.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موج جدید اسلام‌ستیزی در بریتانیا؛ شما حق ندارید در مدرسه نماز بخوانید
مسئولین مدرسه "جامعه مایکلا" در شمال لندن، دیماه سال گذشته مانع اقامه نماز دانش‌آموزان در وقت نهار در حیاط این مدرسه شدند. حالا پس از شکایت حقوقی دانش‌آموزان از مدیران مدرسه، دادگاه عالی انگلیس از این اقدام اسلام‌ستیزانه حمایت کرده است.
موج جدید اسلام‌ستیزی در بریتانیا؛ شما حق ندارید در مدرسه نماز بخوانید

یکی از دانش‌آموز دختر، در اعتراض به #سلب_آزادی دینی در این مدرسه، به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد و خواستار اقامه نماز در حیاط مدرسه شد.

 

حالا با گذشت حدود سه ماه از این ماجرا، دادگاه عالی انگلیس حکم ممنوعیت اقامه نماز در این مدرسه را که از بین ۷۰۰ دانش‌آموزش حدودی نیمی از آنها مسلمانند، صادر کرد.

 

شماری از مطبوعات #اسلام‌ستیز در انگلیس از جمله روزنامه دیلی اکسپرس با ابراز خوشحالی از این تصمیم، به نقل از مدیر مدرسه، رأی دادگاه عالی مبنی بر محرومیت دانش‌آموز مسلمان از انجام فریضه نماز را یک پیروزی برای همه مدارس بریتانیا معرفی کردند.

 

به دنبال صدور این رأی ضداسلامی دادگاه، کاترین بیربالسینگ، موسس و رئیس مدرسه «مایکلا» در برنت، شمال لندن، تصمیم قاضی دادگاه عالی را ستود و گفت: «این یک پیروزی برای همه مدارس بود».

 

این مدیر مدرسه ادعا کرده است: مدرسه‌ها نباید توسط یک دانش آموز مجبور شوند که رویکرد خود را فقط به این دلیل که او تصمیم می گیرد چیزی در مدرسه را دوست ندارد، تغییر دهد.

 

این دانش‌آموز دختر مسلمان، ممنوعیت اقامه فریضه نماز در مدارس انگلیس را #تبعیض‌آمیز خواند که بر ایمان وی تاثیر منفی دارد.

 

در این بین حمایت گسترده دستگاه قضایی و رسانه‌های انگلیس از این حرکت اسلام‌ستیزانه قابل تأمل است.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسلام هراسی و اسلام ستیزی در جامعه انگلیس در سه سطح رخ می‌دهد: در سطح فضای عمومی جامعه به صورت خشونت کلامی و فیزیکی، درسطح رسانه‌ها به صورت تصویرسازی منفی و در سطح دولت به شکل تبعیض در حقوق شهروندی و ارائه خدمات.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.285 seconds.