.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قابل توجه مدیران شهری، بهداشت و محیط زیست ؛
رودخانه شهر توریستی چالوس در محاصره زباله ها + تصاویر
شمال نیوز: برخلاف تعبیر برخی از افراد که رودخانه چالوس را وحشی می‌خوانند این رودخانه یکی از رودخانه‌های آرام منطقه است! چرا که هر بلایی بوده سر آن آورده اند!

شمال نیوز: رودخانه چالوس که از وسط و مرکز این شهر به  اصطلاح توریستی و گردشگری می گذرد ،  در اثر ریختن زباله های فراوان و ورود فاضلاب غرفه ها و مغازه های بازار میوه و تره بار و برخی منازل  به آن ، در خطر آلودگی قرار دارد و زندگی زیستمندان این رودخانه  و دریای مازندران و نیز شهروندان منطقه را به خطر انداخته و زیبایی گرشگری آن هم در حال کمرنگ شدن است؛ واین درحالیست که هیچگونه اقدام شایسته ای از سوی مدیریت شهری و مسئولان بهداشت و درمان و محیط زیست صورت نگرفته و روابط عمومی شهرداری و شورای شهر چالوس نیز در برابر هشدارها و تذکرهای پی در پی اهالی رسانه منطقه ، سکوت نموده و اهمیتی برای انتقادهای فراوان فعالین و مدافعین محیط زیست قائل نشده و به دلیل عدم  اقدام مناسب در جهت رفع این فاجعه عظیم ، از پاسخگوئی به  آنها ، خودداری می نماید.

رودخانه چالوس در محاصره زباله ها و نخاله ها + تصاویر

رودخانه چالوس در محاصره زباله ها و نخاله ها + تصاویر


برخلاف تعبیر برخی از افراد که رودخانه چالوس را وحشی می‌خوانند این رودخانه یکی از رودخانه‌های آرام منطقه است! چرا که هر بلایی بوده سر آن آورده اند! این رودخانه به دلیل استفاده کشاورزی ، در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و کشاورزان زحمت کش ، از آب آن برای مزارع خود استفاده می کنند و زباله های بسیار زیاد از جمله نخاله های ساختمانی نظیر گچ، سیمان و پسماندهای چوبی و  پلاستیکی و زباله های خانگی  که در جوار آن  ریخته شده است ، همانطور که چرخه اکوسیستم  را تهدید و بعضا باعث انقراض گونه ها  می گردد، می تواند موجب آلودگی منابع آبی و خاکی منطقه شده و آب کشاورزی و آب شرب را تحت تاثیر قرار دهد و این خطر جدی ای برای حوزه محیط زیست می باشد.

رودخانه چالوس در محاصره زباله ها و نخاله ها + تصاویر

رودخانه چالوس در محاصره زباله ها و نخاله ها + تصاویر

ناگفته نماند  طرح ساماندهی رودخانه چالوس سال‌هاست  در محافل رسمی ‌مطرح می‌شود؛  از زدن سدهای کناره در دو طرف رودخانه تا ایجاد دریاچه مصنوعی جهت قایقرانی در فصل تابستان برای جذب مسافر و توریست و دستیابی راحت مسافران به دریا و کم‌شدن ترافیک شهری ،  که معضل بزرگ شهر ستان چالوس است ،  سالیان سال است  به بهانه خوبی برای شعارهای  نامزدهای  انتخابات شورای شهر و نیز مجلس شورای اسلامی تبدیل  گردیده  و مدیران مختلف در سخنرانی های خود مدعی حل این مشکل شده اند ، ولی متاسفانه همه این ها در حد حرف باقی مانده است.

رودخانه چالوس در محاصره زباله ها و نخاله ها + تصاویر

رودخانه چالوس در محاصره زباله ها و نخاله ها + تصاویر

به هر حال ، دنیا به این نتیجه رسیده که این ماده حیات بخش جایگزین ندارد و امیدوارم روزی فرا برسد تا مسئولان مربوطه ، از نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار و شهردار و اعضای شورای شهر گرفته تا اداره آبیاری و امور آب و فاضلاب و نیز مدیران بهداشت و درمان و حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و صنعت و معدن و تجارت ، بتوانند با ایجاد انسجام و هماهنگی و همدلی به داد این رودخانه که از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند به این شهرستان است رسیده و خارج از شعار ها و اماها و اگرها ، عملکردی ارزشمند و قابل تحسین داشته باشند و خود را در برابر جامعه شهروندی و دیگر اجزای عالم هستی از جمله آبزیان و جانوران و حیوانات و منابع طبیعی و خاک و آب و رودخانه و دریا ، مسئول و پاسخگو بدانند. به امید ایرانی آباد و شاد.

گزارش از محمدصفرلفوتی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 فروردين 1395
از تعقیر کاربری حریم رودخانه به تالار پذیرایی و .......در کنار رودخانه تالار در جاده کیاکلا بعد از شهرک صنعتی سنگتاب هم بگویید و تیتری بزنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.