.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بدرقه متفاوت حسینی پور با قلم یک تحلیلگر مسایل سیاسی و اجتماعی ؛
اعوجاج مدیریتی عامل ناکامی مازندران/ ضرورت ترمیم بافت مدیریتی استان !
شمال نیوز : درخصوص عدم موفقیت اولین استاندار ناکارآمد دولت سیزدهم در استان به رویکرد غیر تحولی و ضعف شناختی وی از نوع تعاملات وفرآیندهای اجرایی بر می گشت بگونه ای که با گذشت دوسال از اولین سفر رئیس جمهورو هیات دولت سیزدهم به این خطه، مصوبات راهبردی و راهگشای آن را نتوانست به سرانجام برساند و ....

شمال نیوز / عقیل امامی * : عدم همراستایی و فقدان سیاست واحد ومنسجم مدیریتی در مازندران تحقق برنامه های محوری دولت سیزدهم در این استان را با تردید و چالش اساسی مواجه کرده است.

 

با گذشت حدود ۳۰ ماه از استقرار تیم مدیریتی دولت سیزدهم در مازندران هیچگونه رهیافتی از برنامه های مدون این دولت در حوزه اجرا مشاهده نمی شود که علت عمده آن تنگنای مدیریتی ناشی از ضعف مفرط در اتخاذ راهکارهای اصولی و فقدان استراتژی پایدار در عرصه انتصاب مدیران تحولگرا و معتقد به گفتمان دولت مردمی آیت الله رئیسی در این استان است.

 

مدیر روابط عمومی و رسانه ریاست جمهوری منصوب شد

 

از سوی دیگر حوزه های پیشران توسعه مازندران در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت طی سه سال گذشته بواسطه عملکرد ضعیف اولین فرستاده دولت سیزدهم به این استان بجای تحول و پیشرفت به سمت افول و قهقرایی سوق یافته و وضعيت ناگوار اقتصادی برنجکاران و باغداران و بخش گردشگری که از فقدان زیرساخت های این بخش در رنج است ونیز صنعت ناشکوفای استان که حدود ۳۰درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی آن درشرایط تعطیلی و نیمه تعطیلی قرار دارند، موید این مدعاست. 

 

نکته اساسی اما درخصوص عدم موفقیت اولین استاندار ناکارآمد دولت سیزدهم در استان به رویکرد غیر تحولی و ضعف شناختی وی از نوع تعاملات وفرآیندهای اجرایی بر می گشت بگونه ای که با گذشت دوسال از اولین سفر رئیس جمهورو هیات دولت سیزدهم به این خطه، مصوبات راهبردی و راهگشای آن را نتوانست به سرانجام برساند وتاکنون از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر با ۱۷هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تنها ۷هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۴۱درصد آن جذب شد که بیانگر عقب ماندگی استان در این حوزه است تا جایی که رئیس جمهور محترم در خصوص عدم پیشرفت پروژه های مصوب مانند پروژه راهبردی احداث کارخانه زباله سوز مرکز استان به مدیریت ارشد اجرایی استان هشدار داد و ضرب الاجل ۶ماهه را برای بهره برداری آن تعیین کرد امابا گذشت یکسال از این هشدار مسئولانه دریغ از پیشرفت و افتتاح این پروژه محوری که سالها مردم در انتظار بهره برداری آن هستند.!

 

در توصیف چندگانگی سیاست مدیریتی حاکم بر این دیار همین بس که معاون سیاسی اصلاح طلب بنفشی فرماندار دولت گذشته در رویدادی حیرت انگیز از سوی استاندار دولت سیزدهم بعنوان نماینده عالی دولت انقلابی در غرب استان منصوب شد و شیون های معتقدان حقیقی جریان انقلاب در مخالفت با این اقدام نامتعارف ومغایر با مشی سیاسی دولت در استان، هرگز شنیده نشده است.!

 

 وضعیت سیاسی این استان چنان بغرنج و آزاردهنده است که در مرکز دیپلماسی و راهبری استان، برخی مدیران بجای مانده از دولت بنفش و سازمان دهنده جریان سیاسی متعلق به اردوگاه لیبرال ها همچنان بر کرسی خود نشسته و فریادهای حق طلبانه جریان انقلابی و فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر رئیسی برای برکناری آنان به هیچ انگاشته شد و فراتر آن که از این عناصر بنفشی بعنوان مدیران زبده وباتجربه یاد کردندبدون آنکه اشاره‌ای به انفعال و بی برنامگی آنان در دولت محبوبشان شود.!

 

 ‏هماهنگ کننده سابق سیاستهای منطقه ای دولت در مازندران در این مدت چنان غرق در لابی گری و تعاملات یکجانبه با متنفذین و چهره های سرشناس بود که ماموریت اصلی خود در این حوزه راهبردی را بفراموشی سپرده وبا بی عملی ناشی ازناآشنایی بافرآیندهای اجرایی و تهدیدات و فرصت‌های جدی این عرصه، کاهش سرمایه اجتماعی دولت تحولخواه سیزدهم درخطه عاشورایی علویان راموجب شد.!

 

 ‏گزینش برخی افرادناتوان ،فاقد تجربه مدیریتی و ناهمسو با گفتمان دولت کریمه سیزدهم برای مرکز حکمرانی استان که علت مهم بخشی از مشکلات کنونی به شمار می رود ونیز وارد کردن نیروهای صفرکیلومتر غیر بومی و فاقدکدشناسه مستخدمی به بدنه مدیریتی با استفاده از سهمیه جوانان تحصیلکرده و انقلابی این سامان ماجرای تلخی است که کام مردم بویژه جوانان مومن دیار علویان را در مدت حضور والی ناکام استان تلخ کرده و سبب تقابل و رقابت نامیمون داخلی در ستاد راهبری استان و به تبع آن هدر رفت فرصت های محدود خدمت رسانی در این دیار و عدم پیشبرد سیاست‌های ترسیمی دولت شده است بگونه ای که بخش زیادی از انرژی وفرصت در اختیار مسئولان و مدیران تابعه بجای هم افزایی در مسیر توسعه پایدار،صرف تقابل و نقش آفرینی ناسالم در عرصه اجرایی استان شد.

 

 ‏همچنین یکی از معاونان غیربومی والی استان که حکم مستخدمی خود در دولت را دوسال ونیم گذشته وناگهان در جایگاه مدیرکلی دریافت کرد، بدلیل ناآشنایی با فرآیندهای اداری و عدم احاطه بر حوزه ماموریتش با چالش مقبولیت و کارآمدی مواجه بود و از این روی در انتهای کار والی سابق و علی رغم میل باطنی از تیم اجرایی استان جداشد وبا دریافت حکم مدیرکلی به پایتخت رفت.!

 

 

‏با توجه به ماموریت مهم واساسی دولت در حوزه پیشران اقتصادی متاسفانه مسئولیت آن در مازندران همچنان برعهده معاون بازمانده و خسته دولت قبل است که تبلوری از تحول و نوآوری در تببین سیاست‌های نوین حوزه اشتغال وسرمایه گذاری بعنوان پیش نیاز توسعه اقتصادی در استان مستعد و بغایت محروم مازندران به چشم نمی آید و گویا اراده ای هم برای تغییر این چهره پرنفوذ و سالخورده وجود ندارد.!

 

مازندران اما در حوزه عمرانی که با انباشت مشکلات بویژه در زمینه طرح های جدید و پیگیری حدود ۴هزار پروژه نیمه تمام دست به گریبان است، به علت حضور معاون غیر فعال و بی دغدغه که برنامه ریزی برای تحقق آرزوهایش در سپهر سیاسی را در دستور کار داشت و بهمین علت نیز عرصه خدمت را رها کرد ، نتوانست فعالیت های گسترده این حوزه را سامان بخشد و جایگزینی مسئول پرحاشیه دولت بنفش که بلافاصله و درکمال ناباوری بعنوان فرماندار دولت سیزدهم و در دوسالگی عمر این دولت نیزبه سرپرستی معاونت عمرانی ارتقا یافت، بعلت عدم جلب نظر مراجع دیده بانی و برغم گذشت ۱۰ماه از سرپرستي همچنان نتوانست حکم معاونت را از وزارت کشور دریافت کند که این مسئله خود تصویر روشنی از نابسامانی وسیع مدیریتی در مازندران را منعکس می کند. 

 

در تحلیلی واقع بینانه باید اذعان کرد سیمای مازندران امروز در دولت مردمی وتحولگرای سیزدهم بواسطه ناهمگونی بافت سیاسی، پیشرفته و پرشتاب نیست و رویکردهای مدیریتی آن مبتنی بر قاعده همسویی آرمانی با گفتمان دولت مردمی پیشرفت نکرده و در ارزیابی های روشن تر مراکز رسمی دولت نیزنمره قابل قبولی ندارد که باید چاره‌ای اساسی برای این مهم اندیشید واکنون انتخاب دکتر یوسف نوری چهره توانمند ملی، انقلابی ، متعهد ، همسو با گفتمان دولت مردمی و از سلک ایثارگران بعنوان استاندار جدید این سامان یک فرصت چاره ساز در مسیرپیشرفت تلقی می شود و از این رو بارقه های امید را برای ساماندهی نظام مسائل و شتاب بخشی به روند توسعه پایدار استان در دلهای علویان تاباند.

 

باتوجه به مشکلات و چالش های مدیریتی پیش گفته، جریان انقلابی و دغدغه مند مازندران  وظیفه خود می داند در بستر هم افزایی و تعامل هوشمندانه با مدیریت اجرایی جدید مازندران ضمن تاکید بر ضرورت ترمیم بافت مدیریتی استان ورفع چالش های بنیادی، زمینه  اعتلای ظرفیت های پیشرفت استان را فراهم آورد و دولت مردمی سیزدهم را در نیل به اهداف آرمانی در پرتو وحدت و همدلی مومنانه یاری رسانده ونیز در آستانه دور دوم سفر استانی رئیس جمهور صادق و مردمی به این دیار، نقشه راه عالمانه و هوشمندانه ای را برای به فعلیت رساندن استعدادهای شگرف نگین شمال کشور ترسیم، تدوین و ارائه نماید.

 

* تحلیلگر مسایل سیاسی و اجتماعی 

‏‏


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 ارديبهشت 1403
فوق العاه بود
به نظر بنده خیلی سریع مدیران بجای مانده از دولت قبل باید تخلیه بشن همین و بس
استاندار محترم تا سفر رییس جوهور این اتفاقات بیفتد در غیر اینصورت دوباره همین اقایان خودشون رو جا میکنن و شما رو هم به سرنوشت اون اقای سابق رانتی دچار میکنن…
نا شناس 10 ارديبهشت 1403
تعلل بیش از این در پاکسازی مدیران فشل دولت قبل خیانت است به مردم استان
اون مدیران غربگرا فقط به فکر جیبشان بودند و پست شان
به مردم خدمت نکردند و باعث نارضایتی شدند
نا شناس 10 ارديبهشت 1403
بسیاری از انتصابات استاندار قبلی اشتباه بود.علی الخصوص در راه و شهرسازی
نا شناس 10 ارديبهشت 1403
یکی از مهمترین اولویت ها تغییر در معاونت عمرانی و همچنین تغییر در راه و شهرسازی می باشد.
محمد 10 ارديبهشت 1403
آقای امامی خیلی زشته آدم برنفسش فائق نیاد بخاطر کم کاری و رفیق بازی با معاون سیاسی قبل آقای سلگی شما از استانداری اخراج شدی و الان دارید اینهمه خدمات را زیر سوال میبرید، ضمن اینگه بخشهای زیادی از حرف های شما غلط هست و از روی بی فکری
محمدی 10 ارديبهشت 1403
عقیل جان سلام من که حسین پور و تیمش از جمله سلگی، علیخانی، جبار فرجی ، رجبی، محبی، توکلی و …. را بی عرضه و... میدانستم و میدانم اما خدمتی که حسینی پور در جذب شما در آب و فاضلاب کرد را انکار نکن. ضمن اینکه براساس بررسی های دقیق و مذاکرات با مدیران و فرمانداران ، استاندار جدید خیلی خیلی خیلی پیاده و داغونتر از حسینی پور هست
۱۲۳ 10 ارديبهشت 1403
عالی و بی نقص. علی الخصوص معاون خسته بازمانده دولت قبل. عامل اصلی ناکامی اقتصادی استان. مرد پشت صحنه همه رانت ها.‌
نا شناس 11 ارديبهشت 1403
برعملکرد ضعیف و سیاسی بازی جناب حسینی پور باید گفت اقبال به آقای ریسی تنزل شدیدی در مازندران داشته است. یاران و حلقه اصلی استاندار سابق جناب آقای ثلاثی ، توکلی، نوبخت ، خیریان پور ، کارنامی مجلس و... نقش اساسی را در این بین داشته اند
رسانه 11 ارديبهشت 1403
سلام چرا نظرات ما را ثبت نمی کنید ایا شنا با این گونه فشار مطبوعاتی و رسانه ای دنبال پست هستید.
نا شناس 11 ارديبهشت 1403
اقای استاندار چون استان نمیشناخت به یک سری افرادی که بعضا رزنومه بسیار بدی هم داشتند اعتماد کرد و بر این اساس پست ها را چینش را کرده است و همینطور بستگان خود که در قسمتهای مختلفی که تقریبا یک در صد تخصص داشتند را بکار گیری کرده و استان را به فنا داده و به راه انداختن پویش و مسئولین ارشد استان را در معذورات انداخته و تا از او حمایت کنند این بداند که استان درسته بی صاحب هست اما این مردم ولایت مدار شیعه هم خدایی دادند یکی از انتصابی که شعار ریس جمهور را زمین زده و انتظارات استان محقق نشده در حوزه راه شهر سازی بوده است
طبری 11 ارديبهشت 1403
آقای امامی بعد از جابجایی همه مدیران استانی دست به قلم میشه و نهایتا چیزی گیرش نمیاد.برادر مومن انقلابی بیا به میدان عمل و دلسوزانه قلم بزن.این راهی که انتخاب کردی قشنگ نیست.
شادی 11 ارديبهشت 1403
ایا اگر یک استاندار از شرق مازندران بود باز هم این انتقادات بود؟ بس کنید این تفرقه و نگاههای کوتوله سیاسی را..عدم اتحاد و تفکرات جزیره ای مازندران را به اینجا کشانده.همین رفتارها باعث شده تا وزارت کشور به خودش اجازه بده ضعیف ترین وزیرش رو به با ظرفیت ترین استان شمال کشور تحمیل کنه.
حزب الله 11 ارديبهشت 1403
با سلام آقای رمدانی امید ما به شما نیروی انقلابی هست و به آقای امامی عزیز
واقعا وضعیت مدیران استان اسفناک و فاجعه بار می باشد
مدیر کل دخانیات استان مازندران قریب به ۳ سال بر مسند امور قرار گرفته که به حق در حد یک سرکارگر نمی باشد
و چرا واقعا اقدامی نشده البته با پدرخواندگی نماینده قایمشهر که خدا رو شکر این دوره رای نیاورده در مسند امور بوده
و به لطف دولت قبل و استاندار دولت بنفش
تولید حداقلی و کارخانه سیگار سازی دارای خط تولید به روز ولی هیچ استفاده ای ازش نشده
خط فیلتر سازی بلا استفاده افتاده
کارخانه فرآوری سورک به حال خود رها شده
واقعا آقای استاندار به داد این مجموعه برسید
خیلی از مجموعه ها دارای افراد ضعیف در حد مدیران ارشد می باشد
بچه های انقلابی و کار آمد در مسند امور قرار دهید
و حق مردم مازندران چنین جایگاهی نیست
تنها دکتر رمدانی به جد پیگیر دغدغه های استان هست
آقای نوری باید نشون بدی استاندار انقلابی و با برنامه هستی
ونه اینکه رزومه ای فقط در کارنامه داشته باشی
پاسخگو خون شهدا باشیم ان شاءالله
عبدالله 11 ارديبهشت 1403
درود بر شما،
متاسفانه با توجه به عملکرد خیلی ضعیف استاندار قبلی ، جابجایی نابجایی هم اتفاق افتاد که با توجه به زمان کم مانده تا انتخابات ریاست جمهوی نمیشود از این بنده خدا انتظاری برنامه توسعه داشت
نا شناس 11 ارديبهشت 1403
اصلا می خواهی چی بگی؟ این دولت ضعیف است ؟ یا مدیران دولت گذشته مشکل دارند؟یعنی بنظر شما هر دولتی که سر کار آمد باید همه را برکنار کند؟
این نظرات شما سازنده نیست بلکه کلاف سر درگم است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.