.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شناسايي نقاط حادثه خیزدرسواحل مازندران

شمال نيوز: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت:امسال 79 طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران اجرا می شود .

علیرضا جانبازی در گفتگو با ایسنا، اظهارداشت: طرح های سالم سازی دریا از 16 خرداد ماه امسال در مازندران آغاز شده و تا پایان شهریور ماه در استان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال 79 طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران اجرا م شود گفت: از این تعداد 39 طرح به صورت دولتی و 40 طرح به صورت خصوصی است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران ادامه داد: از کل طرح های سالم سازی دریا در استان 38 طرح به صورت مردانه و زنانه (دوقلو) و 41 طرح به صورت شیفتی می باشد.
جانبازی با بیان اینکه سال گذشته 500 میلیون تومان از اعتبارات استانی از سوی استاندار مازندران در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته است گفت: این میزان اعتبار برای بهسازی طرح های سالم سازی دریا در شهرهای بابلسر ، گهرباران میاندرود ، جویبار ، نوشهر و ساری در اختیار این نهاد قرار گرفت.
وی اظهارداشت: امکاناتی از قبیل آلاچیق ، سرویس بهداشتی ، دوش حمام ، کمد لباس ، کمپ 110 ، کمپ 115 و نمازخانه در طرح های سالم سازی دریا برای گردشگران پیش بینی شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تصریح کرد: همچنین سال گذشته 18 میلیارد ريال اعتبار با پیگیری های استاندار و معاون رییس جمهور برای بهسازی طرح های سالم سازی دریای استان به بسیج سازندگی اختصاص یافت.
جانبازی افزود: این میزان اعتبار برای بهسازی و اقدامات زیرساختی طرح های سالم سازی دریا در شهرهای بهشهر ، نکا ، ساری ، بابلسر ، فریدونکنار ، سرخرود ، محمودآباد و نور هر کدام دو طرح و شهرهای سلمان شهر ، عباس آباد ، رامسر و گلوگاه هر کدام یک طرح در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت.
وی با اشاره به ورود گردشگران بسیار از مازندران به خصوص سواحل آن گفت: متاسفانه اعتبارات ملی برای بحث ساماندهی سواحل دیده نشده است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران یادآور شد: سال گذشته 13 دستگاه جت اسکی خریداری شده که جهت استفاده از سواحل در اختیار فرمانداری ها قرار گرفت.
جانبازی با اعلام اینکه 350 نقطه حادثه خیز در سواحل مازندران شناسایی شده است گفت: به تمامی مسئولین و فرمانداری ها توصیه شده که در مناطق حادثه خیز تابلوهای هشدار دهنده نصب کنند تا مسافرین از شنا کردن در این مکان پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: در مناطق ممنوعه و حادثه خیز به دلیل عدم اعتبار و بودجه لازم نمی توان از وجود ناجیان غریق و ماموران انتظامی بهره گیری شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران از گردشگران و مسافران خواستار شد: به هشدارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی در سواحل گوش دهند متاسفانه برخی افراد نسبت به این موضوع بی توجهی می کنند.
جانبازی با بیان اینکه 13 پایگاه جمعیت هلال احمر و 30 پایگاه اورژانس در سواحل مازندران راه اندازی شده است گفت: 80 هزار نفر از نیروهای انتظامی و 5 هزار و 500 نفر از نیروهای هلال احمر در سواحل استان بکارگیری شدند.
وی با اشاره به اینکه طول نوار ساحلی مازندران 338 کیلومتر است اظهارداشت: تاکنون از این میزان 48 درصد سواحل با 162.24 کیلومتر آزاد شده و 52 درصد سواحل به طول 165.76 کیلومتر آزاد نشده است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: همچنین 41.68 کیلومتر از سواحل مازندران در اختیار بخش های دولتی و نظامی قرار دارد.
جانبازی در خصوص اقدامات فرهنگی در سواحل مازندران گفت: سال گذشته 105 برنامه فرهنگی از طریق رادیو و تلویزیون در سواحل استان استفاده شده است.
وی تبلیغات محیطی ، برپایی نمایشگاه ، مسابقات فرهنگی ، اجرای موسیقی سنتی و محلی ، چاپ بروشور ، مسابقات نقاشی و طراحی ، جشن بادبادک ها ، مسابقه مجسمه های شنی ، غرفه عکاسی با لباس محلی مازندران ، مراسم عصری با شعر ، اجرای نمایش کودک ، راه اندازی نمازخانه ساحلی ، اهدای بسته های فرهنگی و اجرای برنامه های ویژه کودکان با موضوع هشدارهای اخلاقی و آگاهی بهداشتی و فرهنگی را از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: نیاز است صدا و سیما نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص سواحل در سطح کلان اقدام کند. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.