.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
نرخ مرکبات در مازندران پایین تر از قیمت تعیین شده است
شمال نیوز: زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نرخ مرکبات در شورای قیمت گذاری شش هزار تومان تعیین شد درحالی که اکنون چهار هزار تومان از باغدار خریداری می شود.
نرخ مرکبات در مازندران پایین تر از قیمت تعیین شده است

به گزارش شمال نیوز، منصورعلی زارعی در گفتگویی با اظهار این که ۹۰ درصد برنامه غذایی تا پایان برنامه هفتم باید در کشور تولید شود، اظهار داشت: متاسفانه تناقض آشکاری بین دولت و جهاد کشاورزی وجود دارد و در سال های اخیر اجرای اقداماتی منجر به نابودی برخی محصولات تولیدی شده است.

 

وی با بیان این که مرکبات مازندران کیلویی سه تا پنج هزار تومان و برنج نیز کیلویی ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان و مرغ ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان از تولیدکننده خریداری می شود، گفت: هرچند این میزان خرید سبب خرسندی دستگاه های اجرایی می شود اما این دستگاه ها به تولید توجهی ندارند.

 

وی گفت: برابر نظر کارشناسان هزینه تولید یک کیلوگرم مرغ در مازندران ۴۱ هزار تومان است و از سوی دیگر به رغم آن که شورای عالی قیمت گذاری وجود دارد، توجه به نرخ تعیین شده نمی شود.

 

زارعی یادآور شد: در شورای قیمت گذاری نرخ مرکبات شش هزار تومان تعیین شد درحالی پرتقال مازندران کیلویی چهار هزار تومان خریداری می شود و دولت باید در این بین نقش و وظیفه خود را برای جبران خسارت ها انجام دهد.

 

این نماینده مجلس با اظهار این که کشاورزان رهاشده هستند، گفت: سیاست بخش کشاورزی افزایش بهره وری است در حالی سیاست های وارداتی و صارداتی مخدوش است و این مسئله به تولید ضربه می زند.

 

وی میزان تولید مرکبات استان را سه میلیون تن ذکر کرد و گفت: حداکثر توان برای صادرات ۲۰۰ هزار تن است و این نشان می دهد که زیرساخت های مورد نیاز از جمله حمل و نقل و غیره ضعیف است و بخش کشاورزی ضعیف ترین تشکل های کشاورزی را دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.012 seconds.