.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه دولت منتخب به رئیس فدراسیون فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال گفت که برای گرفتن امتیاز میزبانی جام ملت‌های آسیا همه باید کمک کنند.

به گزارش شمال نیوز، علی کفاشیان با حضور برنامه ورزش و مردم در خصوص درخواست میزبانی ایران برای مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال 2019 گفت: متاسفانه فقط تا امروز از 12،13 امضایی که باید جمع می‌کردیم فقط یک امضا گرفتیم که این خوب نیست. یکی از عواملی که در رشد و توسعه ورزش یک کشور اثرگذار است میزبانی مسابقات بزرگ است.

وی افزود: وقتی کشوری می‌خواهد چنین مسابقاتی را برگزار کند تمام افراد آن کشور تلاش می‌کنند تا این میزبانی به آن کشور برسد حتی در خیلی از موارد بالاترین مقام یک کشور در این رقابت شرکت می‌کند که این مسئله امتیاز خیلی بزرگی است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد فقط باید یکسری فرمت‌ها امضا شود. واقعا برای جمع کردن این امضاها سختی زیادی می‌کشیم. 4 سال پیش که می‌خواستیم میزبانی جام‌جهانی فوتسال را بگیریم فقط کشور ما و تایلند درخواست میزبانی مسابقات را داده بودند اما بیشتر از نیمی از امضاها را نتوانستیم جمع کنیم. واقعا فکر می‌کنیم این اراده در کشور ما وجود ندارد و برای گرفتن میزبانی مسابقات مهم به مشکل می‌خوریم.

کفاشیان ضمن اشاره به این مسئله که احمدی‌نژاد قول حمایت در این خصوص را به فدراسیون فوتبال داده است تصریح کرد: باید یک رابط بین فدراسیون و وزارتخانه‌ها وجود داشته باشد که بتواند امضاها را جمع‌آوری کند ولی فعلا اینطور نیست البته ما هنوز ناامید نشدیم و 4،5 روز وقت داریم. از طرف دولت منتخب توصیه به ما شد که اگر می‌توانیم از AFC زمان بگیریم. من در این خصوص با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت‌هایی انجام دادم و آنها قول همکاری دادند.

وی با اشاره به این مسئله که گرفتن میزبانی مسابقات مهم می‌تواند از نظر زیرساختی به فوتبال ایران کمک فروانی کند گفت: 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ملزم شدند تا یکسری اصلاحات در ورزشگاه به اجرا در بیاورند و این مسئله به خاطر این بود که بتوانیم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را با حضور حداکثری به دست آوریم. قطعا اگر میزبانی جام ملت‌های آسیا به ما برسد می‌توانیم از نظر زیرساختی استادیوم‌ها را بازسازی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چه شهرهایی از ایران برای میزبانی مسابقات جام‌ ملت‌های آسیا به AFC معرفی شده‌اند اظهار داشت: شهرهای تهران، خراسان، تبریز و اصفهان را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا معرفی کردیم و قطعا اگر این میزبانی به ما برسد با تصویب بودجه مورد نظر می‌توانیم بازسازی‌ها را انجام دهیم.

کفاشیان درباره پاداش 50 میلیونی که به بازیکنان تیم ملی فوتبال به خاطر صعود به جام‌جهانی 2014 اهدا شده تاکید کرد: برای پرداخت پاداش در فدراسیون فوتبال استانداردهایی داریم که البته خیلی پایین‌تر از این مبلغ بود اما این پاداش از طرف وزارت ورزش و دولت به بازیکنان تعلق گرفت هر چند نفراتی مانند عقیلی، رحمتی و دژاگه به خاطر عدم حضورشان در 3 دیدار پایانی انتخابی جام جهانی این پاداش را دریافت نکردند.

وی در خصوص 48 حواله واردات خودرویی که اعضای تیم ملی فوتبال ایران اهدا شده هم گفت: نام 48 نفر را به وزارت ورزش اعلام کردیم. این نفرات متشکل از بازیکنان، اعضای کادرفنی، کادر پزشکی و تدارکات هستند که پس از بررسی‌های موجود قرار شد فقط بازیکنان مجوز واردات خود را داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقاداتی که در خصوص برگزاری دیدار نمادین تیم ملی فوتبال 1998 و تیم ملی فعلی مطرح می‌شود اظهار داشت: بازیکنان و اسطوره‌های بزرگی در تیم ملی 1998 حضور داشتند که کارهای بزرگی انجام دادند. اگر هر طور دیگری همین بازی برگزار می‌شد انتقاداتی وجود داشت. مردم به فوتبالیست‌ها علاقه و دوست دارند آنها را حتی در بازی‌های نمادین ببینند. من از آنهایی که در این مسابقه حاضر نشدند هم گله دارم؛ چطور خداداد عزیزی در مسابقات جام رمضان بازی می‌کند اما در این مسابقه به میدان نرفت؟

کفاشیان در پاسخ به این سوال که ارزش مادی ساعت‌هایی که به بازیکنان تیم 98 اهدا شد چقدر است، گفت: از این مسئله بی‌خبر هستم چون این هدایا از طرف اسپانسر تامین شده بود. وی در مورد سفر کارلوس کی‌روش به کشور برزیل برای بازدید از امکانات این کشور تصریح کرد: کی‌روش در خصوص مسائل کمپ و امکانات برزیل اقداماتی را در آن کشور انجام داد. او الان از ما توقعات دیگری دارد که مثلا تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر بگذارد. کی‌روش عادت دارد خیلی زودتر از موعد زمانی که قرار است جایی برود در آن مکان حاضر شود و امکانات و فضای آنجا را ببیند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: نکته جالب اینجاست که 29 کشور قبل از ایران در برزیل حضور پیدا کردند و در حالی که هنوز تکلیف صعودشان به جام جهانی مشخص نیست هتل و کمپ‌هایی را اجاره کرده‌اند، این نشان می‌دهد کی‌روش خیلی زود به برزیل سفر نکرده است. سرمربی تیم ملی باید اطلاعاتی در خصوص محل برگزاری جام‌جهانی و اردو داشته باشد. او حتی در این سفر قیمت هتل‌ها  را هم متوجه شد و به ما اعلام کرد.

کفاشیان درباره توقعات سرمربی تیم ملی در سال جام‌جهانی گفت: باید برای حضور قدرتمند در جام جهانی بازی‌های تدارکاتی را داشته باشیم و البته در این بین نگرانی لیگ هم وجود دارد. کی‌روش از ما درخواست داشت در صورتی که بازی‌های باشگاهی و برنامه‌های تیم ملی با هم تداخل پیدا کردند بازیکنان به تیم ملی بیایند که ما هم به او گفتیم این مسئله امکان‌پذیر نیست چون اکثر سرمربیان وقتی یک بازیکن خود را در اختیار نداشته باشند می‌گویند تیم ما فلج شده است. به هر حال باید در این موارد جلسات جدی را هم با سازمان لیگ برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه در جام‌جهانی به زنگ تفریح تبدیل نشویم به تمرینات و مسابقات تدارکاتی زیادی احتیاج داریم اما برنامه‌های کی‌روش با وضعیت فعلی تیم ملی سازگار نیست. الان فدراسیون فوتبال یکسری از اردوهای تیم‌های ملی را لغو کرده  و به خاطر این است که وضع مالی فدراسیون فعلا جالب نیست. اگر هم پولی از طرف فیفا به فدراسیون ایران برسد برای بعد از جام‌‌جهانی است.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: مجبور شدیم اردوی آلمان تیم نوجوانان و اردوی برزیل تیم ملی ساحلی را لغو کنیم. این امکان هم وجود دارد که برخی از برنامه‌های تیم ملی به هم بخورد. خوشبختانه یا متاسفانه برنامه‌های کی‌روش سنگین است و هزینه بر می‌دارد که این مسئله مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که نقش فدراسیون فوتبال در ماندگار شدن جواد نکونام در لیگ ایران چقدر است، گفت: نکونام کاپیتان تیم ملی است و زحمات زیادی برای فوتبال ما کشیده است. بعد از نامگذاری لیگ امارات به اسم معجول خلیج ع.ر.ب.ی به بازیکنانمان توصیه کردیم به لیگ این کشور نروند و به خاطر همین مسئله هم کمک‌هایی را انجام دادیم.

وی با اشاره به این مسئله که اختلافات نکونام، قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده در جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال برطرف شده است تاکید کرد: اختلافات لاینحلی بین این عزیزان وجود داشت که با پادرمیانی فدراسیون فوتبال برطرف شد. هم فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی دوست داشتند نکونام در استقلال باشد و هم خود این بازیکن. ما هم تضمین دادیم که اگر استقلال نتوانست پول این بازیکن را پرداخت کند از بودجه این باشگاه آن مبلغ را به نکونام پرداخت کند البته این ضمانت اجرایی برای تمام بازیکنان لیگ وجود دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا وزارت امورخارجه مسئولیت اعتراض به تغییر نام لیگ امارات را به فدراسیون فوتبال محول کرده اظهار داشت: هنوز رسما این مسئله به ما ابلاغ نشده است. هر زمان که به صورت رسمی نام لیگ امارات تغییر کرد آنوقت یکسری مذاکرات باید توسط وزارت امورخارجه و سفیر ایران در امارات صورت بگیرد و بعد ما شکایتمان را به AFC و FIFA انجام دهیم.

کفاشیان ادامه داد: اماراتی‌ها چون می‌دانند لیگشان به بازیکنان خوب ایرانی احتیاج دارد درصدد جذب آنها هستند البته تغییر نام لیگ آنها هم می‌تواند در این خصوص موثر باشد اما من معتقدم که لیگ این کشور چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند و فقط به جیب بازیکنانمان چیزی را اضافه می‌کند. از لژیونر شدن بازیکنانمان در لیگ‌های معتبر حمایت می‌کنیم اما شاید تغییر نام لیگ امارات مزیتی بود تا بازیکنانمان به این کشور نروند.

وی درباره اینکه آیا وزارت ورزش برای بازگرداندن محمدرضا خلعتبری از لیگ امارات به لیگ ایران اقداماتی را انجام داده است، گفت: خلعتبری قبل از این اتفاقات قراداد خود را با باشگاه عجمان به امضا رسانده و برای فسخ قرارداد باید خسارت بالایی را پرداخت کند. انشاءالله وزارت ورزش در این خصوص کمک کند و این مشکل هم حل شود.

وی درباره اینکه چرا محسن قهرمانی زمان کارت دادن به بازیکنان عصبانی است، گفت: شاید او می‌خواهد خودش را در غم کارت گرفتن بازیکنان شریک بداند و یا میخش را از همین ابتدای لیگ محکم بکوبد!  /ف

/تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.