.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقصر پرداخت نشدن حقوق معلمان و فرهنگیان معرفی شد
دستور رئیسی برای پیگیری رخداد تلخ به سرانجام رسید/ نوری از آموزش و پرورش رفتنی شد؟
ماجرای تلخی که خاطر معلمان شریف کشور و خانواده های آنان را در آخر سال تلخ کرد و همین موضوع بهانه ای را به...
دستور رئیسی برای پیگیری رخداد تلخ به سرانجام رسید/ نوری از آموزش و پرورش رفتنی شد؟

به گزارش شمال نیوز، روز پایانی سال گذشته بود که خبری عجیب منتشر شد؛ «حقوق اسفند معلمان هنوز پرداخت نشده است»!

 

ماجرا به اختلاف بین وزارت آموزش و پرورش با عنوان «اختلاف مبانی محاسبه فوق‌العاده رتبه‌بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور» برمی‌گشت.

 

این در حالی بود که معمولا هزینه های اسفند خانوار نسبت به ماه های گذشته چند برابر است. خرید ملزومات عید نوروز، وسایل پذیرایی، لباس نو، هزینه مسافرت و... همه از مواردی است که عمده مردم از حقوق اسفندماه برای آن برنامه ریزی می کنند.

 

خبر اعتراض معلمان بلافاصله با واکنش کاربران فضای مجازی و استقبال شبکه های ضدانقلاب همراه شد. رئیس جمهور فورا دستور پیگیری ماجرا و پرداخت حقوق معلمان را صادر کرد.

 

امشب به بانک مرکزی می روم

 

وزیر آموزش و پرورش در باره چرایی این موضوع به صداوسیما گفت: تاخیر در پرداخت حقوق بر اساس این بود که ما مطالبات رتبه بندی را همزمان با حقوق پرداخت کنیم که مبنای محاسبه ما بود؛ در مبنای محاسبه اختلافی به وجود آمد لذا حقوق اسفندماه را همانند گذشته پرداخت کردیم.

 

وی افزود: معوقات از همکاران کسر شده بود که پیگیری کردیم.

 

وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: با دستور رئیس جمهور و پیگیری‌های لازم قرار شد پرداخت معوقات برای همکاران انجام و پرداختی‌ها کامل شود و از اینجا به بانک مرکزی می‌روم که پرداخت‌ها انجام شود.

 

در نهایت هم حقوق معلمان به صورت چند مبلغ علی الحساب واریز شد و موجبات نارضایتی جامعه فرهنگیان را فراهم کرد. 

 

چند روز پیش رئیس جمهور دوباره بر پیگیری رخداد همین موضوع تلخ تاکید کرد و گفت: اجرای نادرست طرح خوب رتبه‌بندی معلمان در آخر سال کام معلمان عزیز را تلخ کرد که تدابیری برای حل موضوع اتخاذ شد، اما موضوع باید تا حصول نتیجه با جدیت بررسی و پیگیری شود تا اگر سوءمدیریتی وجود داشته حتماً با قاطعیت با آن برخورد شود.

 

مقصر پرداخت نشدن حقوق معلمان و فرهنگیان معرفی شد

 

پیرو دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند دکتر مخبر در نامه‌ای به دکتر رئیسی نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه را اعلام کرد.

 

در نامه محمد مخبر به آیت‌الله رئیسی که عصر چهارشنبه نوشته شده، آمده است: با وجود تقارن موضوع با ساعات پایانی سال، موضوع با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خزانه‌داری کل کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش بررسی و حقوق اسفند و اصلاحیه آن در حداقل زمان پرداخت شد.

 

در این نامه همچنین درباره علل بروز مسئله‌ تصریح شده است: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

 

بنا بر نامه معاون اول به رئیس جمهور برای حل مشکل و اجرای دقیق و قانونمند رتبه‌بندی معلمان نیز مقرر شد، با وجود برخی ابهامات در احکام صادره که در فرصت مناسب بررسی خواهد شد، برای رعایت شأن و جایگاه معلمان علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات (۳۸هزار میلیارد تومان) قانون مصوب، دولت نیز از حداکثر اختیارات قانونی خویش برای افزایش رقم مصوب استفاده کرده و بر این اساس مطالبات قانونی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ با فوریت محاسبه و پرداخت شود.

 

نوری خداحافظی می کند؟

 

حال باید دید رئیس جمهور که دستور پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و برخورد قاطع در صورت وجود سوءمدیریت را داده بود با مسئولان آموزش و پرورش به ویژه شخص آقای وزیر چه برخوردی خواهد کرد.

 

ماجرای تلخی که خاطر معلمان شریف کشور و خانواده های آنان را در آخر سال تلخ کرد و همین موضوع بهانه ای را به دست شبکه های ضدانقلاب داد که اتفاقا چند وقتی است مدارس، دانش آموزان و معلمان را به عنوان سیبل اهداف خود در نظر گرفته اند.

 

علاوه بر این دستاوردهای عدیده دولت در سال گذشته که فقط چند نمونه برجسته آن در روزهای پایانی سال رونمایی شد را تا حدی به حاشیه برد.

 

گفتنی است یوسف نوری سومین وزیری بود که توسط رئیسی به مجلس معرفی شد تا پس از گزینه های اصلی رئیسی یعنی باغگلی و فیاضی، بتواند نظر نمایندگان مجلس را جلب کند در حالی که به عقیده کارشناسان آموزش و پرورش او گزینه توانمند و مناسبی برای این مهم نبود.

 

بهترین کار برای جبران

 

فارغ از سوءمدیریت صورت گرفته، بهترین کار می توانست و می تواند این باشد که ماجرای واریز حقوق معلمان با معوقات و ... تا قبل از بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز به سرانجام برسد اما رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از پیگیری جدی موضوع پرداخت معوقات رتبه‌بندی فرهنگیان خبر داده و گفته است که تا کنون بیبش از هفت جلسه در این باره تشکیل شده و به زودی نتایج آن را اعلام خواهد شد./ جهان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.