.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محمد صادق کوشکی مطرح کرد
نگارنده اصلی نامه موسوی کیست؟
برنامه جهان آرا با موضوع بررسی نوشته هتاکانه میرحسین موسوی برابر دیدگان مخاطبین قرار گرفت.
نگارنده اصلی نامه موسوی کیست؟

به گزارش شمال نیوز به نقل از برنا، چند روز پیش بود که یکی از سران فتنه، یکی از همان‌هایی که تحت فتنه سال 88 تمام تلاش خود را کرد تا با همکاری عوامل خارجی‌ مسیری ایجاد کند تا طی آن جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته و به خیال خودش باعث براندازی نظام و ولایت فقیه شود، برای برقراری ادامه حیات سیاسی خود نامه‌ای منتشر کرده و در آن به صورت غیر مستقیم به شهدای مدافع حرم و همچنین شهید سردار همدانی توهین کرده بود.

 

این اقدام آن هم از یکی از سران محصور فتنه موج انتقادهای بسیاری را در جامعه به راه انداخت و برخی از کارشناسان سیاسی این اقدام را حرکتی نخ نما در تلاش برای حفظ حیات سیاسی میرحسین موسوی قلم‌داد کردند. به همین منظور برنامه جهان آرا پخش دوشنبه شب خود را به این موضوع اختصاص داد و با دعوت از محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه ابعاد مختلف  موضوع را مورد بررسی قرار داد.

 

محمد صادق کوشکی در این برنامه نکاتی را مطرح کرد که بخش‌های مهم آن را با هم مرور میکنیم.

 

وی گفت: معارضان سوریه اکثرا افرادی بودند که زن و مردی را به درخت می‌بستند و از دختر کوچکشان می‌پرسیدند اول سر پدرت را ببریم یا مادرت راآیا اینها دموکراسی‌خواه بودند؟ نامه میرحسین موسوی هیچ خدشه‌ای به مدافعان حرم وارد نکرده و هیچ کس نیست که بگوید طرفدار داعش است.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: کلیت جریان اصلاحات دیگر نظام را به خاطر حضور مدافعان حرم در سوریه مورد انتقاد قرار دهد چون همه مردم فهمیده‌اند اگر مدافعان حرم نمی‌رفتند، امروز ایران هم سوریه می‌شد. اما حالا در مقابل نامه  میرحسین موسوی سکوت کرده‌اند و فردا همین‌ها می‌خواهند از مردم رأی بگیرند.

 

وی تاکید کرد: توصیه من به جناح اصلاح‌طلب این است که خطای یک فرد را به حساب یک جریان وارد نکرده و آینده سیاسی خود را نابود نکنند. سکوت در مقابل نامه میرحسین موسوی، خودکشی سیاسی است.

 

کوشکی در ادامه گفت: گویی نویسنده متن نامه میرحسین از سال 1392 تاکنون هیچ خبری از وقایع منطقه و جهان ندارد؛ آن هم در دوره‌ای که آمریکایی‌ها کتاب‌های زیادی نوشته‌اند که ثابت کنند گروه‌های حاضر در سوریه، دموکراسی‌خواه نبوده و تروریست‌های تکفیری هستند. بعید نمی‌دانم سرویس‌های جاسوسی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی این نامه را نوشته باشند و این آقای محترم آن را امضا کرده باشد.

 

وی در ادامه افزود: میرحسین موسوی و کروبی، بازی خورده ماجرای فتنه 88 بودند، دست اندرکاران پشت پرده می‌خواستند آنها را به مسیری بیندازند که دستگیر شوند و حتی کشته شوند تا از آنها قهرمان بسازند؛ آنها هم با بی هوشی سیاسی وارد این بازی شدند ولی نظام این فرصت را گرفت. نتیجه این بود که بعد از حصر که آنها در رفاه کامل هم بودند و رفت و آمدهای خودشان را داشتند، شاهد ریزش سیاسی جریانی بودیم که در سال 88 به راه افتاده بود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران یادآور شد: سران فتنه در حصر لاکچری هستند، اصلا نمی‌دانند قیمت مرغ و گوشت چقدر است! آنها در حصر ماهیت خودشان را نشان دادند و آخرین میخ بر تابوت جنبش سبز هم متنی است که برای میرحسین نوشتند و به نام این بنده جاهل تمام شد. مثل همان فرصتی که حضرت علی(ع) به خوارج داد.

 

وی ضمن اشاره به نقش شهید همدانی در فتنه 88 تاکید کرد: سردار شهید حسین همدانی در جریان فتنه 88 به گونه‌ای مدیریت کرد که کمترین خسارات جانی وارد شود؛ همانقدر برایش مهم بود یک تظاهرکننده آسیب نبیند که دوست نداشت سربازانش کشته یا مجروح شوند؛ میگفت تا می‌توانید کتک بخورید ولی از آن طرف کسی آسیب نبیند.

 

کوشکی ضمن اشاره به موضوع سلمان رشدی خاطرنشان کرد: پیوند دادن مسئله سلمان رشدی یا اینکه یک نفر با اسلحه از جلوی خانه جان بولتن رد شده به مسئله برجام، نشاندهنده تخیل قوی گوینده است. اگر یک مسلمان آزاده سلمان رشدی را زده باشد و او بمیرد، مُرده؛ اگر کار سرویس‌های جاسوسی غربی باشد باز هم او مُرده؛ او 30 و اندی سال است که مُرده است. مهم این است که بعد از حکم اسلامی امام خمینی(ره)، هیچ کس جرأت نکرد دوباره کار او را تکرار کند.

 

وی در پایان افزود: بعضی می‌گویند اندیشه را باید با اندیشه جواب داد؛ قبول، ولی اهانت را با قانون و قانون اسلامی می‌گوید کسی که مرتد شده باشد حکمش اعدام است. کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، همه‌شان این حکم را تایید کرده بودند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.