.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دست احیاکنندگان هفت تپه را می بوسم
دست احیاکنندگان هفت تپه را می بوسم

سردار علی اکبرنژاد به مناسبت احیای یادمان هفت تپه و ورود کاروان های راهیان نور در آنجا، اظهار داشت: سرزمین هفت تپه، محل استقرار رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا و درحقیقت میعادگاه و آمادگاه روحی شهدای عزیز و رزمندگان ما بود.

وی با اشاره به اینکه از تابستان سال 64، لشکر ویژه 25 کربلا در آنجا مستقر شد، افزود: در آنجا سازماندهی نیروها در گردان ها، رده های ستادی، پشتیبانی رزم سپاه و آموزش های لازم برای حضور در عملیات ها و آمادگی رزم نیروها انجام می شد.

اکبرنژاد، دلیل حضور لشکر در هفت تپه را چنین عنوان کرد: سال 64 که نیروهای لشکر در خط هورالعظیم بودند و عقبه ی ما هم آن زمان در پادگان شهید بیگلوی جاده سوسنگرد بود، به دلیل اینکه این پادگان مورد بمباران های متعدد دشمن قرار گرفت و دیگر ناامن شده بود، از آنجا به سرزمین هفت تپه نقل مکان کردیم؛ هفت تپه، منطقه وسیعی بود که به دلیل پراکندگی نیروها، تا حدود زیادی از تیررس بمباران های دشمن، در امان بود.

فرمانده قرارگاه صاحب الزمان(عج) سپاه، لشکر ویژه 25 کربلا را یک لشکر خطرناک برای صدام خواند و ادامه داد: معمولاً یگان هایی که از لحاظ شایستگی رزم، از قابلیت بالایی برخوردار بوده و خطرآفرین بودند، مدنظر رژیم بعث و مورد آماج حملات هوایی شان قرار می گرفتند، به دلیل این که لشکر ویژه 25 کربلا، زخم های کاری بر پیکره نیروهای دشمن وارد کرده بود و آنها از رشادت های رزمندگان این لشکر واهمه داشتند، به شدت و با تمام توان بر ما می تاختند و این بمباران ها در هفت تپه هم چندین مرتبه ادامه یافت که حاصلش شهادت عده ای از بهترین رزمندگان لشکر و شیر بیشه اسلام «سردار شهید حاج جعفر شیرسوار» بود.

فرمانده تیپ سوم لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و صفای رزمندگان گردان های لشکر در هفت تپه، خاطرنشان ساخت: نام های آشنای گردان های اصلی و ریشه دار لشکر، همچون: امام محمدباقر(ع)، امام حسین(ع)، مسلم بن عقیل(س)، حمزه سیدالشهدا(ع)، صاحب الزمان(عج)، مالک اشتر(س)، علی بن ابی طالب(ع)، عاشورا، یارسول(ص) به مثل نگینی درخشان در سرزمین هفت تپه تلالو می کردند.

اکبرنژاد، هفت تپه را محل یادآوری خاطرات شهدا خواند و ابراز داشت: روح مطهر تک تک شهدایی که با هفت تپه، مأنوس بودند در جمع زائرین راهیان نور حضور می یابند و به میزبانی آنها خواهند شتافت؛ آنجا مقر عشق و عاشقی، نماز شب خواندن ها، اشک و دعاخواندن ها و تقرب جستن های بهترین مردان کره ی خاکی بود.

وی بیان داشت: صفا، صمیمیت و معنویت درون چادرخاکی ها و میان تپه ماهورهای هفت تپه موج می زد و خیلی از شهدا در آنجا وجود واقعی خودشان را شناختند، مصداق من المومنین الرجال شدند، با خدای خود عهد عاشقی بستند و در حقیقت درهای بهشت از هفت تپه به روی آنها گشوده می شد.

فرمانده قرارگاه صاحب الزمان(عج) سپاه اذعان کرد: هفت تپه، نقطه اوج عبادت ها و شب زنده داری های رزمندگان بی ریای لشکر 25 کربلا بود، مقر عشق بازی و جهاد اکبر آنها بود، شهدا در کنار تپه ماهورهای هفت تپه بر نفس خود غلبه کردند، معرفت کسب کرده، ملکوتی شدند و به آسمان ها پر کشیدند.

اکبرنژاد ضمن ابراز خوشحالی از این که پس از 25 سال این یادمان از یاد رفته احیا شده، اضافه کرد: از مسئولین محترم لشکر عملیاتی 25 کربلا خواستارم که مقر گردان ها و واحدها را حتی اگر شده با تنها یک تابلونوشته مشخص کنند تا یاد آن گردان های باصفا محفوظ بماند.

وی عنوان کرد: سه سال قبل که به هفت تپه و مقر گردان مسلم رفتم، هنوز پوتین و لباس و چادر پاره های رزمندگان در لا به لای خاک ها دیده می شد؛ با احیای این یادمان، دل خانواده های شهدا شاد و مسرور شد.

فرمانده قرارگاه صاحب الزمان(عج) سپاه ابراز داشت: رزمندگان پس از برگشت از عملیات ها به هفت تپه می آمدند، در فراق یاران شان می گریستند و عزاداری می کردند، خاک هفت تپه گواه آن مظلومیت ها و تنهایی ها است.

اکبرنژاد در پایان ضمن تشکر ویژه از سردار شاهچراغی «فرمانده سپاه کربلا» و سردار رستمیان «فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا» به خاطر تلاش برای احیای این یادمان، بیان داشت: دست هر کسی، به هر نوعی که مسبب احیای این یادمان ارزشمند شده را می بوسم؛ خدا قوت دهد به خادمان لشکر عملیاتی 25 کربلا که مومنانه برای آماده سازی آن مکان مطهر تلاش کردند./جنگ و گنج


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.322 seconds.