.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
هرگز این خوراکی‌ها را در وعده صبحانه نخورید
صبحانه به عنوان مهمترین وعده غذایی روزانه از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا انرژی لازم بدن ما را برای شروع فعالیتهای روزانه تامین می کند، اما اکثر افراد در اغلب روزها وقت کافی برای آماده کردن یک صبحانه کامل و سالم را ندارند و با مصرف مواد ناسالم و غیرمغذی نه تنها انرژی لازم از خوردن صبحانه را به‌دست نمی آورند، بلکه به سلامت بدن خود نیز آسیب می رسانند.(ادامه)
باید‌ها و نباید‌های غذایی برای میگرنی ها!
در اینجا به طور فهرست‌وار به برخی مواد غذایی که ممکن است سبب ایجاد و یا تشدید سردردها، به‌ویژه میگرن شوند، اشاره می‌‌کنیم.(ادامه)
آیا قهوه و کافئین جذب آهن را کاهش می‌دهند؟
کافئین تنها ماده ای نیست که در جذب آهن اختلال ایجاد می کند. پلی فنول های موجود در قهوه و چای به نظر می رسد یکی از مهارکننده های بزرگ جذب آهن هستند. از جمله آنها می توان به اسید کلروژنیک که بیشتر در قهوه، کاکائو و برخی گیاهان دارویی یافت می شود، اشاره کرد.(ادامه)
۱۰ نوع غذای خوشمزه برای افزایش عملکرد مغز کودکان
ماهی‌های چربی مثل سالمون منبع خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که برای رشد و عملکرد مغز مورد نیاز است. جذب مقدار کافی از امگا ۳ می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های ذهنی شان را تقویت کنند.(ادامه)
فروش همبرگر ۲۵۰هزار تومانی در لواسان
شمال نیوز : یک رستوران‌دار در لواسان، همبرگر 250 هزار تومانی سرو می‌کند و بابت آن ریالی هم تخفیف نمی‌دهد. (ادامه)
مواد غذایی که باید از ظروف پلاستیکی دور بمانند
همه خوراکی‌ها را نمی‌توان در ظروف پلاستیکی نگه‌داشت زیرا ترکیبات آنها قابلیت تجزیه سریع یا حتی آلودگی با باکتری‌ها را دارند.(ادامه)
چرا بی دلیل وزن کم می کنم؟
کاهش وزن یکی از نشانه های شایع پرکاری تیروئید است. اگر پزشک به پرکاری تیروئید مشکوک شود، نشانه های دیگر مانند افزایش گرسنگی یا تپش قلب را نیز مد نظر قرار می دهد.(ادامه)
لیست داروهای ضروری در سفرهای نوروزی
با همراه داشتن داروهای ضروری و رعایت مسائل بهداشتی حین سفر می‌توانید لحظات به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. در این بخش از سلامت با پارسینه برایتان لیستی از داروهای ضروری را آماده کرده ای همراه ما باشید.(ادامه)
با این 6 راه ساده لاغر شوید
بسیاری از افراد برای لاغری دست به کارهای عجیب و غریبی می زنند که با راه هایی بسیار ساده نیز می توان کاهش وزن داشت و لاغر شد.(ادامه)
با راه‌های پیشگیری از سکته مغزی آشنا شوید
برخی از عوامل خطر سکته مغزی قابل مهار و کنترل هستند، به شرط آن که نسبت به آن‌ها به اندازه کافی آگاهی داشته باشید.(ادامه)
چطور باید سکته مغزی را از خود دور کنیم؟
صرف نظر از سن و سابقه خانوادگی، سکته مغزی می تواند یک عارضه اجتناب ناپذیر باشد.(ادامه)
فشار خون بالا را بدون دارو کاهش دهید
کاهش مصرف نمک، فعالیت بدنی منظم، ثابت نگه داشتن وزن ایده آل، رعایت رژیم غذایی متعادل و همچنین با پرهیز از استعمال دخانیات می‌توان به میزان قابل ملاحظه ای از خطر پیشرفت فشار خون بالا کاست. (ادامه)
نمک و اینهمه ضرر برای سلامتی!
نمک یکی از مواد مورد نیاز برای سوخت و ساز مواد غذایی در بدن، انتقال پیام‌های عصبی و کارکرد صحیح عضلات است. این ماده به مقدار محدود مورد نیاز بوده و مصرف متعادل آن لازم است. به طور مثال در هنگام اسهال و استفراغ یا فعالیت شدید بدنی و در هوای گرم با مصرف کمی‌نمک می‌توان املاح از دست رفته بدن را جبران کرد. در حال حاضر مصرف نمک که خصوصا در غذاهای آماده به میزان زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد در کشور بالا است. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک ۵ گرم است؛ این در حالی است که میزان مصرف نمک در کشور دو تا سه برابر این مقدار برآورده شده است. نمک دریافتی شامل نمک نمکدان، نمک موجود در مواد غذایی و نمک اضافه شده به غذا در زمان طبخ است.(ادامه)
مغذی‌ترین مواد غذایی
همه ما تقریبا تصور خوبی از آن چیزهایی که نمی‌توانند به عنوان مغذی‌ترین مواد غذایی در نظر گرفته شوند، داریم. برای بسیاری از ما غذاهایی که از خوردن آنها لذت می‌بریم مانند همبرگر، اسپاگتی، شکلات، و چیپس سیب زمینی در این فهرست قرار می‌گیرند.(ادامه)
کاهش سردردهای میگرنی با رژیم غذایی کم چرب
به گفته محققان دانشگاه سینسیناتی آمریکا، این نوع رژیم غذایی نه تنها موجب کاهش سردرد می شود بلکه در کاهش وزن هم نقش داشته و از بروز بیماری قلبی پیشگیری می کند.(ادامه)
خوراکی‌هایی که انسان را کسل می‌کنند
به گفته کارشناسان برخی مواد خوراکی موجب احساس خواب آلودگی و سستی در انسان می‌شوند.کارشناسان تغذیه عنوان می‌کنند برخی مواد خوراکی حس خواب آلودگی و بی‌حالی را ایجاد می‌کنند از این‌رو باید از خوردن آنها در محل کار یا قبل از ورزش خودداری شود.(ادامه)
خوردن فلفل تند باعث پاره شدن مری یک مرد شد
طبیعت رقابت‌جویانه انسان باعث می‌شود به سوی کارهایی گرایش پیدا کند که تاکنون کسی آن را انجام نداده‌ است تا محدوده توانایی‌های خود را بسنجد اما گاه طبیعت به راحتی انسان را شکست می‌دهد شکستی که می‌تواند عواقب مرگباری به همراه داشته‌باشد.(ادامه)
بعد از خوردن فست فود چه اتفاقی برای جنینتان می افتد؟
رژیم غذایی نادرست مادران باردار باعث ابتلای جنین به بیماری هایی سخت و غیر قابل درمان می شود. (ادامه)
مواد غذایی حاوی چربی‎های مضر
چربی های سالم چه نوع چربی هایی هستند این نوع چربی ها در چه مواد غذایی نهفته هستند موارد مهم برای استفاده از انواع چربی ها را در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت سعی کنید از موادغذایی حاوی چربی های مضر کمتر استفاده کنید.(ادامه)
دانه کنجد موثر برای کاهش فشار خون و التهاب
گیاه کنجد سفید با گل صورتی که در هشت هفته بوجودمی آید. دانه در چهار تا شش هفته ظاهر خواهد شد. دانه کنجد سیاه و سفید به ویژه در ژاپن و چین بسیار طرفدار دارد، به عنوان چاشنی استفاده می شود .(ادامه)
مصرف نوشابه‌ و فست فودها عامل بوی بد دهان است
یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذاهای فست فودی, نوشابه‌های گاز دار، همبرگر - سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده به راحتی هضم نمی‌شود و به اصطلاح در معده زیاد می‌ماند و موجب بروز بوی بد دهان می‌شود.(ادامه)
8 نکته در مورد نخوردن گوشت
تورم یکی از دلایل بیماری‌هایی که موجب مرگ می‌شوند از جمله سرطان است. تحقیقات اخیر رابطه بین افزایش خطر ابتلا به سرطان و مصرف گوشت قرمز را اثبات کرده‌اند. بر اساس نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۰۴ مصرف گوشت زیاد با شیوع سرطان روده (سرطان روده بزرگ، راست روده و شکم) ارتباط دارد.(ادامه)
گوشت قرمز واقعا سرطان‌ زا است؟
سازمان بهداشت جهانی به تازگی تحلیلی را منتشر کرده که نشان می‌دهد مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده با احتمال ابتلا به سرطان در ارتباط است.(ادامه)
راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان روده
برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف فراوان یکی از مواد مغذی موجود در گوشت قرمز، مرغ و لبنیات می‌تواند منجر به ایجاد پولیپ‌های روده‌ای شود که در نهایت ممکن است به سرطان روده منتهی شود.(ادامه)
این غذاها دشمن مغز هستند
مغز پیچیده‌ترین بخش بدن انسان است که از نرون‌های کنترل کننده حرکات بدن، احساس و تفکر تشکیل شده و از این رو، حفظ سلامت مغز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در نوع تغذیه دقت لازم را داشت.(ادامه)
غذاهای دشمن مغز را بشناسید
مغز پیچیده‌ترین بخش بدن انسان است که از نرون‌های کنترل کننده حرکات بدن، احساس و تفکر تشکیل شده و از این رو، حفظ سلامت مغز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در نوع تغذیه دقت لازم را داشت. (ادامه)
۷ عادتی که شکمتان را چاق می‌کند
یکی از اولین سؤالاتی که در مهمانی ها و یا در مطب ها از کارشناسان و متخصصان تغذیه پرسیده می شود این است که چه کنیم تا شکمان کوچک تر شود و یا این که چرا شکمان هر روز بزرگ تر می شود؟ اگر این مسئله مشکل شما هم هست، خواندن این مقاله را از دست ندهید.(ادامه)
نشریه دیلی میل در گزارشی درباره مصرف غذاهای موسوم به فست فود نوشت: در طول یک ساعت پس از مصرف فست فودها، بدن به واسطه فعل و انفعالاتی که اتفاق می افتد، با افزایش فشار خون، کم اب شدن بدن، تداوم احساس گرسنگی و نیاز به پرخوری مواجه می شود.
واکنش‌های بدن بعد از خوردن فست فود
نشریه دیلی میل در گزارشی درباره مصرف غذاهای موسوم به فست فود نوشت: در طول یک ساعت پس از مصرف فست فودها، بدن به واسطه فعل و انفعالاتی که اتفاق می افتد، با افزایش فشار خون، کم اب شدن بدن، تداوم احساس گرسنگی و نیاز به پرخوری مواجه می شود. (ادامه)
مدیرعامل شرکت کاله چگونه نخبه اقتصادی جهان شد؟(يادداشت)
(ادامه)
چه کسانی نباید نان بخورند؟
اگر روزانه و در یکی از وعده‌های غذایی نان یا غذاهای حاوی غلات نخوریم، احتمال این که بدن دچار کمبود برخی مواد مغذی شود وجود دارد اما مشکل از جایی شروع می‌شود که برخی افراد به دلیل آلرژی به گلوتن برخی غلات که نوعی پروتئین است، دچار اختلالات گوارشی وخیم می‌شوند و نباید از نان یا فرآورده‌هایی که با گندم، جو و چاودار تهیه می‌شود استفاده کنند. (ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.