.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشکیل 100 هزار پرونده قضایی در ارتباط با تغییر کاربری اراضی در کشور
فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه در کشور 100 هزار پرونده قضایی در ارتباط با تغییر کاربری اراضی و 10 هزار پرونده برای اجرای احکام داریم، افزود: در سه سال اخیر 8 هزار و 468 مورد در استان مازندران شناسایی شد و از 4 هزار و 168 مورد پرونده‌های تبصره دو ماده 10 برای بیش از سه هزار مورد تشکیل پرونده شد.

به گزارش شمال نیوز،  تولید سالانه 7 میلیون تن محصولات کشاورزی و گردش مالی 10 هزار میلیارد تومانی آن در مازندران، نشان دهنده مرغوبیت اراضی کشاورزی این استان است.

 

عرضه 50 تا 70 درصدی محصولات زراعی و باغی مازندران به داخل و خارج از کشور همگی نشان دهنده ارزش بالای زمین‌های کشاورزی مازندران است که می‌طلبد در حفظ و حراست آن کوشاتر باشیم.

 

تغییر کاربری اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های مهم در بحث امور زمین است که این روزها با شدت بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط به آن توجه می‌شود و همین امر سبب شده یگان حفاظت در امور اراضی استان‌ها تشکیل و مستقر شود.

 

مازندران هفدهمین استانی است که صبح امروز آیین معارفه فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد و قرار شد حفاظت از اراضی کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز با شدت و حدت بیشتری در استان عملیاتی شود.

 

ابراهیم حسن‌آبادی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور در این آیین با بیان اینکه تشکیلات یگان حفاظت از سال 97 ابلاغ شد و مقرر شد در امور اراضی استان‌ها فرماندهی از نیروی انتظامی مستقر شود، گفت: کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی به دلیل حضور در عرصه‌های کشاورزی و روستاها می‌توانند عوامل خوبی برای گزارش‌ تغییر کاربری‌ها باشند.

 

وی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان، دهیاری‌ها و اصحاب رسانه از دیگر عواملی هستند که می‌توانند گزارش‌های تغییر کاربری‌های غیرمجاز را اعلام کنند و به عنوان بازوان امور زمین باشند.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه در کشور 100 هزار پرونده قضایی در ارتباط با تغییر کاربری اراضی و 10 هزار پرونده برای اجرای احکام داریم، افزود: در سه سال اخیر 8 هزار و 468 مورد در استان مازندران شناسایی شد و از 4 هزار و 168 مورد پرونده‌های تبصره دو ماده 10 برای بیش از سه هزار مورد تشکیل پرونده شد.

 

حسن‌آبادی بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال می‌تواند زمینه‌ای برای پیشگیری از تغییر کاربری و حفظ اراضی کشاورزی باشد.

 

اقدامات بازدارنده در امور زمین

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه با بیان اینکه اراضی کشاورزی در مازندران اندک است به گونه‌ای که 1.5 درصد اراضی کشور و 2.5 درصد اراضی کشاورزی کشور در مازندران است، گفت: مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی و گردشگرپذیر بودن جزو استان‌هایی است که اکثر گردشگران برای حضور چند روزه خود در استان علاقمند به ساخت و خرید مسکن شخصی هستند که این امر از نظر جامعه شناسی نگاه غلطی است و با هیچ معادله‌ای سازگاری ندارد که افراد زمین کشاورزی را به ساخت و ساز اختصاص دهند.

 

عزیزاله شهیدی‌فر افزود: در بحث امور زمین باید اقدامات بازدارنده‌تری داشته باشیم و به همین دلیل پشتیبانی جدی‌تری باید از یگان حفاظت امور زمین داشته باشیم.

 

وی ضریب کشت استان مازندران را دو برابر میانگین کشور اعلام کرد و گفت: از یک هکتار سه تا چهار برابر میانگین کشوری تولید داریم.

 

بیشترین حساسیت زمین‌ کشور در مازندران

 

مشاور رئیس سازمان امور اراضی کشور در این مراسم با بیان اینکه سازمان امور اراضی وظیفه سنگینی در حفظ و حراست از زمین‌های کشاورزی دارد که به تنهایی قادر به انجام آن نیست و باید همه دستگاه‌های ذیریط در انجام این وظیفه مهم حاکمیتی کمک کنند، گفت: مازندران یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است و علی‌رغم برخوردهای جدی که در بحث جلوگیری از تغییر کاربری‌ها می‌شود اما باز شاهد دست‌اندازی‌های زیادی به اراضی کشاورزی هستیم.

 

ایروانی ادامه داد: زمین‌های کشاورزی مازندران از حساسیت بالایی برخودار است به گونه‌ای که بیشترین حساسیت کشور در امور زمین مربوط به مازندران است و جزو اولویت‌های ما در سازمان امور اراضی کشور است.

 

وی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بحث امور زمین تاکیدات جدی داشتند و کسانی که در امور زمین دخل و تصرف دارند را مجرم دانستند ما هم باید با در حفظ و حراست از اراضی جدیت بیشتری داشته باشیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.277 seconds.