.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دهه هشتادی هایی مشابه شهید فهمیده
آشوبگران بی رحمانه مردم و اماکن عمومی را در مازندران هدف قرار دادند و خنجرشان گلوی حافظ امنیت را پاره کرد، آنان حتی به پرستار امدادرسان رحم نکردند.

 

     

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، علیرضا نوری کجوریان: هر روز که می‌گذرد ابعاد تازه ای از سناریوی دشمنان در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور و مازندران برملا می‌شود، عوامل داخلی که چشم و گوش بسته نقشه معاندان را پیاده کردند و در این بین برخی سلبریتی های دیرفهم نیز آتش بیار معرکه شدند.

 

   

 

در جریان آشوب‌های اخیر ۸۰ نیروی پلیس، بسیجی و حافظ امنیت در مازندران زخمی شدند از پلیسی که گلویش دریده شد تا پرستاری که در حین امدادرسانی مورد هدف گلوله‌های شکاری قرار گرفت تا جوان دهه هشتادی که می‌خواست شبیه حسین فهمیده باشد.

 

جوان‌های دهه هشتادی که به جای آنکه گوششان به حرف سلبریتی ها و آن ور آبی‌ها باشد، در آستانه ماه مهر و درس و دانشگاه، در آزمون انقلاب سربلند و روسفید شدند. مقصودمان جوان‌هایی از جنس محمدحسین است که دوست داشت شبیه حسین فهمیده باشد.

 

روایت فرمانده پایگاه از بسیجی مجروح دهه هشتادی

 

فرمانده گروهان بسیجی به نام محمدحسین، جوان بسیجی که اکنون در یکی از بیمارستان‌های ساری بستری است و سطح هوشیاریش چندان مناسب نیست، می‌گوید: محمدحسین یک نیروی انقلابی و متعهد بود که در سن ۱۸ سالگی دو برابر سنش رزم عملیاتی داشت و دو برابر سنش فهم عملیاتی داشت و یک نیروی تمام عیار و به اندازه یک گروهان بود.

 

   

 

محمدحسین در اردوهای جهادی برای ساخت خانه محروم نفر اولی بود که داوطلب می‌شد و در کارهای جهادی همیشه پیشگام بود و از بچه‌های فعال و زحمتکش بسیجی بود و نام مستعار محمدحسین را به این دلیل انتخاب کرده بود که می‌خواست مشابه محمدحسین فهمیده برای همرزمان و هم گروهانی هایش باشد.

 

جای زخم آشوب و اغتشاش هنوز بر در و دیوار اماکن عمومی و خصوصی مازندران نقش بسته است، ساختمان‌های نیم سوخته، خودروهایی که به آتش کشیده شدند، آنان حتی به نهادهای خدمات رسان نظیر شهرداری هم رحم نکردند و بر اموال عمومی تاختند.

 

   

 

یکی از بسیجیان مجروح که در مرکز درمانی ساری بستری است، می‌گوید: با فراخوان بسیج ثارالله برای آماده باش داوطلب شدیم و شب سوم اغتشاش نوبت به من رسید که شیفت باشم و با دیگر نیروها به گشت زنی رفته بودیم و سر خیابان امام حسن (ع) ساری توقف کردیم و به نوبت استراحت می‌کردیم.

 

این بسیجی ادامه داد: نوبت استراحت من شده بود اما به ناگاه متوجه شدم چیزی به من اصابت کرد و موقع عوض کردن لباس فهمیدم تیر خوردم و مجروح شدم.

 

وی حفظ امنیت جامعه را وظیفه دانست و از جوانان هم سن و سال خواست فریب حرف‌های سلبریتی ها را نخورند و هوشیار باشند.

 

روایت پلیسی که آشوبگران گلویش را بریدند

 

آشوبگران نه تنها به مردم عادی حمله می‌کردند بلکه با حمله به نیروهای حافظ امنیت نیز، اهداف معاندان را دنبال می‌کردند.

 

استوار یکم میلاد علی نقی تبار عمران از نیروهای پلیس در آمل به شمار می‌رود که آشوبگران گلویش را با چاقو بریدند و قصد داشتند آمبولانس حامل وی را به آتش بکشند.

 

   

 

وی می‌گوید: با توجه به بروز اغتشاشات در شهرستان آمل، آشوبگران به سمت مأموران با سنگ و آجر حمله می‌کردند و مأموران با سپر کنترل می‌کردند و تلاششان این بود جمعیت را آرام کنند.

 

وی ادامه داد: برخی از افراد به عنوان لیدر جمعیت را هدایت می‌کردند و چند نفر که ماسک داشتند به سمت من حمله کردند و با چاقو به گردنم زدند و بعد که مرا به آمبولانس منتقل کردند، عده‌ای با جمله به خودرو قصد داشتند آمبولانس را آتش بزنند.

 

   

 

حمله آشوبگران به پرستار امدادرسان

 

هدف اصلی آشوبگران ناامنی و برهم زدن امنیت بود، آنان حتی به پرستاری که به مجروحان امدادرسانی می‌کرد، رحم نکردند. محمد فلاح که پسر پرستارش در حین امدادرسانی مورد حمله آشوبگران قرار گرفت، گفت: پسرم یک پرستار بود و در حین امدادرسانی به یک مصدوم مورد اصابت گلوله شکاری قرار گرفت.

 

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار این اینکه حمله به پرستار با هیچ منطقی قابل توجیه نیست، گفت: اغتشاشگران امنیت کشور را هدف قرار دادند، مردم باید هوشیار باشند و حسابشان را از آنان جدا کنند.

 

وی با اظهار اینکه معاندان آموزش دیده هستند، گفت: آنها سازمانی دهی شده هستند و اهداف شأن براندازی است از این رو خواستار اشد مجازات برای عوامل آشوب در جامعه هستیم.

 

فرمانده سپاه کربلا که همراه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان از بسیجیان مجروح بستری شده در مرکز درمانی ساری عیادت کرد در حاشیه این دیدار گفت: برای سرکشی از مجروحان اغتشاشات استان در یکی از مراکز درمانی ساری حضور یافتیم تا روند درمانی آنها را پیگیری و بررسی کنیم.

 

سردار سیاوش مسلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه وظیفه می‌دانیم به منظور قوت قلب بسیجیان حضور یابیم، گفت: همه توان مجموعه این است که در اسرع وقت روند درمان کامل شود و وضعیت و رضایتمندی از درمان وجود دارد.

 

آشوبگران در اغتشاشات اخیر به ۵۶ مکان دولتی و عمومی و ۲۷ دستگاه خودرو آسیب زدند و ۸۰ نیروی پلیس و بسیجی حافظ امنیت را مجروح کردند و تاکنون ۴۵۰ آشوبگر و چند عضو داعش و کومله در مازندران دستگیر شده اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.217 seconds.