.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد شجاعی از تمسخر لهجه اقوام در سریال نوروزی
استعمار در زمان رژیم پهلوی تلاش می‌کرد تا با توهین به گویش‌های ترکی، لری و رشتی میان ایرانیان انشقاق ایجاد نماید اما متاسفانه امروز فیلم‌ها و جُنگ‌های صدا و سیما لهجه‌های خراسانی، اصفهانی و مازندارنی را نیز به آن جرگه اضافه کرده‌اند.
انتقاد شجاعی از تمسخر لهجه اقوام در سریال نوروزی

شجاعی کیاسری با اشاره به ضعف محتوایی مجموعه‌های تلویزیونی نوروز، اظهار کرد: برنامه‌های رسانه ملی نسبت به سال گذشته از نظر محتوا، تنوع و جاذبه افت شدیدی داشته‌اند.
به گزارش شمال نیوز "سید رمضان شجاعی کیاسری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت درباره برنامه‌های نوروزی رسانه ملی، گفت: این برنامه‌ها بسیار ضعیف و سرشار از لودگی بوده و فقر محتوایی آن‌ها کاملاً محسوس است.
نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه‌های تلویزیونی باید در راستای اتحاد و تثبیت قومیت‌ها و اقوام ایرانی تلاش کنند، نه آنکه برای جذب مخاطب گویش‌ها را به سخره بگیرد. این هدفی است که استعمار از قدیم به دنبال آن بود.
وی افزود: غرب به سرکردگی انگلیس و آمریکا برای تسلط بر کشور‌های اسلامی از سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن استفاده می‌کردند، بنابراین از رسانه ملی انتظار می‌رود که در برنامه سازی‌های خود دقت بیشتری را لحاظ کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از سریال پایتخت، یاد آور شد: استعمار در زمان رژیم پهلوی تلاش می‌کرد تا با توهین به گویش‌های ترکی، لری و رشتی میان ایرانیان انشقاق ایجاد نماید اما متاسفانه امروز فیلم‌ها و جُنگ‌های صدا و سیما لهجه‌های خراسانی، اصفهانی و مازندارنی را نیز به آن جرگه اضافه کرده‌اند.
وی ادامه داد: برنامه‌های رسانه ملی نبست به سال گذشته از نظر محتوا، تنوع و جاذبه افت شدیدی داشته‌اند و استقبال مخاطبان نیز از آن‌ها کم شده‌اند چون این طور به نظر می‌رسد که سازندگان مجموعه‌های تلویزیون ساخته شده تنها با طنز‌های بی‌کیفیت می‌خواستند برای مردم سرگرمی ایجاد کنند و برای این کار مستمسکی بهتر از بازی با لهجه‌های پیدا نکرده‌اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 فروردين 1390
* تلویزیون بخاط اثر بخشی آن در دنیای پیشرفته برای اتحاد ایجاد وحدت ملی - فرهنگ آموزی - بستر سازی اخلاق در اجتماع - نوع دوستی حس رافت نسبت به دیگر انسانها با همه تفاوت هایشان و نیز روحیه ایثار بر مبنای دینی و یا ملی فعال هستند و شاید منظور از دانشگاه بودن نقش آن همین باشد.
ولی سال ها شاهد لودگی - بی حمتوایی فرهنگی برنامه های بخش شده هستیم و ظنز و تمسخر و سخره گرفتن را خلط کردیم .
شاید گریز از رسانه ملی و آمار رشد دیش های ماهواره ای بی دلیل منطقی نباشد.
جا دارد مسئولان منطقه شمال برای اجتناب از مازنی شال ترس بودن برای یکبار عکس العمل جدی داشته باشند.
رضازاده 8 فروردين 1390
با سلام:اينقدر روي اين مسئله حساس نشويد.اين خاصيت فيلمهاي طنز مي باشد. مگر در برنامه هاي طنز شبكه استاني با لهجه مازندراني برنامه پخش نمي شود.
ALI 8 فروردين 1390
نقش بقيه نمايندگان استان دراين زمينه چي شد نكنه شما هم پاي تلويزيون نشستيد وغش غش خنديديد ومتوجه خانه از بيخ ويران است نشديد
نا شناس 8 فروردين 1390
احسنت به نماینده تیز بین توقع ما از جنابعالی اینست که به همین شدت از تریبون مجلس یک تذکر جدی به این مسئولین صدا وسیما بدهید تازه آقای شجاعی صدا وسیمای محلی ما خیلی بد و بدتر داره به لهجه مازندرانی و هر چه روستایی توهین می کند و فاصله زیادی بین روستایی و شهری در نظر گرفته است بهتر است با آنها هم اتمام حجت کنید من بعنوان مازندرانی فکر میکنم اگر این شبکه تعطیل شود بهتر است تا اینکه برنامه ای اینچنین تولید و پخش کند .
فقط متاسفم
نا شناس 8 فروردين 1390
با تشکر از دکتر شجاعی و درخواست میشود در هیات نظارت نسبت به این امور پیگیری نمایند اگرچه شبکه طبرستان کمی از سریال پایتخت ندارد
نا شناس 8 فروردين 1390
آذري زبانها به خاطر آن توهين كه درروزنامه رسمي به آنها شده چه كردند وما مازندراني ها چه خواهيم كرد حتما مثل مابقي كارها شعار خوب ميدهيم
نا شناس 8 فروردين 1390
نماينده هاي محترم مازندران و گلستان غيرت رو از نماينده هاي اصفهان ياد بگيرن كه چه به روز سريال در مسير زاينده رود (ماه رمضان) آوردند
لهجه دار 8 فروردين 1390
آفرين دکتر شجاعي در آن موقعي که صداوسيما در دست تو بو چه تاج گلي بر سر لهجه مازنداراني زدي که حالا شدي منتقد و دايه دلسوز تر از مادر ؟؟؟ راستي پل ميدان خزر ساري را با آن همه هيا هو افتتاح کردي چرا ناقص از آب در آمد و بعد از پل رفت وآمد خودروها به سمت کمربندي دچار مشکل مي باشد ؟؟؟
نا شناس 8 فروردين 1390
ما فقط یک نماینده داریم که بیاید انتقاد کند رياآقایانی که انتقاد می کنند از شجاعی از آنها سوال دارم که آیا حرکت صدا و سیما درست است یا خیر ؟
نا شناس 8 فروردين 1390
ازماست که برماست مگربرنامه های صداوسیمای مازندران لهجه های محلی را کمتر مورد تمسخر قرار میدهددرصورتیکه دوستانی درزمانهای قبلی پایه گذاری کردند وامروز منتقد این نوع رفتارها ازدیگران می باشند
نا شناس 8 فروردين 1390
همین رو می تونستند بصورت خصوصی با آقای ضرغامی در میان می گذاشتید و مشکل را حل می کردید این جوری بیان کردن بوی ..... میدهد
نا شناس 8 فروردين 1390
اقای شجاعی حساس نشو حساس نشو
نعمتی 8 فروردين 1390
با تشکر از دکتر شجاعی نماینده محترم مردم شریف ساری در مجلس شورای اسلامی بخاطر حساسیت به این موضوع و همچنین انتظار داریم با توجه به اتمام سریال دیگر نمایندگان استان در مجلس یک تکانی به خودش بدهند و امان از یک جور تعصب و غیرت ..... نعمتی ساری
نا شناس 8 فروردين 1390
جناب اقاي دكتر شجاعي انصاف هم اينگونه حكم مي كرد كه شما نسبت به اين حرمت شكني سكوت نكنيد از ساير نمايندگان نيز انتظار همينگونه است
مهدی ذبیحی از سوادکوه 8 فروردين 1390
انتقاد به خاطر لودگی طنز منطقیه،ولی امیدوارم این هیاهو وانتقادات برای بازار گرمکنی وعوام فریبی نباشه خواهشن این قدر محافظه کار نباشید از همه مطالب و نظرات استفاده کنید ...خواهش میکنم! از این سامانه برای رسیدن به هر چیزی که مغایر با کرامت انسانیه استفاده نکنید!!
نا شناس 8 فروردين 1390
امضاء طومار الکترونیکی در اعتراض به پخش سریال موهن پایتخت. برای امضاء طومار به آدرس زیر بروید. مدیر محترم شمال نیوز در صورت امکان و در حمایت از فرهنگ مردم مازندران این خبر را به صورت لینک در سایت خود درج نمائید.
n 8 فروردين 1390
اقاي محترم چرا خودتو گول ميزني .در زمان مدير كلي همين اقاي نماينده در صدا و سيماي مازندران براي اجراي برنامه براي مناسبتهاي مختلف از مجريان شبكه سراسري امثالي چون اقاي حسين رفيعي با دستمزدهاي انچناني با سلام و صلوات استفاده ميشده كه همين اقا بعد اتمام قراردادشون .با اجرا وبازي در شبكه هاي مختلف سراسري گويش و لحجه ي شيرين مازني رو به تمسخر ميگرفت.اقاي نماينده صبح بخير.
داريوش 8 فروردين 1390
ايرادي ندارد در واقع اين سريال نبرد تفكر پان تهرانسيم عليه قوميت مازنداران مي باشد ......بنابراين ما هم يك روز سريالي جهت خلاف ان توليد مي كنيم به قول معروف جواب افكار ، افكار است
نا شناس 8 فروردين 1390
آقای شجاعی بصورت شفاعی انتقاد کردن کافی نیست لطفآ کتبآ به صدا و سیما بویژه شبکه 1 تذکر و در مجلس هم نطق نمایید.
نا شناس 8 فروردين 1390
شجاعی متشکر
شجاعی پیگیری
نا شناس 8 فروردين 1390
مثل اینکه انتخابات نزدیک شده است
سام ایران باستان 8 فروردين 1390
سام ایران باستان: وقتی ما دیلمی ها فریاد می زدیم خشایار الوند با قهوه تلخ به کام کل شمال جنگاور ترین و با افتخارترین مردم این خطه رو مسخره کرده مردم دوزاری شون دیر افتاد دیدین همین خشایار الوند شده از راه بی ... هم واسه خودش پول درمیاره این دفعه اومد سراغ شما ، به فرهنگ هیچکی کار نداره یکی به تعداد بیننده ها کار داره یکی هم به تعداد اس ام اس هایی که مازندرانیا بر اثر خشم و اعتراض به صدا و سیما می زنن و پولش تو جیب پایتخت می ره. برین جلو اون خمسه بی غیرت دماغ گنده و داغون رو هم بگیرین که از دماغش داره نون می خوره (خدا رحم کرد به این خمسه و اون یکی صیادی دو تا دماغ گنده داد) ماشالا کل شمال هم شدن این دو نفر
نا شناس 9 فروردين 1390
خجالت بکشید و از ترکها یاد بگیرید اگر یک مرد هم ÷یدا شد حرفی زد متهم به این و اون نکنیدش
هيوا 9 فروردين 1390
بس كنيد تو رو خدا . يعني نمايندگان ما همه مشكلات مازندران رو حل كردن فقط لهجه مونده . باباجان مي خواد دفاع كنيد. ما كه همه چيزمونو از دست داديم پس بي خيالش شين. شهرهاي ما رو از سمت هراز و فيروزكوه دارن مي گيرن اونوقت شما چسبيديد به لهجه. مردم چند روز مونده به عيد بدبخت شدن . نمي تونسيد نامه بزنيد به رئيس بانك مركزي . بابا مردم بدبخت شدن. مي خواستن عروسي بگيرن. مي خواستن مراسم ترحيم بگيرن. مي خواستن برن مسافرت. مي خواستن جهاز بگيرن. مي خواستن بدهيشون رو بدن . مي خواستن وام بگيرن. پول خودشونو كه بهشون نداديد. سود پولي كه ماهها خوابونده بودن تا وام بگيرن رو نداديد . وامي كه حققشون بود رو هم نداديد تا يه خاكي تو سرشون بريزن. آقايون نمايندگان بي خيال شيد. بريد تفريحتون رو بكنيد . آره شما كه غم نداريد . شما كه اين مشكلات رو نداشتيد. حالا گير بديد به لهجه .
من 9 فروردين 1390
بس كنيد تو رو خدا . يعني نمايندگان ما همه مشكلات مازندران رو حل كردن فقط لهجه مونده . ...
خوبه که مخاطبا خودشون اینقدر دقیق هستن که مسئولیشون رو زیر سوال می برند و برای همین مطلب همین نظر دوست عزیزمون کافیه...
در زمان جناب شجاعی عزیز شما این تفرقه بیانداز و حکومت کن رو نمی دونستی من نمیدونم چه جنله دیگه ای به کار می بردی بابا چقدر شماها هوچی گری می کنید بیچاره ترکا که اینقد داره تو رادیو و تلویزیون به لهجشون صحبت میشه خیلیم بدتر به قول شماها از این وضع تمسخر که به نظر من تمسخر نیست در اکثر موارد شما پیله کردید به این موضوع بابا خیلی راست می گید تو مسایل دیگه اینقدر دقیق باشید و اظهار نظر کنید بابا شما که عضو فرهنگی کمسیون تلفیقی چه کار جدید فرهنگی تو ساری شما استارت زدی؟یه نمونشو بگو ؟کار درست و اصولی نه کار صرفا دهن پر کن تبلیغاتی اقا برید این همه مخالفت نکنید اون از ان مقالتون که در مورد توهین به فایزه زدید این از این مقاله های متعدد که ...
واقعا کمی فکر کنید برادر......
kamy 9 فروردين 1390
آقای ضرغامی اگر بیل زدن بلد است یه بیل به در صدا و سیمای اهواز بزند و لهجه عرب و مردم خوزستان را به تمسخر بگیرد....ایا اهوازیهای عزیز با این بیسواد مماشات میکنند؟
نا شناس 9 فروردين 1390
بابا حف بزنه که بد حرف نزنه بد پس کی همصدایی همینه که اخرش این می شه
نا شناس 9 فروردين 1390
مسله اي نداره ،حساس نشو
*** 10 فروردين 1390
بسیار سریال قشنگی هست. اصلا هم توهینی تو سریال دیده نمیشه. مگه لهجه ما مازندرانیها وقتی میخواهیم فارسی صحبت کنیم غیر از اینه؟ مگه خنده داره؟ حضرات شبکه استانی را تماشا نمیکنند که تمام آدمهای لوده و مسخرش به صورت دلقکوار مازنی حرف میزنند و آدمهای مثلا با کلاسش فارسی صحبت میکنند.چرا تا به حال واکنشی بهشبکه استانی نداشتید؟
نا شناس 10 فروردين 1390
چقدر لهجه اش شبیه به لهجه آقای.... هست. من که از این سریال خیلی خیلی خوشم میاد. چون شبیه لهجه ... ؟؟؟؟
نا شناس 10 فروردين 1390
دوستان تازه به التفات افتادند كه جناب آقاي مستطاب ضرغامي اساساً شايسته مديريت بر رسانه ملي نيست. جاي بسيار تأسف دارد كه نماينده مقام معظم رهبري كه بر صدا و سيماي جمهوري اسلامي نشسته است به دور از منويات حضرت ايشان با تهيه و پخش برنامه هايي چنين موهن و بي محتوا بجاي ايجاد وحدت، موجب آزردگي و اختلاف در قوميت هاي كشور مي شود.
نا شناس 10 فروردين 1390
مديران رسانه ملي بايد در برنامه اي رسمي از مردم استان هاي شمالي عذرخواهي نمايند.
سجاد 10 فروردين 1390
قبول کنین که لهجه ی مازندرانی ها وقتی میخوان فارسی حرف بزنن همینه دیگه اگ راس میگین بین زبون فارسی با مازندرانی تون یه مرزی بزارین که تابلو نشه اونوقت دفاع کنید همین آقای شجاعی حرف زدن بلد نیست که ساری مما با اون همه قدمتو levelesh اصلا شبیه به مرکز استان نیست این همه مشکل داریم گیر دادین به لهجه؟
بابا آقای شجاعی ما تو مرکز استان دانشگاه خوب نداریم مراکز تفریحی ورزشی و تجاری درخور مرکز استان نداریم تو گیر دادی به لهجه؟
حالا که گیر دادی پس تا آخرش برو فقط حرف نزن
نا شناس 10 فروردين 1390
ضرغامی باید برود چون لیاقت مردم را در رسانه ملی ندارد آقای لاریجانی کجاست که از مردم مازندران که آبا و اجداد آن متعلق به این استان هستند دفاع کند آقای دکتر لاریجانی شما در قلب ما جای دارید .گلایه های ما را به رهبر عزیزمان برسانید.
نا شناس 10 فروردين 1390
آقای شجاعی خود بلده هر از گاهی خودی نشون بده!
ناقلا موضع گیریت که تبلیغ انتخاباتی نبود..ها!
حبیبی پیله کوهی 11 فروردين 1390


طغاری بشکند ماستی بریزد،جهان گردد به کام کاسه لیسان. صدآفرین به سیروس مقدم و محسن تنابنده عزیز که با ساخت این سریال زیبا و واقعی ، مسئولین دمدمی مزاج مازندران رو از بیکاری درآوردند ، آقایون شما رو سننه ، سته خواب، خیلی ساله که گلستان استان مستقلی شده و از مازندران جدا شده ، چرا گلستانیها واکنشی نشان ندادند؟ صورت ماه نقی رو(تنابنده) بخاطر بازی زیبایش میبوسم ، درخاتمه از این فرصت استفاده نموده از آقای رمدانی بخاطر سایت آزادشون تشکر میکنم و یک سفارش هم به مسئولین مازندران ، لطفا جاده های مواصلاتی استان رو عریضتر نموده ، سرعت گیرهای غیراستاندارد رو بردارند و مصالح ساختمانیکه در سطح شهرها از بابت ساخت وسازهای بی رویه ریخته شده جمع آوری کنند. اگر فکر میکنید کارگردان با این کارش به شما توهین و یا دهاتی ساده لوح فرض کرده ، شما با کار و تلاشتون ثابت کنید که اینطور نیست . به زیبایی استانمون که خیلی وقته که از دیگر استانهای جدید عقب مونده فکر کنیم. والسلام (جرج حبیبی)
نا شناس 14 فروردين 1390
آقا این مصاحبه های گزینشی و ساختگیشون منو بدجوری می سوزوند ):
دود شدم رفت!
نا شناس 14 فروردين 1390
شما هم پیگیر نبودید..
دله ما به چیه شما خوش باشه آخه؟
شمال نیوز و شجاعی و... همتون مثل همین و فقط دنبال تبلیغات هستین.
چقدر وضیعت تاسف آوره..
سهیل 16 فروردين 1390
به نظر من سریال بسیار زیبا،شاد و مفرحی بود و ما از دیدنش بسیار لذت میبردیم.از بابت لهجه نه تنها هیچ مسخره کردنی در کار نبود بلکه افتخار میکنم که ما مازندرانی ها لهجه داریم مثل همه ترک ها و کردها و لرها که لهجه دارن و این ما مازنی ها رو از فارسها متمایز میکنه.من دانشجو هستم تو تهران و حالا هم افتخار میکنم که در این سریال مازنی ها ادمهایی باصفا،غیرتمند،دلشاد،بی ریا،ساده زیست،قانع و در نهایت لهحه دار نمایش داده شدند.من از شما میخواهم که همیشه به مسائل زیبا بنگرید و تحت تاثیر حرف های منفی و مایوس کننده قرار نگیرید.زندگی زیباست اگر به ان زیبا بنگری!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.