.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) ؛
سومین سالگرد ارتحال آیت الله طبرسی در مازندران برگزار می شود
شمال نیوز: سومین سالگرد ارتحال آیت الله نورالله طبرسی(ره) عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان مازندران همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) برگزار می شود.
سومین سالگرد ارتحال آیت الله طبرسی در مازندران برگزار می شود

به گزارش شمال نیوز، همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع)، سومین سالگرد ارتحال آیت الله نورالله طبرسی(ره) عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان مازندران برگزار می شود.

 

این مراسم معنوی روز پنج شنبه 27 بهمن ماه ساعت 9:30 دقیقه صبح با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین گواهی رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح و با مداحی حاج امیر سلیمانی در مصلای حضرت امام خمینی(ره) ساری برگزار خواهد شد.

 

آیت الله نورالله طبرسی به عنوان یکی از این انقلابیون خطه مازندران نقش بسزایی در مبارزات علیه رژیم پهلوی داشت. او از سال ۱۳۴۲ و زمانی که امام راحل علم پرچم مبارزه علیه طاغوت را برافراشت در تظاهرات قم شرکت داشت ، اعلامیه های امام و انقلابیون را پخش و برای آگاه کردن مردم سخنرانی می کرد. این روحانی وارسته مازندرانی نه تنها در فاجعه ای که رژیم شاه برای مدرسه فیضیه قم ایجاد کرده بود حضور داشت ، بل که در مراجعت امام راحل به قم و جشن بزرگ مدرسه فیضیه برای ورود امام نقش داشت و سابقه مبازراتیش در تهران علیه نظام ستم شاهی هم ثبت شده است.

 

این عالم ربانی همواره در صف مبارزه با رژیم پهلوی بود. او با شرکت در تظاهرات مردم قم و تمامی فعالیت‌های سیاسی مرسوم و متداول، از پیشگامان عرصه مبارزه محسوب به شمار می رفت. وی همچنین یکی از دست اندرکاران مراسم استقبال از امام خمینی (ره) به قم پس از فاجعه مدرسه فیضیه و بازداشتشان در تهران بود.

 

وی بعدها از قم مهاجرت کرد و در سال ۱۳۵۲ در ساری مقیم شد و در این شهرستان به فعالیت‌های سیاسی و مذهبی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی ، اداره امور شهری این کمیته را بر عهده گرفت. او در طول هشت سال دفاع مقدس به فعالیت‌های پشتیبانی از جنگ پرداخت. بارزترین نقش وی در کنار آیت الله هادی روحانی نماینده وقت ولی فقیه در مازندران در مرحله سازندگی، بازسازی سوسنگرد بود.

 

آیت الله طبرسی در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی به عنوان امام جمعه دائم ساری منصوب شد و در سال ۷۸ پس از رحلت آیت الله روحانی ، نماینده ولی فقیه در استان مازندران شد.

 

آیت الله طبرسی نوزدهم بهمن سال ۱۳۹۸ همزمان با ایام الله دهه پیروزی انقلاب اسلامی دعوت حق را لبیک گفت.

 

این عالم روحانی فقید همچنین در دو دوره از سوی مردم استان مازندران به عنوان نماینده در مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

 

" پرواپیشگان در کلام امیرالمومنین"، "خطبه متقین" و "آیینه هدایت" از تالیفات مرحوم آیت الله نورالله طبرسی است./ شبستان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.