.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ثبت 210 مورد تالیف و اختراع توسط نخبگان بنیاد شهید مازندران

شمال نيوز-معاون امور اجتماعی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: از سال 85 تا کنون نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگران استان، 210 مورد ابداع، اختراع ، خلاقیت، تالیف و ترجمه کتاب داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت الله مظلومی در مراسم پایانی طرح سنجش و آموزش با عنوان مدیریت فردا، ویژه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثار استانهای مازندران و گیلان در ساری افزود: از این تعداد 57 مورد ابداع، اختراع و خلاقیت ها و 153 مورد تالیف و ترجمه کتب است.

وی گفت: 11 نفر از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگران مازندران، حائز رتبه های برتر در کنکور سراسری و شش نفر فارغ التحصیل دانشگاهها شدند.

مظلومی گفت: این نخبگان 30 مورد طرحهای تحقیقاتی و 297 مورد مقالات ارزنده به کنفرانس ها و کنگره های ملی و بین المللی ارائه دادند.

برگزاری مراسم نیما خوانی در ساری

به مناسبت صد و شانزدهمین سالگرد تولد پدر شعر نوین ایران، نیما یوشیج، نخستین برنامه نیما خوانی با حضور جمعی از شاعران مازنی، روز یکشنبه 21 آبان در کارگاه شعر آزاد ساری مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی ساری برگزار می شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی به مناسبت سالگرد پدر شعر نو ایران گفت: فرهنگ و هنر ایرانی در ادوار تاریخ نام های بزرگی را در دل خود جای داده و مردم هنر دوست و فرهنگ پرور ایران به داشتن شخصیت هایی چلچراغ های نورانی شعر و ادب فارسی به خود بالیده است.

حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی گفت: شعر معاصر دوران حیات خود را با نام شاعران بزرگ و تاثیر گذار دیگر عجین کرده اما نیما یوشیج از آنجا که با کشفو ارتقا ظرفیت های جدید در شعر فارسی و افزودن به گستره واژگانی آن از مخزن سرشار و پر رمز و راز بومی و محلی، فرم و ریخت تازه در حوزه تکنیک و زیبایی شناختی به آثار فاخر فارسی داده، جایگاه بی بدیلی دارد.

شناخت تاریخ و تمدن مازندران توسط نسل نو

مراسم بزرگداشت فرهنگ و تمدن پرشکوه مازندران و رونمایی از مجموعه کتاب 33 جلدی شناخت نامه مازندران در حوزه هنری مازندران برگزار شد.

نبی الله خدابخشی، مدیر حوزه هنری مازندران در خصوص اشاعه فرهنگ و تمدن مازندران اظهار داشت: این مراسم به منظور پاسداشت روز مازندران و رونمایی از مجموعه کتاب 33 جلدی شناخت نامه مازندران که در مجموعه پژوهشی این مرکز پدیدار شد، صورت گرفته است.

وی افزود: لازم است برای پیشرفت، به پیشینه و فرآیند گذشته تاریخ و تمدن مازندران رجوع کنیم و به افتخارات گذشتگان ارج نهیم و با روشی روان و مخاطب پسند گذشته تاریخ و تمدن مازندران را به نسل جدید بشناسانیم.

آغاز برداشت ماهیان گرم آبی از آببندان های مازندران

مدیرکل شیلات مازندران، از آغاز برداشت ماهیان پرورشی گرم آبی از حدود 600 قطعه از آببندانهای استان خبر داد.

حسن حبیب نژاد، مساحت آببندان هایی را در آنها ماهیان گرم آبی پرورش داده می شوند را 12هزار و 843 هکتار برآورد و پیش بینی کرد: امسال 33 هزار و 500 تن انواع ماهی گرم آبی از این آببندان ها برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

وی به وجود 750 قطعه آببندان با وسعت حدود 17هزار هکتار و حجم ذخیره آبی معادل 350 میلیون متر مکعب در مازندران اشاره کرد و افزود: پرورش ماهی در 575 قطعه از این تعداد آببندان صورت می گیرد./210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.