.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد :
ضرورت تقویت اقتصاد دانش بنیان برای تحقق شعار سال در مازندران
شمال نیوز: دکتر وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: تقویت اقتصاد دانش بنیان برای تحقق شعار سال در مازندران ضرورت دارد.
ضرورت تقویت اقتصاد دانش بنیان برای تحقق شعار سال در مازندران

به گزارش شمال نیوز، دکتر وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور ضمن اشاره به اهمیت تحقق شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" گفت: اقتصاد دانش بنیان بعنوان مؤثرترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی، شاهراه اصلی رشد تولید، اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی است.

 

دکتر آرایی عنوان کرد: توسعه بخش خصوصی، کوچک شدن دولت، کاهش تورم و رشد تولید، تقویت پیوند بین آموزش عالی و بازار کار و از بین رفتن وابستگی اقتصادی به خارج از کشور از مزایای اقتصاد دانش بنیان است. 

 

عضو اتاق فکر سیاستگذاری علم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: استان مازندران حدود ۴ درصد تولید ناخالص ملی را دارا می باشد که با توجه به ظرفیت های گسترده استان بویژه در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، انرژی و فناوری بستر مناسبی برای سرمایه گذاری گسترده و رشد تولید وجود دارد.

 

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه گفت: تعداد ۱۲۰  شرکت دانش بنیان در استان مازندران تشکیل شده اند که عمدتاً در حوزه تجاری سازی، محصولات پیشرفته و دارویی، تجهیزات پزشکی و نرم افزار و تکنولوژی فعالیت دارند و این می تواند بسترساز تحقق شعار سال در استان شود. 

 

دکتر آرایی گفت: حسب اعلام رئیس پارک علم و فناوری استان، اکنون کالاهای ۳۳ شرکت در حوزه های بهداشتی، صنعتی و خدماتی به ۳۰ کشور جهان صادر می شود که این خبر بسیار امیدوارکننده است لیکن این شرکت ها بایستی تقویت و حمایت شوند.

 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ابزارهای حمایتی گفت: تشویق و ترغیب نخبگان فناور و ایده های خلاق، افزایش صادرات کالاهای دانش بنیان، پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، اتصال واحدهای تولیدی با شرکت های دانش بنیان و حمایت دستگاه های اجرایی از آنها، ورود شرکت های دانش بنیان برای تنوع بخشی به تولیدات کشاورزی از جمله اقدامات موردنیاز شرکت های دانش بنیان در مازندران است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.467 seconds.