.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رها کنید این سلبریتی‌بازی‌ها را !
به هر طرف که سر می‌چرخانی، یا نام شان را باید بشنوی یا ردی از حرف‌هایشان در فضای عمومی را. یک نفر درباره مواضع سیاسی‌شان حرف می‌زند یک نفر هم درباره سکوت‌شان.

رها کنید این سلبریتی‌بازی‌ها را !

 

شمال نیوز: سعید ونکی / به هر طرف که سر می‌چرخانی، یا نام شان را باید بشنوی یا ردی از حرف‌هایشان در فضای عمومی را. یک نفر درباره مواضع سیاسی‌شان حرف می‌زند یک نفر هم درباره سکوت‌شان. از دست بعضی از این‌ها آسایش بصری هم نداریم. اتوبان و خیابان پر شده از بیلبوردها و پلاکاردها و تبلیغات‌شان.

 

اما این تمام ماجرا نیست. تلویزیون و حتی اجتماع سیاسی هم پر شده از نقد‌های رنگارنگ به این گروه. شب، کارشناس تلویزیون به این جماعت می‌تازد و صبح در مراسم رسمی سیاسی این‌ها نوازش می‌شوند! درست است که امروز برخی از این جماعت، در روایت‌های رسمی داخل مملکت مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و دائم نیش و کنایه می‌شنوند، اما آن ور آبی‌ها این روز‌ها حسابی دوست‌شان دارند. شده‌اند زبان سرخ‌شان! از آرمان‌های‌شان می‌گویند و برای‌شان توییت‌های پر آب و تاب می‌زنند و به قولی دارند از مردم حمایت می‌کنند!

 

اصلاً از که حرف می‌زنیم؟ از سلبریتی‌هایی که در فضای سیاست جولان می‌دهند. از پدیده‌ای که دست کم ۸-۷ سالی هست که مثل خوره به جان ملت افتاده. پیج‌های میلیونی‌شان شده مرجع و الگو برای عده‌ای ساده‌ دل. هر چه بگویند برخی‌ها باور می‌کنند. حساب و کتاب هم که ندارد. حتی آنجا هم که افاضات مثلاً سیاسی پیدا می‌شود، هم تبلیغات رنگارنگ و هم چهره‌های تا بُن دندان بزک شده‌شان را می‌بینیم. خلاصه بازار درهم و برهمی است.

 

اما واقعاً سلبریتی کیست؟ کسی در توییتر تعریف عامیانه اما جالبی را درباره آن‌ها نوشته بود. او می‌گفت سلبریتی موجودی است که از فاجعه ارتزاق می‌کند! انشالله که حمل بر بی‌ادبی نباشد و به همه آن‌ها که قطعاً در میان شان انسان های شریف هم وجود دارد، بر نخورد! اما این بنده خدا چندان هم بی‌راه نمی‌گفت. نیاز هم نیست که تحلیل کنیم، همین که وقایع چند سال اخیر را ببینیم کافیست. هر اتفاق و حتی هر بلای طبیعی هم که سر مملکت آمده، روضه خواندند که آی مردم ما بدبخت‌ترینیم! این مدت اخیر هم که به بهترین شکل فیگور اپوزوسیون گرفتند و تاختند. چرا می‌گوییم فیگور؟ چون تمامش نمایش است. سلبریتی بیخود سلبریتی نشده و در همین بستر رشد کرده. نیازهای مالی و موقعیتش را از دستگاه قدرت گرفته و وقتی حسابی حاجتش رفع شده، وسط بازی را کنار گذاشته و به قول خودشان طرف مردم! را گرفته‌اند. یک روز بنفش می‌شوند و می‌خواهند به عقب برنگردند، یک روز هم اصلاً با این چیزها کاری ندارند.

 

اشتباه نشود.اصلاً بحث بر سر این نیست که موضع آنها چیست؟ نگاه سیاسی‌شان کدام سمت و سو است؟ چرا این کار را کردند یا نکردند؟ بحث بر سر آوردن مصداق برای گزاره‌ای است که آن بنده خدا در توییتر نوشته بود! و گرنه چه فرقی می‌کند که فلان بازیگر یا فوتبالیست و خواننده اصلاً چه می‌گوید، چه چیزی را قبول دارد یا ندارد؟ این مدت هم اینقدر درباره‌شان شنیدیم که سرمان درد گرفته. یک بار هم که شده بیاییم به طور کل بی‌خیال‌شان شویم. اصلاً انگار وجود ندارند. واقعاً این کشور و این ملت دغدغه‌های مهم‌تری از این جماعت دارد که در تریبون رسمی و غیررسمی به این‌ها پرداخته شود که چرا چنین موضعی را گرفته یا نگرفته؟ رها کنید این سلبریتی بازی را و برای یک بار هم که شده زیر میز این بازی مضحک بزنیم و بی‌جهت به آن‌ها مرجعیت اجتماعی ندهیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.