.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عکس/ زیباترین عکس «ما» و «امام»
زیباترین عکس امام برای من این عکس است آنجا که امام روح‌الله در کانون آن نشسته است و ملتی انگار تعلقاتش را از تن به در کرده که به کلام او گوش بسپارد.

شمال نیوز: یکبار کسی برایم تعریف می‌کرد خرداد ۶۸ تنها هشت سال داشت. تصویری یادش می‌آمد که رادیوی خانه شان روشن بود. می‌خواست برود امتحان بدهد که رادیو اعلام می‌کند امام رحلت کرده‌است. می‌گفت پای سفره از حال رفتم. بعد از امام تصوری از زندگی نداشتیم. دنیا به آخر خودش رسیده‌بود. من سال‌ها تلاش کردم این جملات را برای خودم معنی کنم. که امام مگر چه شکلی بود که کودکی از درد نبودنش از حال می رود؟

 

برای نسلی که امام خمینی را ندیده؛ شروع امام در زندگی‌اش پیرمرد مهربانی است که اول کتاب‌های درسی چای می‌ریزد، روی کودکان را می‌بوسد و به صورتشان می‌خندد. پیرمردی با ریش بلند و کلاه کوچک یا عمامه‌ای روی سر که نام و نشانش را می‌توان در آلبوم عکس مادر و پدرهای دهه شصتی به خوبی دید. زوج‌هایی که حتی توی عکس‌های عروسی‌شان عکس امام می‌گذاشتند یا عید به عید پای عکس امام عکس یادگاری می‌گرفتند و سال‌شان را کنار عکس امام تحویل می‌کردند. امام تصویر خداگونه کودکانی بود که در ذهن شان برای خدا دنبال چهره‌ و تصویر می‌گشتند و آن را در پیرمردی می یافتند که با ریش‌های سفید بلند و با لبخندی همیشگی به چهره شان نگاه می‌کند. پیرمردی که به خاطرش بچه‌ها روی شانه پدر و مادرشان سوار می‌شدند تا دست‌شان را به دست او برسانند.

 

عکس/زیباترین عکس «ما» و «امام»

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.199 seconds.