.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش اولین برف پاییزی در کشور طی هفته جاری از بارش‌های سنگین باران در برخی مناطق از جمله گیلان و مازندران خبر داد. بارش اولین برف پاییزی / بارش‌های شدید در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش اولین برف پاییزی در کشور طی هفته جاری از بارش‌های سنگین باران در برخی مناطق از جمله گیلان و مازندران خبر داد.(ادامه)
شمال نیوز : نماینده ساری و میاندرود گفت : در دولت جدید قرار شد کمتر شاهد کلنگ زنی باشیم و در قالب ماده ۲۳پروژه های جدید مجوز داده نشود اما متاسفانه این تصمیم درست اجرا نمی شود .... زارعی : بزرگترین پروژه گردشگری رودخانه ای کشور از تجن تا دریا ایجاد می شود/ مخالف احداث پتروشیمی مازندران نیستم
شمال نیوز : نماینده ساری و میاندرود گفت : در دولت جدید قرار شد کمتر شاهد کلنگ زنی باشیم و در قالب ماده ۲۳پروژه های جدید مجوز داده نشود اما متاسفانه این تصمیم درست اجرا نمی شود ....(ادامه)
برنامه آینده نیروی دریایی ارتش حضور در قطب جنوب است/ بهترین مقر برای کنترل موشک‌های بالستیک است/ از سواحل مکران مستقیما به قطب جنوب وصل هستیم/ ناوگروه ۳۶۰ ارتش چگونه فرانسوی‌ها را شوکه کرد؟(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز:  معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اقتصاد دریا محور در ادبیات اقتصادی بر بهره برداری مستمر و پایدار از کلیه ظرفیت ها و منابع آبی یک کشور برای پیشرفت اقتصادی، ایجاد و رونق اشتغال و نیز افزایش تولید ناخالص داخلی تأکید دارد. ضرورت راهبردی اقتصاد دریا محور برای توسعه مازندران
شمال نیوز: معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اقتصاد دریا محور در ادبیات اقتصادی بر بهره برداری مستمر و پایدار از کلیه ظرفیت ها و منابع آبی یک کشور برای پیشرفت اقتصادی، ایجاد و رونق اشتغال و نیز افزایش تولید ناخالص داخلی تأکید دارد. (ادامه)
یک کارشناس امور سیاسی عراق از سناریوی خطرناک جدید آمریکا در منطقه غرب آسیا پرده برداشت. پروژه تروریستی جدید آمریکا در خاورمیانه از اردن کلید خورد!
یک کارشناس امور سیاسی عراق از سناریوی خطرناک جدید آمریکا در منطقه غرب آسیا پرده برداشت.(ادامه)
همسایگان ما باید بدانند پس از اتمام شیر گاو شیرده آن را ذبح می‌کنند هیچ‌گاه فکر نکنند که کشورهای فرامنطقه‌ای برای دفاع از آن‌ها در منطقه باقی می‌مانند/ خلیج فارس خانه ماست/ بیش از ۶۰ درصد نفت جهان از این منطقه خارج می‌شود(خبر)
(ادامه)
در این خبر به بارش‌های ناگهانی و جاری شدن سیل‌ها در ایران پرداخته‌ایم. پشت پرده ابرهای سیل‌آسا چه خبر است؟
در این خبر به بارش‌های ناگهانی و جاری شدن سیل‌ها در ایران پرداخته‌ایم.(ادامه)
شنا امروز در آب‌های ساحلی مازندران توصیه نمی‌شود. مسافران و گردشگران شمال قید شنا در دریا را بزنند
شنا امروز در آب‌های ساحلی مازندران توصیه نمی‌شود.(ادامه)
سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد ۵روزه در برخی استان‌ها خبر داد و برای ۹ استان از جمله تهران هشدار صادر کرد. هشدار هواشناسی برای ۹ استان
سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد ۵روزه در برخی استان‌ها خبر داد و برای ۹ استان از جمله تهران هشدار صادر کرد.(ادامه)
شمال نیوز : مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: مردم از شنا در مناطق سنگ‌چین، دیواره‌ها و صخره‌ها خودداری کنند؛ چراکه بیشترین غریق را در این نقاط داریم. بیشترین غرق‌شدگی دریای مازندران در نقاط سنگ‌چین است
شمال نیوز : مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: مردم از شنا در مناطق سنگ‌چین، دیواره‌ها و صخره‌ها خودداری کنند؛ چراکه بیشترین غریق را در این نقاط داریم.(ادامه)
مراسم عزاداری همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مازندران برگزار شد.

دیار علویان غرق در ماتم و عزا/ طنین نوای «لبیک یا رسول الله»
مراسم عزاداری همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مازندران برگزار شد. (ادامه)
رئیس هیات نجات غریق بابلسر گفت: در روزهای اخیر با توجه به مواج بودن دریا ناجیان تلاش مضاعفی را انجام می دهند اما مسافران به هشدارها توجه نمی‌کنند
مسافران و گردشگران سواحل خزر ؛ دل به دریا نزنید! / غرق شدن ۴ مسافر در ۴ روز گذشته
رئیس هیات نجات غریق بابلسر گفت: در روزهای اخیر با توجه به مواج بودن دریا ناجیان تلاش مضاعفی را انجام می دهند اما مسافران به هشدارها توجه نمی‌کنند (ادامه)
ایلان ماسک، مشارکت خود در جنگ اوکراین را فاش کرد؛ او مخفیانه سرویس استارلینک را در کریمه غیرفعال کرد تا حمله پهپادی اوکراین به نیروی دریایی روسیه را خنثی کند. نقش ایلان ماسک در جنگ اوکراین فاش شد!
ایلان ماسک، مشارکت خود در جنگ اوکراین را فاش کرد؛ او مخفیانه سرویس استارلینک را در کریمه غیرفعال کرد تا حمله پهپادی اوکراین به نیروی دریایی روسیه را خنثی کند.(ادامه)
بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در نواحی شمالی کشور
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد شدید موقتی در نواحی شمالی کشور هستیم.(ادامه)
وجود یک جانور شفاف در اعماق دریا‌های اطراف جزایر آلوتی آلاسکا توجه محققانی که در آن منطقه مشغول به کاوش بوده‌اند را به خود جلب کرده است. کشف یک ماهی مرکب عجیب در اعماق آب‌ها
وجود یک جانور شفاف در اعماق دریا‌های اطراف جزایر آلوتی آلاسکا توجه محققانی که در آن منطقه مشغول به کاوش بوده‌اند را به خود جلب کرده است.(ادامه)
مار‌ها در سواحل دریای خزر چه می‌کنند؟ فیلم
تصاویری در فضای مجازی از وجود مار در برخی سواحل دریای خزر منتشر شده است که به گفته مسئولان فقط ظاهرشان ترسناک است./باشگاه خبرنگاران(ادامه)
تصاویری در فضای مجازی از وجود مار در برخی سواحل دریای خزر منتشر شده است که به گفته مسئولان فقط ظاهرشان ترسناک است. مار‌ها در سواحل دریای خزر چه می‌کنند؟
تصاویری در فضای مجازی از وجود مار در برخی سواحل دریای خزر منتشر شده است که به گفته مسئولان فقط ظاهرشان ترسناک است.(ادامه)
دریای خزر امروز مواج است و برای شنا مناسب نیست. شنا اکیدا ممنوع
دریای خزر امروز مواج است و برای شنا مناسب نیست.(ادامه)
سطح آب دریای خزر از سال ۲۰۰۶ شروع به کاهش کرد و در سال ۲۰۲۳ به نقطه بحرانی خود رسیده است، کارشناسان قزاق که کشورشان طولانی‌ترین خط ساحلی با این دریا را دارد بر این باورند که کوچک شدن حجم بزرگترین دریاچه جهان در نتیجه تغییرات آب و هوایی مانند افزایش دمای هوا، عدم وجود بارندگی و کاهش جریان ورودی از رودخانه ها است.

چرا خزر در حال کوچک شدن است؟(يادداشت)
سطح آب دریای خزر از سال ۲۰۰۶ شروع به کاهش کرد و در سال ۲۰۲۳ به نقطه بحرانی خود رسیده است، کارشناسان قزاق که کشورشان طولانی‌ترین خط ساحلی با این دریا را دارد بر این باورند که کوچک شدن حجم بزرگترین دریاچه جهان در نتیجه تغییرات آب و هوایی مانند افزایش دمای هوا، عدم وجود بارندگی و کاهش جریان ورودی از رودخانه ها است. (ادامه)
رئیس‌جمهور روسیه در نشست گروه بریکس از واژه فارسی «خلیج فارس» برای توصیف نقش توسعه مسیر‌های بین قاره‌ای استفاده کرد. استفاده پوتین از واژه خلیج فارس در سخنرانی خود در بریکس
رئیس‌جمهور روسیه در نشست گروه بریکس از واژه فارسی «خلیج فارس» برای توصیف نقش توسعه مسیر‌های بین قاره‌ای استفاده کرد.(ادامه)
آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های غرب ترکیه به مسافت تخمینی ۱۵ کیلومتر باعث تخلیه ۶ روستا شد. آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های غرب ترکیه
آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های غرب ترکیه به مسافت تخمینی ۱۵ کیلومتر باعث تخلیه ۶ روستا شد.(ادامه)
شمال نیوز: با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت. عاقبت دریاچه ارومیه در انتظار خزر !
شمال نیوز: با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت.(ادامه)
با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت. دریای خزر ۲۴ درصد کوچک‌ تر خواهد شد
با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت.(ادامه)
با نزدیک شدن به شهریور و آغاز سفرهای تابستانی، بسیاری از خانواده، گروه ها و دوستان راهی شمال کشور می شوند. اقامت و کمپ زدن در جنگل ها و کوه های گیلان و مازندران می تواند سبب آرامش خاطر مسافران شود اما نباید از خاطر خطرناک ترین مارهای شمال/ در کدام شهر گیلان و مازندران احتمال مارگزیدگی بیشتر است؟/ مارهای سمی این ویژگی های ظاهری را دارند
با نزدیک شدن به شهریور و آغاز سفرهای تابستانی، بسیاری از خانواده، گروه ها و دوستان راهی شمال کشور می شوند. اقامت و کمپ زدن در جنگل ها و کوه های گیلان و مازندران می تواند سبب آرامش خاطر مسافران شود اما نباید از خاطر(ادامه)
 موتور سیکلت‌هایی که در ساحل محمودآباد برای مسافران ایجاد مزاحمت می‌کردند توقیف شدند توقیف موتور سیکلت‌های مزاحم در ساحل
موتور سیکلت‌هایی که در ساحل محمودآباد برای مسافران ایجاد مزاحمت می‌کردند توقیف شدند(ادامه)
شمال نیوز:

اخیرا هوش مصنوعی تصویر ساز شمال ایران در هزار سال آینده را به تصویر کشیده است. هوش مصنوعی شمال ایران را در هزار سال آینده به تصویر کشید+ تصاویر جذاب
شمال نیوز: اخیرا هوش مصنوعی تصویر ساز شمال ایران در هزار سال آینده را به تصویر کشیده است.(ادامه)
رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل محیط زیست مازندران با اشاره به کشف یک قلاده فک خزری در ساحل جویبار، گفت: لاشه این حیوان سالم بوده اما زخم روی سر این حیوان نشان می‌دهد دلیل تلف شدن برخورد با قایق است. مشاهده لاشه فُک خزری در ساحل جویبار
رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل محیط زیست مازندران با اشاره به کشف یک قلاده فک خزری در ساحل جویبار، گفت: لاشه این حیوان سالم بوده اما زخم روی سر این حیوان نشان می‌دهد دلیل تلف شدن برخورد با قایق است.(ادامه)
مدیر آبنگاری و جزر و مد سازمان نقشه‌برداری ایران گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که یک درجه افزایش دمای زمین معادل تبخیر شدن سالانه ۱۰ سانتی متر از تراز آب دریای خزر است. تراز خطرناک آب خزر در سال ۲۰۲۳ ؛ منفی ۲۹! / این تراز به پایین‌ترین عدد در ۱۰۰ سال اخیر می‌رسد؟ / هر ۱۰ سال سطح خزر یک متر آب می‌رود/ ردپای گرمایش زمین بر آب‌های خزر(خبر)
مدیر آبنگاری و جزر و مد سازمان نقشه‌برداری ایران گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که یک درجه افزایش دمای زمین معادل تبخیر شدن سالانه ۱۰ سانتی متر از تراز آب دریای خزر است.(ادامه)
هوش مصنوعی شمال ایران را در هزارسال آینده به تصویر کشید+ عکس
(ادامه)
۲۰ دستگاه اتوبوس امسال به صورت رایگان افراد کم‌برخوردار استان که زائر اولی محسوب می‌شوند را راهی کربلا خواهد کرد. اعزام رایگان زائر اولی‌های کم برخوردار مازندرانی به عتبات
۲۰ دستگاه اتوبوس امسال به صورت رایگان افراد کم‌برخوردار استان که زائر اولی محسوب می‌شوند را راهی کربلا خواهد کرد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.173 seconds.