.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 که 20 سال پیش از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان مبنای سیاست‌های کلی چهار برنامه پنج ساله آینده ابلاغ شد دارای ویژگی‌ها و محورهای حکیمانه است که در بخشی از آن جامعه ایرانی را در این افق معرفی می‌کند. مفهوم بازدارندگی(يادداشت)
چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 که 20 سال پیش از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان مبنای سیاست‌های کلی چهار برنامه پنج ساله آینده ابلاغ شد دارای ویژگی‌ها و محورهای حکیمانه است که در بخشی از آن جامعه ایرانی را در این افق معرفی می‌کند.(ادامه)
نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برجام و قطعنامه 2231  شب گذشته برگزار شد؛ نشستی که در آن شاهد اتهام زنی کشورهای غربی علیه ایران و تقابل نمایندگان ایران، روسیه، آمریکا و کشورهای اروپایی بود. جایی که در یک اقدام غیرمتعارف نیز نماینده اوکراین به این نشست دعوت شد و حواشی متعددی را به همراه داشت. در نشست شورای امنیت درباره برجام و قطعنامه 2231 چه گذشت؟/بیانیه سه کشور اروپایی در مخالفت با رفع تحریم های موشکی ایران/ ایران: آماده ازسرگیری مذاکرات برجامی هستیم/ چین خواستار مهیا شدن شرایط مناسب برای بازگشت به برجام از سوی آمریکا شد(خبر)
نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برجام و قطعنامه 2231 شب گذشته برگزار شد؛ نشستی که در آن شاهد اتهام زنی کشورهای غربی علیه ایران و تقابل نمایندگان ایران، روسیه، آمریکا و کشورهای اروپایی بود. جایی که در یک اقدام غیرمتعارف نیز نماینده اوکراین به این نشست دعوت شد و حواشی متعددی را به همراه داشت.(ادامه)
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ۹ نفر از دیپلمات های کشور همسایه، فنلاند را که به تازگی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق شده، در اقدامی تلافی جویانه اخراج کرده است. روسیه ۹ دیپلمات فنلاندی را اخراج کرد
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ۹ نفر از دیپلمات های کشور همسایه، فنلاند را که به تازگی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق شده، در اقدامی تلافی جویانه اخراج کرده است.(ادامه)
اسدی یک راهبرد داشت و آن اینکه در تمام این مدت تلاش کرد تمام اطرافیان خود را از زندان بان گرفته تا زندانیانی که هر از گاهی در هواخوری ها ملاقات می کرد به اسلام دعوت کند و حتی آنهایی که قصد خودکشی داشتند را از انجام این کار منصرف کند ....(خبر)
(ادامه)
یکی از خطرات مهم این پدیده در عرصه روابط بین‌الملل، شکل جدیدی از عدم توازن با نام "شکاف دیجیتال جهانی" است که در آن برخی از کشورها از مزایای هوش مصنوعی بهره‌مند بوده، در حالی که برخی دیگر عقب می‌مانند. هوش مصنوعی و آینده روابط بین‌الملل(يادداشت)
یکی از خطرات مهم این پدیده در عرصه روابط بین‌الملل، شکل جدیدی از عدم توازن با نام "شکاف دیجیتال جهانی" است که در آن برخی از کشورها از مزایای هوش مصنوعی بهره‌مند بوده، در حالی که برخی دیگر عقب می‌مانند.(ادامه)
سرویس‌های اطلاعاتی ۲۰ کشور در اغتشاشات ۱۴۰۱ نقش‌آفرینی کردند/ سازمان سیا در اغتشاشات به دنبال تشکیل تیم مشترک با موساد و ام‌آی‌شش برای فعال‌سازی مجدد پروژه ترور دانشمندان کشور بود ....(خبر)
(ادامه)
کنسولگری ایران در جده عربستان امروز در مراسمی بازگشایی شد. بازگشایی کنسولگری ایران در جده
کنسولگری ایران در جده عربستان امروز در مراسمی بازگشایی شد.(ادامه)
مهدی قاسمی 

دانشجوی دکتری حقوق بین الملل عمومی چرایی عدم رعایت مصونیت دیپلماتیک (يادداشت)
مهدی قاسمی دانشجوی دکتری حقوق بین الملل عمومی(ادامه)
یک منبع آگاه از درخواست مریم رجوی سرکرده‌ گروهک منافقین از وزیر خارجه بلژیک برای جلوگیری از آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی و پاسخ منفی وی خبر داد. پاسخ منفی وزیر خارجه بلژیک به مریم رجوی درباره آزادی اسدی
یک منبع آگاه از درخواست مریم رجوی سرکرده‌ گروهک منافقین از وزیر خارجه بلژیک برای جلوگیری از آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی و پاسخ منفی وی خبر داد.(ادامه)
به گفته یک کارشناس سیاسی، سیستم قضائی دولت بلژیک عملا افراد بیگناه را تحت تاثیر لابی صهیونیستی به زندان می‌اندازد. از آزادی تا اسارت؛ حکایت نقشه‌ای «منافقانه» که نقش بر آب شد
به گفته یک کارشناس سیاسی، سیستم قضائی دولت بلژیک عملا افراد بیگناه را تحت تاثیر لابی صهیونیستی به زندان می‌اندازد.(ادامه)
صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه ۶ خرداد
آزادی اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان بعد از ۵ سال بخشی از تیتر روزنامه‌های امروز کشورمان است.(ادامه)
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اسدالله اسدی، دیپلمات گروگان گرفته شده جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل پنج سال اسارت تا ساعاتی دیگر به آغوش میهن اسلامی باز می‌گردد. اسدالله اسدی پس از پنج سال به ایران باز می‌گردد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اسدالله اسدی، دیپلمات گروگان گرفته شده جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل پنج سال اسارت تا ساعاتی دیگر به آغوش میهن اسلامی باز می‌گردد.(ادامه)
اسدالله اسدی دیپلمات زندانی کشورمان در بلژیک بعد از پنج سال اسارت وارد کشور شد. بعد از پنج سال اسارت؛ اسدالله اسدی وارد تهران شد
اسدالله اسدی دیپلمات زندانی کشورمان در بلژیک بعد از پنج سال اسارت وارد کشور شد.(ادامه)
مساله «کیفیت و کمیّت نیروی انسانی در وزارت امور خارجه و جذب عناصر کارآمد و قابل اعتماد»، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و گفتند: وزارت امور خارجه باید نیرو‌هایی جذب کند که عمیقاً و از بُن دندان به مبانی فکری و سیاسی انقلاب و جمهوری اسلامی باور داشته باشند و با انگیزه کافی و اراده‌ای قوی و تحرک و فعالیت در مقابل توفان‌های فکری و تبلیغاتی بیگانگان بایستند و خم نشوند. عزت در سیاست خارجی یعنی نفی دیپلماسی التماسی/ در همه مسائل جهانی، عزتمندانه و متکی بر اصول حرکت می‌کنیم/تبیین ضوابط ششگانه سیاست خارجی موفق / لزوم نگاه به تحول در نظام جهانی به عنوان یک فرایند پر فراز و نشیب و بلند مدت/ چند سال قبل گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ برخی در خارح و داخل، بد فهمیدند(خبر)
مساله «کیفیت و کمیّت نیروی انسانی در وزارت امور خارجه و جذب عناصر کارآمد و قابل اعتماد»، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و گفتند: وزارت امور خارجه باید نیرو‌هایی جذب کند که عمیقاً و از بُن دندان به مبانی فکری و سیاسی انقلاب و جمهوری اسلامی باور داشته باشند و با انگیزه کافی و اراده‌ای قوی و تحرک و فعالیت در مقابل توفان‌های فکری و تبلیغاتی بیگانگان بایستند و خم نشوند.(ادامه)
یک دیپلمات با سابقه آمریکایی در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت که ایران آن گونه که باید از ما هراسی ندارد. دیپلمات آمریکایی: ایران از ما نمی‌ترسد
یک دیپلمات با سابقه آمریکایی در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت که ایران آن گونه که باید از ما هراسی ندارد.(ادامه)
صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه ۱۶ اردیبهشت
بررسی سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه که فصل تازه‌ای را در میدان دیپلماسی رقم زد بخشی از تیتر روزنامه‌های امروز است.(ادامه)
چهار دیپلمات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان که به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده بودند ماه گذشته از ایران اخراج شدند. چهار دیپلمات جمهوری آذربایجان اخراج شدند
چهار دیپلمات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان که به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده بودند ماه گذشته از ایران اخراج شدند.(ادامه)
تولید کلاهک‌های هسته‌ای توسط آمریکا پس از ۳۲ سال از سر گرفته می‌شود. پس از ۳۲ سال؛ آمریکا دوباره کلاهک‌ هسته‌ای خطرناک می‌سازد
تولید کلاهک‌های هسته‌ای توسط آمریکا پس از ۳۲ سال از سر گرفته می‌شود.(ادامه)
راه‌اندازی کنفرانس بین‌المللی افق نو و دعوت از اندیشمندان و آزاداندیشان جهان غرب و آمریکا و اروپا مهم‌ترین اقدام طالب‌زاده در این خصوص بود که نقش زیاد و موثری در روشنگری درباره رسوایی استکبار جهانی داشت. نادر طالب‌زاده به روایت چهره‌های جهانی
راه‌اندازی کنفرانس بین‌المللی افق نو و دعوت از اندیشمندان و آزاداندیشان جهان غرب و آمریکا و اروپا مهم‌ترین اقدام طالب‌زاده در این خصوص بود که نقش زیاد و موثری در روشنگری درباره رسوایی استکبار جهانی داشت.(ادامه)
وزارت اطلاعات درباره حوادث رخ داده در مدارس کشور، بیانیه‌ای تبیینی صادر کرد که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بیانیه وزارت اطلاعات درمورد حوادث مدارس کشور: مواد سمی در مدارس پخش نشده اما عوامل غیرسمی موجب ایجاد هراس شده است/ نقش اردوگاه خصم در شکل‌گیری و استمرار غائله‌ی مدارس(خبر)
وزارت اطلاعات درباره حوادث رخ داده در مدارس کشور، بیانیه‌ای تبیینی صادر کرد که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: (ادامه)
لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید اضافه کردن «الزامات جدید» به برجامِ اصلی احیای آن را دشوار خواهد کرد. خبر داغ وزیر خارجه روسیه از برجام
لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید اضافه کردن «الزامات جدید» به برجامِ اصلی احیای آن را دشوار خواهد کرد.(ادامه)
این که هر روز به صورت دومینوار و سریالی، مقام‌های سیاسی جمهوری آذربایجان و در راس آن الهام علی‌اف، از سطحی جدید از اقدامات ضدایرانی رونمایی کنند، ایران را به سمت جنگی ناگریز و اجباری سوق می‌دهد ....(خبر)
(ادامه)
ایستاده در بهشت/ فرمانده‌ای که در تاریخ ماندگار شد
پس از گذشت ۴۱ سال از ربایش حاج احمد متوسلیان و هیئت همراهش هنوز خبر دقیقی از سرنوشت این ۴ تن منتشر نشده است.(ادامه)
چارچوب و اساس این قراردادها درمذاکرات نیمه دهه ۷۰ بین من بعنوان نماینده ویژه آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور و امیرعبدالله ولیعهد سعودی، حاصل شد... اسرائیل و ایران عملا درشرایط نیمه جنگی به سر می برند. پکن با هر دو طرف رابطه قوی دارد و می تواند برای برقراری "آتش بس" بین دوطرف میانجیگری کند. ۸ بند اصلی توافق ایران و عربستان
چارچوب و اساس این قراردادها درمذاکرات نیمه دهه ۷۰ بین من بعنوان نماینده ویژه آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور و امیرعبدالله ولیعهد سعودی، حاصل شد... اسرائیل و ایران عملا درشرایط نیمه جنگی به سر می برند. پکن با هر دو طرف رابطه قوی دارد و می تواند برای برقراری "آتش بس" بین دوطرف میانجیگری کند.(ادامه)
در آینده نزدیک با وزیر خارجه عربستان دیدار خواهیم کرد/ از سرگیری روابط با مصر را استقبال می‌کنیم/ امیدواریم در فصل بهار بتوانیم اخبار نهایی مذاکرات هسته‌ای را به استحضار ملت ایران برسانیم/ از همه فرصت‌ها برای کسب حداکثری منافع ملی استفاده کرده و ....(خبر)
(ادامه)
رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این سوال که چرا وزیر امور خارجه این مذاکرات را انجام نداد و دبیر شورای عالی امنیت ملی در این مذاکرات حضور داشت، گفت: عمده مشکلات ما و عربستان در حوزه مسائل امنیتی و چالش های امنیتی است و آنها نکاتی را که می خواستند با ما گفت وگو کنند بیشتر در حوزه مسائل امنیتی بود تصمیم بر این شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی به این مذاکرات برود. شش دور مذاکرات ما با سعودی ها در عراق و عمان توسط وزارت امور خارجه انجام شده است و همه پخت و پز قبلی آماده بوده است. چرا شمخانی برای توافق با عربستان انتخاب شد؟/ رمزگشایی از یک ماموریت
رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این سوال که چرا وزیر امور خارجه این مذاکرات را انجام نداد و دبیر شورای عالی امنیت ملی در این مذاکرات حضور داشت، گفت: عمده مشکلات ما و عربستان در حوزه مسائل امنیتی و چالش های امنیتی است و آنها نکاتی را که می خواستند با ما گفت وگو کنند بیشتر در حوزه مسائل امنیتی بود تصمیم بر این شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی به این مذاکرات برود. شش دور مذاکرات ما با سعودی ها در عراق و عمان توسط وزارت امور خارجه انجام شده است و همه پخت و پز قبلی آماده بوده است.(ادامه)
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد دروغ‌های وی درباره توان مقابله تل آویو با ایران را برملا می کند. لاپید تهدید کرد دروغ نتانیاهو درباره ایران را فاش می‌کند
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد دروغ‌های وی درباره توان مقابله تل آویو با ایران را برملا می کند.(ادامه)
کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز چهارشنبه گفت: خانم «الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه قرار است در آینده نزدیک به ایران سفر کند. رئیس بانک مرکزی روسیه به ایران سفر می‌کند
کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز چهارشنبه گفت: خانم «الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه قرار است در آینده نزدیک به ایران سفر کند.(ادامه)
سخنگوی وزارت خارجه از اخراج دو دیپلمات آلمانی در پی اقدامات مداخله جویانه و غیرمسئولانه دولت آلمان در امور داخلی کشورمان خبر داد. اخراج دو دیپلمات آلمانی از ایران
سخنگوی وزارت خارجه از اخراج دو دیپلمات آلمانی در پی اقدامات مداخله جویانه و غیرمسئولانه دولت آلمان در امور داخلی کشورمان خبر داد.(ادامه)
جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب درحالی برگزار شد که جان بولتون مدعی شده بود تا قبل از این مراسم تروریست‌های گروهک منافقین بر ایران حکومت خواهند کرد. آرزویی که بر دل بولتون‌ها ماند و می‌ماند
جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب درحالی برگزار شد که جان بولتون مدعی شده بود تا قبل از این مراسم تروریست‌های گروهک منافقین بر ایران حکومت خواهند کرد.(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.