.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولين‌زن‌محجبه‌در‌سناي‌آمريکا

خانم «دانا الجابري» دختر مسلمان محجبه اي است که تنها 16 سال سن دارد. او معتقد است که تنها راه حرکت به جلويي که براي جوانان مسلمان آمريکا وجود دارد اين است که وارد فعاليت سياسي بشوند.

اين دختر مسلمان، يک سوري تبار است. او همواره از طريق تماس‌ها و تبليغات تلفني خود، از برخي نامزدهاي سياسي حمايت کرده است. وي همچنين مدتي به عنوان ناظر قضايي انتخابات مقدماتي، فعاليت کرد. او همواره دوستان و همکلاسي هاي خود را به فعاليت سياسي دعوت کرده و آنان را متوجه اهميت سياست براي مسلمانان کند.

به گفته خانم «دانا الجابري»، يکي از آرزوهايش راه يافتن به مجلس سناي آمريکا است. او مي‌خواهد اولين نماينده مسلمان و محجبه در مجلس سناي ايالات متحده آمريکا باشد.

«دانا الجابري» و ديگر جوانان مسلماني که مانند وي فعاليت سياسي مي‌کنند، تلاش دارند از فاصله اي که ميان مسلمانان با غيرمسمانان پس از حوادث تروريستي 11 سپتامبر رخ داده، بکاهند. به اعتقاد آنان، اين کار هم فقط از طريق فعاليت سياسي امکان پذير است.

البته ناگفته نماند بيشتر اين جوانان مسلمان، عرب تبار هستند. بر اساس نظرسنجي که چندي پيش توسط يکي از مؤسسات غيردولتي آمريکا صورت گرفت، اکثريت مسلماناني که در حال حاضر در ايالات متحده هستند، خارج از آمريکا و اکثرا در کشور مادري خود متولد شده اند.

در همين راستا «ايپو پاتيل» مدير اجرايي سازمان "جوهر جوانان از طريق اديان" که از مشاوران کاخ سفيد به شمار مي‌رود، در اين باره گفت: نسل گذشته جوانان مسلمان در آمريکا (که اکنون مسن و پير شده اند) بيشتر اوقات خود را صرف ساخت مسجد، مدرسه و غيره مي‌کردند بنابراين نسل فعلي بايد بر مؤسسات عمومي بزرگ تمرکز کنند.

در پايان گفتني است بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد براي مثال جوانان مسلمان ايالت شيکاگو توانسته اند با فعاليت شبانه روزي و مفيد، پانصد ميليون مسلماني که مقيم اين ايالت هستند را جذب خود کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 ارديبهشت 1389
لطفا هنگام درج آماردقت بیشتری به خرج دهید کشور آمریکا کمتراز500میلیون جمعیت دارد تاچه رسد به ایالت شیکاگو...
نا شناس 6 ارديبهشت 1389
مگه آمريكا ميذاره يك مسلمان وارد سنا شود؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.532 seconds.