.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت

به دنبال صحبت ها و انتقادات اخیر وزیر بهداشت نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سمت خود استعفا کرد. «ملک‌زاده» معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت استعفا کرد
به دنبال صحبت ها و انتقادات اخیر وزیر بهداشت نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سمت خود استعفا کرد.(ادامه)
اختلال خواب با بیماری‌های قلبی چه ارتباطی دارد؟
اختلال در خواب می‌تواند به صورت غیر مستقیم باعث گرفتگی عروق کرونر، سکته مغزی ، سکته قلبی و بیماری فشار خون شود.(ادامه)
دیابت یکى از شایع‌ترین بیمارى‌هاى مزمنى است که بشر را گرفتار کرده است.در سال ۲۰۰۳ تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در سراسر جهان ۱۹۴ میلیون نفر تخمین زده مى‌شد. پیش بینى مى‌شود که این رقم تا پایان سال ۲۰۲۵ در نتیجه طولانى شدن عمر مفید افراد، سبک زندگى بى‌حرکت و غیرفعال و تغییر الگوهاى رژیم غذایى به ۳۳۳ میلیون نفر برسد. روزی برای بیش از پنج میلیون ایرانی
دیابت یکى از شایع‌ترین بیمارى‌هاى مزمنى است که بشر را گرفتار کرده است.در سال ۲۰۰۳ تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در سراسر جهان ۱۹۴ میلیون نفر تخمین زده مى‌شد. پیش بینى مى‌شود که این رقم تا پایان سال ۲۰۲۵ در نتیجه طولانى شدن عمر مفید افراد، سبک زندگى بى‌حرکت و غیرفعال و تغییر الگوهاى رژیم غذایى به ۳۳۳ میلیون نفر برسد.(ادامه)
نشانه‌های گوارشی کرونا را بشناسید
رئیس انجمن متخصصان داخلی با اشاره به تنوع علائم در مبتلایان به کرونا، گفت: اکنون بیماران مبتلا به کرونا با علائم گوناگونی مانند سکته مغزی، سکته قلبی، خونریزی دستگاه گوارش، اسهال به پزشک مراجعه می‌کنند(ادامه)
کاهش بیماری قلبی با پرهیز از غذاهای التهاب‌زا
محققان در مطالعه خود به بررسی رابطه بین التهاب و بیماری قلبی از طریق تاثیر مصرف مواد غذایی التهاب زا پرداختند.(ادامه)
چرا برخی کرونا را دروغ می‌نامند؟
اعداد اعلام شده کمتر از میزان واقعی است، اما این یک رفتار تعمدی نیست بلکه ملاک آماری بر اساس پروتکل جهانی مبنا‌هایی دارد. باید پی سی آر بیمار مثبت بوده و در بیمارستان بستری بوده باشد تا فوت به علت کرونا ثبت شود. بخش مهم ماجرا این است که ما بر اساس تست پی سی آر عمل نمی‌کنیم، خیلی‌ها سیتی اسکنشان کرونا را نشان می‌دهد و درمان را شروع می‌کنیم. قضاوت بالینی پزشک مهمترین مبنای تشخیص ماست. خیلی‌ها در خانه درمان می‌شوند، چون تخت خالی نیست. برای همین بسیاری از فوتی‌ها به عنوان بیماران کرونایی ثبت نمی‌شوند.(ادامه)
به این دلایل چای زردچوبه بنوشید
چای زردچوبه ضد آلزایمر است و همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.(ادامه)
علائم مهم سکته کدام است؟
رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر بعد از سکته قلبی و از عوامل ناتوان کننده است، گفت: از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به سکته مغزی می‌شود و این بیماری در هر زمان، سن و موقعیتی می‌تواند اتفاق بیفتد و شناخت از علایم آن و تشخیص بموقع از عوارض جبران ناپذیری این بیماری می‌کاهد.(ادامه)
مادر فداکار سرداران شهید علیرضا و حمید رضا نوبخت از شهرستان بابلسر به فرزندان شهیدش پیوست. مادر سرداران شهید نوبخت به فرزندان شهیدش پیوست
مادر فداکار سرداران شهید علیرضا و حمید رضا نوبخت از شهرستان بابلسر به فرزندان شهیدش پیوست.(ادامه)


مغز گردو سرشار از ویتامین B و اسیدفولیک است که نباید از وعده صبحانه حذف شود. گردو را از صبحانه حذف نکنید
مغز گردو سرشار از ویتامین B و اسیدفولیک است که نباید از وعده صبحانه حذف شود.(ادامه)
محققان ارتباط معناداری میان مصرف آسپرین و کرونا یافتند
نتایج مطالعه جدید نشان می دهد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان که به خاطر پیشگیری از بیماری قلبی عروقی روزانه آسپرین مصرف می کردند با خطر کمتر مرگ روبرو بودند.(ادامه)
«آسپرین» داروی معجزه‌آسای کرونا
دانشمندان طی تحقیقات جدید دریافته اند مبتلایان بستری شده ویروس کرونا که برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی آسپرین استفاده می‌کرده‌اند نسبت به دیگران ریسک کمتری در مرگ به خاطر این ابتلا به این بیماری داشته‌اند.(ادامه)
پوکی استخوان، بیماری خاموش زنان چه علائمی دارد
۲۰ اکتبر به‌عنوان روز جهانی پوکی استخوان مشخص شده است. به همین مناسبت در این مطلب قصد داریم به موضوع پوکی استخوان بپردازیم.(ادامه)
کاهش قند خون با یک میوه‌ خاص
تا زمانی که سطح قند خون را حفظ کنید، دیابت نوع ۲ تقریباً منتفی است، این در حالی است که ثابت شده برخی میوه‌ها سطح خون را تثبیت می‌کنند.(ادامه)
خواص شگفت انگیز گل کلم که غافلگیرتان می‌کند
گل کلم شایستگی این را دارد که در برنامه غذایی‌تان حضوری پررنگ داشته باشد. در واقع این نوع کلم سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که سلامتی بدن را ارتقا می‌دهند.(ادامه)
زمان انجام آزمایش انسانی واکسن کرونا اعلام شد
وزیر بهداشت در یک ارتباط اینترنتی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن کرونا، گفت: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی (میمون) هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم. (ادامه)
سیستم ایمنی بدنتان را با فندق تقویت کنید
فندق برای درمان کم خونی و ایجاد آهن مناسب در بدن بسیار مناسب است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.(ادامه)
عمیق بخوابید تا آلزایمر نگیرید
یافته‌های جدید محققان حاکی از آن است که خواب عمیق می‌تواند عملکردهای مغزی ناشی از بیماری آلزایمر را بهبود ببخشد.(ادامه)
شمال نیوز : دکتر موسوی گفت :  تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از کلینیک‌های ویژه شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، ساری، قائمشهر،  آمل و تنکابن،تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از اورژانس بیمارستانی ( بوعلی ساری، امام خمینی ساری ، شهید بهشتی نوشهر، شهید رجایی تنکابن)، تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری مرکز غربالگری.... دکتر موسوی : خسـارت‌هـای کـرونا با هیـچ معیـار مادی قابل سنجش نیست
شمال نیوز : دکتر موسوی گفت : تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از کلینیک‌های ویژه شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، ساری، قائمشهر، آمل و تنکابن،تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از اورژانس بیمارستانی ( بوعلی ساری، امام خمینی ساری ، شهید بهشتی نوشهر، شهید رجایی تنکابن)، تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری مرکز غربالگری....(ادامه)
فشار خون را با این روش کنترل کنید
غلظت خون با خوردن مویز کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتری در بدن جریان یابد.(ادامه)
آیا همه افراد باید «قلب» خود را کنترل کنند؟
متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: همه مردم نیاز به کنترل وضعیت قلب خود ندارند و این نیاز در زمانی است که فرد بیش از 35 تا 40 سال سن داشته و قصد انجام فعالیت‌های ورزشی را دارد.(ادامه)
یک نماینده مجلس سکته قلبی کرد
(ادامه)
۱۵ نشانه ترسناک وجود لخته خون در بدن
وجود لخته خون در قلب یا ریه‌ها می‌تواند موجب تنگی نفس یا احساس وجود وزنه‌ای سنگین در ناحیه سینه شود.(ادامه)
کرونا در مبتلایان به سکته مغزی بسیار خطرناک است
سکته مغزی ایسکمیک زمانی رخ می‌دهد که لخته خون یکی از رگ‌های مغز را مسدود ‌کند که در نتیجه آن خون رسانی به بخشی از مغز دچار اختلال می شود.(ادامه)
مهم ترین علائم آلزایمر
یک متخصص مغز و اعصاب، با اشاره به اینکه آلزایمر رایج‌ترین شکل زوال عقل است، گفت: مهم ترین علائم این بیماری از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات خصوصا حافظه موقت در دوران پیری است.(ادامه)
مرگبارترین علامت ابتلا به کرونا
دانشمندان اعلام کردند برخی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ مرگبارترین علامت این بیماری را از خود نشان می‌دهند.(ادامه)
با خواص تخم مرغ آشنا شوید
تخم مرغ منبعی عالی برای پروتئین و مواد مغذی محسوب می‌شود. این ماده غذایی را می‌توان به غذا‌های بسیاری افزود و به روش‌های مختلف آماده کرد.(ادامه)
"۱۱ باور غلطی" که شما را به‌شدت بیمار می‌کند!
برخی از باور‌های رایج تغذیه‌ای میان توده مردم با آنچه در منابع طب سنتی برای حفط سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها ذکر شده، در تضاد است! در این مطلب به ۱۱ باور رایج که به‌غلط میان توده مردم به‌عنوان اصل تغذیه‌ای پذیرفته شده است، اشاره کرده‌ایم.(ادامه)
چند ماده خوراکی مناسب برای پاکسازی رگ‌های قلبی
گرفتگی عروق یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در افراد است که منجر به سکته قلبی شده و سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می‌برد.(ادامه)
تاثیر کلم بروکلی و بروکسل در سلامت عروق خونی
تحقیقات نشان می‌دهد برخی سبزیجات نظیر کلم بروکلی و کلم بروکسل (فندقی) از بیماری پیشرفته عروق خونی پیشگیری می‌کنند.(ادامه)
قبلي 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 56 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.