خبر داد. (ادامه)
كشف ‪ ۲۷‬كيلو مواد مخدر در بابل
مركز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي مازندران از كشف و ضبط ‪ ۲۷‬كيلو و ‪۳۰۰‬ گرم ترياك در بابل خبر داد. (ادامه)
کشف ده هزار و ‪ ۷۰۰‬حلقه سي‌دي غيرمجاز در گلستان
معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي گلستان با تشريح فعاليتهاي اين نيرو در ‪ ۲۴‬ساعت گذشته از كشف بيش از ده هزار و ‪ ۷۰۰‬حلقه سي‌دي غيرمجاز در استان خبر داد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.954 seconds.