.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
۸خوراکی ممنوعه برای قلب!
به عقیده متخصصان که برای حفظ سلامت حیاتی ترین اندام بدن یعنی قلب؛ رعایت رژیم غذایی یک گام اصلی به شمار می رود.(ادامه)
اهمیت تغذیه در پیشرفت آلزایمر
در حال حاضر بیماری آلزایمر آسیبی است که میلیون‌ها نفر در دنیا از آن رنج می‌برند. این بیماری در سال‌های اولیه، خود را به صورت فراموشی خفیف نشان می‌دهد که به مرور زمان، پیشرفت می‌کند و اختلالات جدی در حافظه، زبان و ذهن را سبب می‌شود.(ادامه)
خوردن زیاد گوشت با بدن چه می‌کند؟
محققان دریافتند یک رژیم غذایی غنی از گوشت خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.(ادامه)
نشانه‌هایی برای آسیب کبدی
یکی از عملکردهای اصلی کبد سم زدایی و کمک به خروج مواد سمی از بدن است. اگر عملکرد سم زدایی کبد با اختلال مواجه شود، پدیدار شدن برخی مشکلات از جمله تغییرات ناگهانی در گوارش و سوخت و ساز جای شگفتی ندارد.(ادامه)
10 فایده خربزه تلخ برای سلامتی که نمی‌دانستید
خربزه تلخ (بیتر ملون)، یا گویا (Goya)، معمولا به این دلیل که برای سلامتی مفید است، استفاده می‌شود. این نوع خربزه طعم بسیار تلخی دارد، اما یک ماده‌ی خوراکی بسیار مفید است.(ادامه)
روایتی از علاقه یک تکفیری به یک شیعه ایرانی
تکفیری با رمان‌های دیگر فرق می‌کند. کتابستان این کتاب را با 176 صفحه، قطع پالتویی، و جلدی شومیز به بازار کتاب سپرده است. (ادامه)
کبد را با این اشتباهات آتش می‌زنید
یک داروساز گفت: با مصرف خودسرانه قرص ایبوپروفن در هنگام بروز سردرد افراد دچار عوارض مختلفی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و گوارشی می‌شود.یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف انواع سس‌های صنعتی، چیپس، پفک، نوشابه و استعمال سیگار آسیب‌های جبران ناپذیری را به سلامت کبد وارد می‌کند.(ادامه)
درباره سیروز کبدی بیشتر بدانید
عوامل متعددی سبب بروز سیروز کبدی می‌شوند که هپاتیت ویروسی نوع B و C در میان این موارد قرار دارند. در کشورهایی که مصرف الکل در آنها رواج دارد، یکی از علل بروز سیروز، مصرف این ماده است.(ادامه)
مواد غذایی مفید برای کبد
کبد باکتری‌ها، سموم، آنتی‌ژن‌ها، هیستامین، هورمون‌ها و آفت‌کش‌هایی که از طریق غذا وارد بدن می‌شوند را از جریان خون حذف می‌کند. در اینجا با مواد غذایی مفید برای کبد آشنا می‌شوید. (ادامه)
نارسایی کبدی را جدی بگیرید؟
نارسایی کبدی بیماری جدی است که طی آن بیمار نیازمند پیوند کبد می شود و در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرد(ادامه)
۸ خطری که کبدتان را نشانه گرفته را حتما بشناسید!
هپاتیت به معنای التهاب کبد است. ویروس‌های مختلفی می‌توانند باعث هپاتیت شوند. اصلی‌ترین انواع بیماری هپاتیت شامل هپاتیت A، هپاتیت B و هپاتیت C هستند. (ادامه)
مبتلایان به کبد چرب بخوانند
نیازی نیست گوشت قرمز را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کنید؛ بهتر است مصرف آن را کاهش داده و از گوشت‌های کم چرب استفاده کنید. (ادامه)
کبد چرب چه نشانه هایی دارد
تغییر سبک زندگی و گسترش پیدا کردن زندگی شهرنشینی باعث شده بیماری کبد چرب به یکی از شایع ترین بیماری ها در بین افراد تبدیل شود. بیماری کبد چرب خیلی آرام و بی سر و صدا در جان ما نفوذ پیدا می کند.(ادامه)
کبد شما هم چرب است ؟
بیماری‌ که ممکن است همین حالا دچارش باشید و از آن بی‌خبر باشید، همیشه تا این اندازه خاموش نمی‌ماند. کبد چرب بیماری شایعی است که مدت‌ها مبتلایانش را از وجود خود بی‌خبر نگه می‌دارد اما ناگهان خود را نشان می‌دهد. کبد چرب با ورود چربی اضافه و به‌خصوص تری‌گلیسیرید به سلول‌های کبدی شروع می‌شود و می‌تواند تا مختل کردن عملکرد کبد پیش برود.(ادامه)
شایع‌ترین بیماری کبدی در ایران چیست؟ +علائم و درمان
یک فوق تخصص گوارش درباره شایع ترین بیماری های کبد و عوارض آن توضیح داد.(ادامه)
برای مراقبت از کبد چرب، چه راهکاری می‌شناسید؟
تنها راهکار بهبودی کبد چرب رسیدن به وزن نرمال است. برای کبد چرب هیچ دارویی وجود ندارد و تنها با کاهش وزن خود، میتوانید در بهبود این بیماری بسیار اثرگذار باشید.(ادامه)
شیوع کبد چرب در مبتلایان به دیابت
یک متخصص داخلی گفت: میزان شیوع کبد چرب در بین افراد مبتلا به دیابت، بالا است. (ادامه)
میوه‌های پاییزه سرشار از خاصیت درمانی
با شروع فصل پاییز و آمدن میوهای این فصل می‌توان با گنجاندن این میوه‌ها به سبد و رژیم غذایی علاوه بر بهره بردن از ارزش تغذیه‌ای آنها، از بیماری کبد چرب که شایع این روزها شده است هم پیشگیری و یا حتی درمان نمود.(ادامه)
این گیاه به داد معده شما می رسد
یک متخصص طب‌سنتی گفت: افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند نباید از شیرین‌بیان استفاده کنند، زیرا سبب ایجاد مسمومیت می‌شود. (ادامه)
۷ عادت خطرناک برای کبد
کبد بزرگ ترین کارخانه بدن است؛ بنابراین باید به خوبی مراقب سلامتی آن باشید. اما متأسفانه عادت هایی هستند که ناخواسته به این ارگان حیاتی آسیب می رساند.(ادامه)
6 علامت مشکل کبدی
احساس سوزش یا درد شکم، ورم یا درد در یک چهارم فوقانی راست شکم نشانه مشکل کبدی است. کبد بیشتر محفظه شکم را پر می‌کند و در سمت راست شکم قرار دارد. در صورت ملتهب بودن، می‌توانید آن را حس کنید.(ادامه)
6 علامت مشکل کبدی
احساس سوزش یا درد شکم، ورم یا درد در یک چهارم فوقانی راست شکم نشانه مشکل کبدی است. کبد بیشتر محفظه شکم را پر می‌کند و در سمت راست شکم قرار دارد. در صورت ملتهب بودن، می‌توانید آن را حس کنید.(ادامه)
طبیعی ترین راه درمان کبد چرب با طب سنتی
کبد چرب بیماری شایعی است که این روزها خیلی از آن رنج می برند که متاسفانه عامل اصلی این نوع بیماری، عدم رعایت تغذیه سالم و افراط در مصرف غذاهای چرب و مضر است که اگر به موقع کنترل و مداوا نشود مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. (ادامه)
۱۰ فرمان تغذیه‌ای برای کنترل بیماری کبد چرب
یک متخصص تغذیه تمام بایدها و نبایدهای مربوط به بیماری کبد چرب را تشریح کرد و بر نقش تغذیه بر کنترل این بیماری تاکید کرد.(ادامه)
کبد گرم و چربی دارید؟ پوست سیب داروی شماست!
پوست سیب بهترین ماده برای مهار و درمان کبد چرب محسوب می‌شود. (ادامه)
نفخ هایی که نشانه ی سرطان هستند!
نفخ یک حالت خوش خیم اما پردردسر است که البته می تواند عللی از عدم تحمل به لاکتوز گرفته تا ابتلا به سرطان را به همراه داشته باشد. در برخی از شرایط نفخ دیگر یک علامت مزاحم نیست و می تواند علت های نگران کننده ای داشته باشد و به طوری که نیاز به توجه فوری پزشکی را ایجاد کند. (ادامه)
بهترین میوه‌ها برای مقابله با کبد چرب
(ادامه)
کبد چرب و این روش های پیشگیری
چربی در کبد را با چه روش هایی می توانیم برطرف کنیم و چه توصیه هایی در این زمینه باید در نظر بگیریم تا بتوانیم از ایجاد این عارضه پیشگیری کنیم.(ادامه)
نشانه‌های چرب‌شدن کبد
هر موجود زنده از سلول‌هایی تشکیل شده است و هر سلول برای حیات و انجام وظایفش به موادی نیاز دارد. کبد یکی از ارگان‌های مهم بدن به شمار می‌رود که از سلول‌های زیادی تشکیل شده و چربی هم یکی از موادی است که سلول‌های این عضو بدن به آن نیاز دارد.(ادامه)
درباره سرطان کبد چه می دانید؟
کبد نقش بسیار مهمی در متابولیسم پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و هورمون ها بازی می‌کند. کبد به کمک صفرایی که می‌سازد، باعث هضم چربی ها و حذف بیلی روبین ها (ضایعات هموگلوبین) می‌شود.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.