.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش ۲۰ درصدی بستری‌ها
زنگ خطر به صدا درآمد/ موج هشتم کرونا به مازندران رسید
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: موج سواری و شیوع سویه جدید کرونا از ۲ هفته گذشته در استان آغاز شده است.
زنگ خطر به صدا درآمد/ موج هشتم کرونا به مازندران رسید

شمال نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: براساس آمار به روز شده مراجعات سرپایی به مراکز درمانی و همچنین افزایش تعداد بیماران مبتلا شاهد ورود این استان به موج هشتم کرونا در زمان حاضر هستیم.



به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران، فرهاد غلامی در این ارتباط افزود: موج سواری و شیوع سویه جدید کرونا از ۲ هفته گذشته در استان آغاز شده است.

 

وی ادامه داد : آمار مراجعه کنندگان سرپایی ۱۰ و بستری شدگان کرونایی تا ۲۰ درصد در ۲ هفته اخیر افزایش داشته که همه این مسائل بیانگر ورود استان به موج هشتم کرونا است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران علایم سویه جدید کرونا را متشابه با علائم سرماخوردگی معمولی عنوان کرد و گفت: تب، لرز، بدن درد، تغییر صدا و بی حالی از جمله علائم موج هشتم کرونا است.

 

به گزارش ایرنا، مازندران از ۱۹ شهریور ماه سال گذشته پس از ورود بابل و بابلسر به جمع شهرهای آبی در وضعیت خوبی از نظر پایین آمدن آمار کرونا قرار داشت بطوریکه تا مدتها علاوه بر کم شدن تعداد شهرهای پرخطر کرونایی از تعداد مبتلایان و بستری این بیماری کاسته شد.

 

همچنین در این مدت مازندران تا مدتها روزهای سفید کرونایی و بدون مرگ و میر را گذراند اما این وضعیت تا اواسط اسفند پارسال ادامه داشت و در آنزمان با ثبت مواردی از فوت ناقوس روزهای سیاه مرگ کرونایی در استان به صدا در آمد

 

همواره در این مدت مسوولان حوزه بهداشت و درمان مازندران در خصوص شکننده بودن وضعیت کرونا در استان و احتمال بازگشت دوباره افزایش مبتلایان و فوتی ها هشدار دادند و این موضوع به استناد آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نیز به اثبات رسید.

 

به طوریکه طی ۲ روز گذشته هفت نفر از مردم مازندران براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۳ بیمار جدید شناسایی شد و در حال حاضر ۱۱۳ نفر در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد ۳۴ نفر در شرایط بد قرار دارند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

 

براساس آمار ارائه شده از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روزانه یک هزار مورد بیمار مبتلا به کرونا برای درمان به بیمارستان ها مراجعه می کنند و روزانه بیش از ۸۰ نفر نیز بستری می شوند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجم فروردین ماه از مشاهده موج هشتم ویروس کرونا در کشور خبرداد و گفت که موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است و مهمترین مسأله برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تزریق واکسن است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.